دانلود و خرید کتاب مهارت های زناشویی ماریا هال ترجمه احسان ابراهیمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مهارت های زناشویی اثر ماریا هال

کتاب مهارت های زناشویی

معرفی کتاب مهارت های زناشویی

کتاب مهارت های زناشویی؛ مهارت ارتباط موثر نوشتهٔ ماریا هال و ترجمهٔ احسان ابراهیمی و نیکو امید بختیاری و زهره صفری است و نشر برگ و باد آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب مهارت های زناشویی

اهمیت ارتباطات موثر در دنیای کنونی بر هیچ کس پوشیده نیست و با وجود تمام پیشرفت های تکنولوژیکی هنوز در زمینه ارتباطات بین فردی مشکلاتی داریم. از طرفی تلفن‌های هوشمند و فضای مجازی در این دوران به ما کمک می‌کنند تا علاوه بر مشغله‌هایی که داریم روابط بیشتری با دیگران داشته باشیم.

اهمیت مهارت‌های ارتباطی همسران موضوع جدیدی نیست و از زمان‌های قدیم هم مورد توجه بوده است. نحوه ارتباط و گفتگو در روابط زناشویی بسیار مهم است و می‌تواند فضای مطلوب یا نامطلوبی بین آنها برقرار کند.

در فصل‌های مختلف کتاب مهارت های زناشویی متوجه می‌شوید چرا در جامعه مدرن امروزی و با وجود انواع تکنیک‌ها و وسایل جهت بهبود روابط و درک اهمیت این موضوع، همچنان شاهد آشفتگی‌هایی در روابط همسران هستیم و همچنین به بررسی روش‌هایی جهت بهبود آن می‌پردازیم.

خواندن کتاب مهارت های زناشویی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب‌های زیادی برای بهبود مهارت‌های ارتباطی وجود دارد، اما ما این کتاب را به شما پیشنهاد می‌کنیم چون می‌توانید به مشکلات خود در روابط پی ببرید و قبل از اینکه خیلی دیر شود آن‌ها را اصلاح کنید.

بخشی از کتاب مهارت های زناشویی

«۱-به خودتان زمان دهید تا کمی آرام‌تر شوید.

اگر همسرتان با رفتار یا گفتارش موجب ناراحتی و عصبانیت شما شد، بهتر است در مورد این موضوع با او صحبت و نظر خود را بازگو کنید. اما قرار نیست همان لحظه و در شرایط نامناسب این کار را انجام دهید. گاهی بهتر است کمی صبر کنید و موقعی که آرام تر شده اید با او گفتگو کنید. اگر همچنان عصبانی هستید زمان مناسب دیگری برای صحبت با هم در نظر بگیرید.

۲-زمان مناسبی برای گفتگو انتخاب کنید.

زمانی را برای گفتگو انتخاب کنید که بتوانید با آرامش، بدون استرس یا عجله در مورد موضوعات با هم صحبت کنید. حتی گاهی باید فرصتی برای رفع برخی مشکلات هم در نظر داشته باشید.

۳-خونسردی خود را حفظ کنید.

همیشه سعی کنید با حفظ آرامش و محترمانه با همسر خود صحبت کنید و از کلمات نامناسب و پرخاشگری استفاده نکنید. رفتار نامناسب شما موجب می شود همسرتان حالت تدافعی گیرد و فقط به فکر دفاع از منافع و حریم خودش باشد و توجهی به حرف های شما نداشته باشد.

۴-مشکل اصلی را مشخص کنید.

بسیاری اوقات ما از موضوعی ناراحت هستیم اما موقع حرف زدن با همسرمان این بحث به جاهای دیگر کشیده می شود. بهتر است در گفتگوهای خود بر موضوع اصلی تمرکز کنید تا بهتر بتوانید آن را حل کنید.

۵-با هم توافق کنید!

شاید بیان این که در مسایل باید با همسرتان توافق کنید آسان باشد و در عمل گاهی دشواری هایی وجود داشته باشد. اما همیشه باید مشکلات را طوری حل کنید که هر دو نفر تا حدی راضی باشید و با هم به توافق نسبی برسید.

۶-احساسات همسرتان را در نظر گیرید.

وقتی ازدواج می کنید و قرار است سال های زیادی با همسرتان زندگی کنید بهتر است یاد بگیرید که باید به احساسات او توجه کنید و به نظراتش اهمیت دهید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۶۶ صفحه

حجم

۴۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۶۶ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان