دانلود و خرید کتاب واکاوی دستوری نوشتار فارسی آموزان چینی؛ سطح فرومیانی (A2) محمدباقر میرزایی حصاریان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب واکاوی دستوری نوشتار فارسی آموزان چینی؛ سطح فرومیانی (A2) اثر محمدباقر میرزایی حصاریان

کتاب واکاوی دستوری نوشتار فارسی آموزان چینی؛ سطح فرومیانی (A2)

معرفی کتاب واکاوی دستوری نوشتار فارسی آموزان چینی؛ سطح فرومیانی (A2)

کتاب واکاوی دستوری نوشتار فارسی آموزان چینی؛ سطح فرومیانی (A2) اثری از محمدباقر میرزایی حصاریان، حمیده پولادستون، مریم کارخانه، نازنین کاشی و بهاره هاشمی است. این اثر در تلاش است تا در راستای ایجاد پیکره تولیدی فارسی آموزان غیر ایرانی گامی بردارد. 

این اثر که به کمک پژوهش واقعی و بر پایه نظریه مقوله و میزان تالیف شده است، در تلاش است تا واکاوی در دستور نوشتار فارسی آموزان چینی داشته باشد و به این ترتیب بتواند پیکره زبانی تولیدی فارسی آموزان غیر ایرانی را ایجاد کنند. 

کتاب واکاوی دستوری نوشتار فارسی آموزان چینی؛ سطح فرومیانی (A2) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

کتاب واکاوی دستوری نوشتار فارسی آموزان چینی؛ سطح فرومیانی (A2) را به تمام زبان‌شناسان و پژوهشگران آموزش زبان به غیرفارسی زبانان پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب واکاوی دستوری نوشتار فارسی آموزان چینی؛ سطح فرومیانی (A2)

انتخاب نوشتار فارسی‌آموزان چینی سطح فرومیانی ‌به‌عنوان گام نخست در واکاوی عملی و علمی داده‌های فارسی‌آموزان، به سبب جمعیت گسترده چینی‌زبانان، ظرفیت فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی چینی‌ها و اولویت نگاه به شرق صورت پذیرفته‌ است. در حال حاضر تعداد قابل ملاحظه‌ای از فارسی‌آموزان غیرایرانی مراکز آموزش زبان فارسی داخل کشور را چینی‌ها تشکیل داده‌‌اند؛ از این رو، توجه به نیازهای زبانی ایشان و تلاش برای ارتقای سطح آموزش فارسی به فارسی‌آموزان چینی، راهبرد هوشمندانه‌ای است که نیازمند انجام پژوهش‌هایی همانند ‌پیکره‌پژوهی حاضر است؛ از این رو، این کتاب آغازی بر انجام و انتشار پژوهش‌های پیکره بنیاد در حوزه آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان است و بی‌تردید از داشتن ضعف‌ها و کاستی‌ها مصون نیست؛ ولی ‌‌می‌توان گفت ‌به‌عنوان الگو و منبع کاربردی برای آشنایی دانشجویان و پژوهشگران آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان با داده‌های زبانی فارسی‌آموزان چینی سطح فرومیانی و واکاوی دستوری داده‌ها قابل استفاده خواهد بود. از سوی دیگر، این کتاب یکی از عمده‌‌ترین نیازهای مدرسان و پژوهشگران در حوزه آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان (آزفا) را که همان دسترسی به داده‌های زبانی فارسی‌آموزان غیرایرانی است، تا حدودی برطرف ‌‌می‌کند.

پیکره‌ زبانی مورد استفاده در این کتاب برگرفته از آزمون نگارش پایان دوره عمومی زبان فارسی فارسی‌آموزان مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) است که در زمستان سال ۱۳۹۵ برگزار شده‌است. در آزمون یاد شده تعداد ۹۰ فارسی‌آموز چینی شرکت داشتند؛ از این رو، در مجموع ۹۰ برگه آزمون ‌به‌عنوان داده‌های خام مورد استفاده قرار گرفته‌است. هر برگه آزمون نگارش شامل دو متن نوشتاری است: یک متن مربوط به روایت داستان تصاویر داده شده و متنی درباره سفر شخصی یا نامه به استاد ایرانی. با توجه به تعیین حداقل ۱۰۰ واژه برای هر متن، می توان گفت پیکره شامل ۹۰ متن درباره داستان تصویری و ۹۰ متن درباره یکی از دو موضوع پیشنهادی و در مجموع ۱۸۰ متن است. چنانچه حداقل هر متن را ۱۰۰ واژه در نظر بگیریم، تقریباً پیکره حاوی ۱۸۰۰۰ واژه است.

‌پیکره‌پژوهی کاری بسیار وقت‌گیر و نیازمند تخصص، دقت و صبر فراوان است؛ از همین رو، از زمان آغاز ‌پیکره‌پژوهی تا لحظه نگارش مطالب پیش گفتار دو سال گذشته است و در این مدت، بارها و بارها تحلیل‌ها اصلاح شده و مورد بازبینی قرار گرفته‌است. نویسنده و همکاران این اثر امیدوارند توانسته باشند گامی هر چند کوچک در راستای ایجاد پیکره تولیدی فارسی‌آموزان غیر ایرانی بردارند و الگوی مناسبی برای ادامه این راه پرفراز و نشیب در اختیار پژوهشگران حوزه‌ی آزفا قرار داده باشند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۴۶ صفحه

حجم

۸٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۴۶ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان