دانلود و خرید کتاب نشخوار ذهنی اتان کراس ترجمه شاهین غفاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نشخوار ذهنی اثر اتان کراس

کتاب نشخوار ذهنی

معرفی کتاب نشخوار ذهنی

کتاب الکترونیکی «نشخوار ذهنی» نوشتهٔ اتان کراس با ترجمهٔ شاهین غفاری در موسسه انتشاراتی فلسفه چاپ شده است. کتاب نشخوار ذهنی این موضوع را بررسی می‌کند که چه زمانی صدای درونی تبدیل به نشخوار ذهنی می‌شود و چگونه می‌توان آن را کنترل کرد.

درباره کتاب نشخوار ذهنی

نشخوار ذهنی شامل افکار و هیجانات ادواری منفی است که توانایی منحصربه‌فرد ما برای درون‌نگری را از یک موهبت تبدیل به یک نفرت می‌کند. نشخوار ذهنی باعث می‌شود که عملکرد شغلی، تصمیم‌گیری، روابط، شادکامی، و سلامتی ما در معرض خطر قرار گیرند؛ اما سؤال این‌جاست که چرا این اتفاق می‌افتد. چرا تلاش افراد برای «رجوع به درون» در مواقع استرس، گاهی با موفقیت همراه می‌شود و گاهی با شکست؟ و مهمتر از آن، وقتی توانایی درون‌نگری ما از مسیر خود منحرف می‌شود، چه‌طور می‌توانیم آن را به مسیر درست بازگردانیم؟

اتان کراس روان‌شناس و عصب‌شناس، در آزمایشگاه هیجانات و خودکنترلی که خودش آن را در دانشگاه میشیگان تأسیس کرده است، به مطالعه روی درون‌نگری مشغول است. کراس و همکارانش به مطالعه بر روی گفت‌وگوهای خاموشی که انسان‌ها با خودشان دارند می‌پردازند. این گفت‌وگوها تأثیر قدرتمندی بر روش زندگی انسان‌ها دارند. تمام زندگی شغلی کراس صرف تحقیق بر روی این نوع گفت‌وگوها، ماهیت آن‌ها، دلیل وجودشان و همچنین یافتن راهی برای در‌اختیار‌گرفتن کنترل آن‌ها شده تا بتواند زندگی شادتر، سالم‌تر و سودمندتری برای انسان‌ها رقم بزند.

کتاب نشخوار ذهنی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به روان‌شناسی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب نشخوار ذهنی

«بعد نوبت به لارا رسید. لارا با حالتی آشفته در یک کافی شاپ نشسته و در انتظار خبری از نامزدش بود که قرار بود به بوستون بازگردد تا در اسباب‌کشی خانه به او کمک کند. لارا که فکر می‌کرد نامزدش حتماً در یک تصادف مرگبار کشته شده، به مدت چهار ساعت به کامپیوتر خیره شده و هر دقیقه صفحه را به‌روز رسانی کرده و عبارت «تصادف اتوبوس» را جستجو می‌کرد. گرداب افکار منفیِ وسواس‌گونهٔ او صرفاً به تصادف احتمالی اتوبوس مربوط نمی‌شد. لارا از رابطه خود با نامردش رضایت نداشت. او با خود گفت «دیوید به دنبال آزادی جنسی‌است اما من این را نمی‌خواهم. من حتی نمی‌دانم او الان کجاست. شاید با دختر دیگری باشد.»

در حالی‌که مردیث اخبار ناراحت‌کننده را با آرامش نسبی مدیریت می‌کرد (گریه برای ابتلای یک دوست به سرطان، کاملاً طبیعی‌است) و تونی راه خود را با آرامش هموار کرد، لارا گرفتار افکار منفی تکرار شونده شده بود. لارا نمی‌دانست چه‌طور باید ادامه دهد. تک‌گویی درونی او دائماً به گذشته بازمی‌گشت. او به تصمیماتی فکر می‌کرد که رابطه‌اش را به وضعیت امروز کشانده بود. زمانِ گذشته برای او حضور پررنگی در زمان حال داشت، درست همان‌طور که برای مردیث و تونی این‌چنین بود، اما آن‌ها موقعیت خود را بهتر از لارا مدیریت کردند. موقعیت منحصربه فرد هر یک از آن‌ها، تجربیات متفاوتی را برای‌شان رقم زده بود اما همه آن‌ها در یک چیز مشترک بودند و آن هم پیوند قوی با رخدادهای گذشته بود. در عین حال، آن‌ها با پرسیدن سؤالاتی در مورد این‌که چه پیش خواهد آمد و یا چه کاری باید انجام دهند، تک‌گویی‌های خود را به آینده می‌کشاندند. این الگوی رفت و برگشت دائم به گذشته و آینده، همان چیزی‌است که در مورد ذهن همه ما صادق است: ذهن، یک مسافر زمان حریص است.»

نظرات کاربران

فواد مرادزاده
۱۴۰۱/۰۵/۰۲

در دنیای امروزی که از هر لحاظ در شرایط ناراحت کننده و استرس زا ( اخبار، رسانه های مجازی و ...) هستیم، کتاب نشخوار ذهنی روش ها و پیشنهادهای خوب و کاربردی رو برای جلوگیری از افکار مزاحم ارائه میده

- بیشتر
کاربر ۳۱۸۰۴۲۳
۱۴۰۲/۰۴/۰۶

مایی که منتظریم بذارینش تو بی نهایت: 🦦🦦🦦

maryam
۱۴۰۲/۰۱/۱۳

این کتاب واقعا ترجمه خوب وروانی داشت ومطالب کاملا باپشتوانه علمی وثابت شده بودند،این کتاب رابه کسانیکه که به اختلال اضطراب ویاوسواس فکری مبتلا هستند،حتما پیشنهادمیکنم،به نظرمن قابلیت چندین بارخوندنو داره.

negar
۱۴۰۲/۰۴/۰۷

بی نهایت منتظرم بیاد تو بی نهایت

سامان
۱۴۰۱/۰۵/۱۹

کتاب عالیه ترجمه خوب و روانی هم داره

مهدی رفیعی
۱۴۰۲/۰۴/۰۹

کتاب خیلی خوب بود از این جهت که تم مثال های کاربردی داشت و هم علمی بود و مطالبش در جهت کتاب هایی مثل *هنر ظریف رهایی از دغدغه ها* و *از ذهنت بیرون بیا و زندگی کن* بود

Hadi H
۱۴۰۲/۰۲/۰۱

علمی و بسیار کاربردی ، با توضیحات قابل فهم برای عموم . هم به دانشجویان روانشناسی توصیه می‌شود وهم به اونایی که نشخوار فکری دارن.

فائزه قاسمی
۱۴۰۲/۰۶/۱۶

کتاب خیلی خوبیه. حتی اگر راهکارایی که در خصوص مقابله با نشخوارذهنی میده به کارتون نمیاد بازهم خوندنش براتون قطعا مفید خواهد بود. چون اکثرا وقتی دچار این مشکل(نشخوارذهنی) میشیم ، بی نهایت احساس گیجی میکنیم و نمیتونیم توضیحی برای

- بیشتر
Mehrihadidi
۱۴۰۲/۰۴/۲۵

اکثر افراد درگیر نشخوار ذهنییند و این کتاب خیلی خوب به این مساله و راهکار هایی برای کنترل آن پرداخته .من از خوندن این کتاب لذت بردم و توصیه میکنم حتما بخونید

کاربر ۳۸۳۷۴۰۵
۱۴۰۲/۰۴/۱۵

ترجمه ی متن روان و عالی بود. علاوه بر ان محتوای کتاب بسیار جذاب و در عین حال بر پایه های علمی استوار بود. کاربرد زیادی در زندگی روزمره دارد و به مراجعین خود نیز می‌توانید توصیه کنید که این

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۸۳)
اگر افراد به مدت پانزده تا بیست دقیقه به نوشتن در مورد تلخ‌ترین تجربیات منفی‌شان بپردازند (خلق یک روایت در مورد آنچه اتفاق افتاده)، احساس بهتری پیدا خواهند کرد، کمتر به پزشک مراجعه می‌کنند و سیستم دفاعی بدنشان قوی‌تر خواهد شد. رویدادنویسی کمک می‌کند که ما تجربیات خود را از چشم یک روایتگر که مشغول خلق یک داستان است ببینیم و این به فاصله‌گیری از تجربیات کمک می‌کند.
Ali Safari
فعالیت‌هایی مثل پیاده‌روی، رفتن یه یک کنسرت، مشاهده مناظر طبیعی، یا حتی مرتب کردن خانه و بسیاری کارهای به ظاهر کوچک دیگر، تأثیرات شگفت‌انگیزی بر کاهش نشخوار ذهنی ما دارند.
بهرام
دانشمندان دریافتند که تجربیات درونی بر تجربیات بیرونی چیرگی دارند. ثابت شد که آنچه شرکت‌کنندگان به آن فکر می‌کردند، نسبت به آنچه که در حال انجام آن بودند، تأثیر بیشتری بر شادی آن‌ها دارد. این پدیده توجیه کنندهٔ یکی از تجربیات تلخی‌است که همه مردم گاهی با آن مواجه می‌شوند: قرار گرفتن در موقعیتی که باید شاد باشید (برای مثال، بودن در جمع دوستان یا جشن گرفتن برای یک موفقیت) اما یک فکر تکرارشونده، ذهن شما را آزار می‌دهد. خُلق و خوی شما را افکارتان تعیین می‌کند نه آنچه انجام می‌دهید.
Afsaneh Habibi
در واقع، به محض این‌که چیزی را باور کنید، دستگاه عصبی با افزایش یا کاهش فعالیت بخش مربوطه در مغز یا بدن، باور شما را به واقعیت نزدیک می‌کند.
Ali Safari
ما معمولاً خردمندی را با سن بالا مرتبط می‌دانیم زیرا هر چه بیشتر زندگی کنید، ابهامات بیشتری را تجربه می‌کنید و از آن‌ها می‌آموزید. اما تحقیقات نشان می‌دهند که می‌توان فارغ از سن افراد به آن‌ها آموزش داد تا با فاصله گرفتن از مشکلات، به خردمندی برسند.
Ali Safari
جوامع، از طریق فرهنگی که به ما القاء می‌کنند، می‌توانند ابزار لازم برای مقابله با نشخوار ذهنی را در اختیارمان قرار دهند. فرهنگ‌ها راهکار مهم دیگری را نیز علاوه بر باورها به ما انتقال می‌دهند: آیین‌ها.
Afsaneh Habibi
گرایش به نظم بخشیدن به عناصر محیط پیرامون، حتی در موقعیت‌هایی که عملکرد ما مورد ارزیابی قرار نمی‌گیرد، به‌عنوان سدی در مقابل نشخوار ذهنی عمل می‌کند.
Afsaneh Habibi
نشخوار ذهنی شامل افکار و هیجانات ادواری منفی است که توانایی منحصربه‌فرد ما برای درون‌نگری را از یک موهبت تبدیل به یک نفرت می‌کند.
Afsaneh Habibi
پیشنهاد توصیه و کمک بدون در نظر گرفتن نیازهای فرد، می‌تواند به حس خودکارآمدی او (باور به این‌که می‌تواند چالش‌های خود را مدیریت کند) آسیب بزند. به بیان دیگر وقتی ما می‌بینیم که دیگران به ما کمک می‌کنند در حالی‌که ما این را از آن‌ها نخواسته‌ایم، احساس می‌کنیم که به نوعی بیچاره و ناکارآمدیم؛ احساسی که صدای درونی ما ممکن است آن را دستاویز قرار دهد و تبدیل به نشخوار ذهنی شود.
Ali Safari
صدای درونی منفی، تمام ظرفیت عصبی ما را اشغال می‌کند و جایی برای عملکردهای اجرایی باقی نمی‌گذارد. نشخوار ذهنی، توجه ما را فقط معطوف به منبع مشکل هیجانی ما می‌کند و عصب‌هایی که می‌توانستند استفاده بهتری داشته باشند را می‌دزد. در عمل، ما با رسیدگی به یک «وظیفه دوگانه» (یکی انجام امور جاری و دیگری گوش دادن به صدای درونی منفی)، عملکردهای اجرایی خود را کند می‌کنیم.
مهدی رفیعی

حجم

۳۰۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۹۰ صفحه

حجم

۳۰۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۹۰ صفحه

قیمت:
۴۳,۰۰۰
تومان