دانلود و خرید کتاب مواعظی درباره سفر پیدایش اریگن . ترجمه علی مرادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مواعظی درباره سفر پیدایش اثر اریگن .

کتاب مواعظی درباره سفر پیدایش

معرفی کتاب مواعظی درباره سفر پیدایش

کتاب مواعظی درباره سفر پیدایش نوشتهٔ اریگن و ترجمهٔ علی مرادی است. انتشارات ورا این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر احتمالاً نخستین ترجمه از آثار این مفسّر و نویسندهٔ کهن اهل اسکندریه است.

درباره کتاب مواعظی درباره سفر پیدایش

کتاب مواعظی درباره سفر پیدایش ۱۶ موعظه را در بر گرفته است. این کتاب درواقع حاوی شیوهٔ تفسیری اُریگن از کتاب مقدس است؛ شیوه‌ای تمثیلی و معنوی که برخلاف تفسیرهای بنیادگرایانه و تحت‌اللفظیِ گذشته بود. زبان این کتاب شورانگیز و جذاب توصیف شده است.

سِفْرِ پیدایش نخستین بخش از کتاب مقدس عبری حاوی ۵۰ فصل و نخستین کتاب از «اسفار پنجگانه» یا تورات است.

روایت آفرینش عالم هستی به‌وسیلهٔ خداوند و برخی از معروف‌ترین داستان‌های عهد عتیق، همچون آدم و حوا، هابیل و قابیل، کشتی نوح، برج بابل، یوسف و شه‌پدران در این کتاب گفته شده است. همچنین در «سفر پیدایش» آمده که چگونه خداوند گیتی را از هیچ می‌آفریند؛ هر چند دیدگاهی که خدا گیتی را از هیچ آفرید، امروزه از اصول مرکزی در هر ۳ دین یهودیت، مسیحیت و اسلام است اما در کتاب «پیدایش» به‌طور مستقیم به موضوعِ «آفرینش از هیچ» اشاره‌ای نشده است.

هرچند نویسندهٔ سفر پیدایش را حضرت موسی دانسته‌اند، اما در نوشتارهای دانشگاهی نوین این کتاب را به سده‌های ۵ و ۶ پیش از میلاد حضرت عیسی نسبت می‌دهند.

خواندن کتاب مواعظی درباره سفر پیدایش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران مطالبی پیرامون «کتاب مقدس» پیشنهاد می‌کنیم.

درباره اریگن

اُریگن در سال ۱۸۵ میلادی در اسکندریه در مصر به دنیا آمد. او یکی از بزرگ‌ترین آباء یونانی زبان کلیسا و پدر تأویل کتاب مقدس در دین مسیحیت است.

اریگن پس از تحمل دشواری‌هایی در زندگی شخصی، در نوجوانی، بالاخره توانست روند آموزشی خود را ادامه دهد. او پس از مدتی به تدریس درس‌های دستور زبان و مطالعات ادبی مشغول شد و مدرسه‌ای نیز افتتاح کرد.

سرانجام اریگن خود را وقف آموزش فلسفهٔ مسیحی و مطالعهٔ متون مقدس کرد.

پس از تأسیس دوبارهٔ یک مدرسه که کتابخانه‌ای هم داشت، اریگن در سال‌های پایانی زندگی خود به تفسیر بخش‌های کتاب مقدس نشست؛ به‌روش تمثیلی (معنوی و باطنی) و برخلاف تفسیرهای تحت‌اللفظی و بنیادگرایانهٔ موجود.

کتاب مواعظی درباره سفر پیدایش یکی از رساله‌های این مفسر کهن است که به‌وسیلهٔ علی مرادی در انتشارات ورا به فارسی برگردانده شده است.

بخش‌هایی از کتاب مواعظی درباره سفر پیدایش

«اما اکنون شایسته است که سقف بوسیله چراغ‌هایی آراسته شود. زیرا خداوند می‌فرماید: «چراغ‌هایی در سقف آسمان باشند تا به زمین نور بخشند و روز را از شب جدا سازند».»

نظرات کاربران

Sajjad Moosavi
۱۴۰۱/۰۵/۰۹

فارغ از اینکه موضوع و محتوای کتاب در مورد چیست؛ نکته جالب توجه اینجاست که تیراژ کتاب تنها ۲۰۰ نسخه برای یک نوبت چاپ است! و این یعنی فاجعه! که تیراژ چاپ به دلایل مختلف ازجمله سرانه کم مطالعه و گرانی کاغذ

- بیشتر
A mohamad Zalpour
۱۴۰۱/۰۵/۰۹

دوستان این کتاب یکی از متون تفسیری مهم در آیین مسیحیته. بنابراین بیشتر برای محققان و علاقه‌مندان به بحث هرمنوتیک، تفسیر کتب مقدس و ادیان مفیدیه.

راحیل
۱۴۰۱/۰۵/۰۹

این کتاب خیلی خوبه هست مطمئن باشید

A.M
۱۴۰۱/۰۵/۰۹

از منظر اسلام و عقل عالم از هیچ پدید نیامده است بلکه به هستی الهی قائم و متکی است.

Enigma
۱۴۰۱/۰۵/۰۹

داستان تخیلیه دیگه!! داستان های یونانی بهتر و جذابترن

روزبه رستگار
۱۴۰۱/۰۵/۰۹

این کتاب هم مثل تمام کتب دینی ارزش مطالعه نداره، فقط برای کسی که ایمان داره قابل هضم و درک هست ولاغیر.

مانا
۱۴۰۱/۰۵/۰۹

چرا با آغاز دهه محرم کتاب سفر پیدایش ارزان شده؟ چرا ی کتاب مناسبتی ارزان نکردن؟🤔

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۱۸ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۱۸ صفحه

قیمت:
۷۶,۳۰۰
تومان