دانلود و خرید کتاب توجه آگاهی برای اختلال دوقطبی ویلیام ر. مارچاند ترجمه منوچهر قرائی پور
کتاب توجه آگاهی برای اختلال دوقطبی اثر ویلیام ر. مارچاند

کتاب توجه آگاهی برای اختلال دوقطبی

معرفی کتاب توجه آگاهی برای اختلال دوقطبی

کتاب توجه آگاهی برای اختلال دوقطبی نوشتهٔ ز ویلیام ر. مارچاند است که با ترجمهٔ منوچهر قرایی پور (بخش روان‌پزشکی بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص)در انتشارات ارجمند منتشر شده است.

درباره کتاب توجه آگاهی برای اختلال دوقطبی

اگر مبتلا به اختلال دوقطبی هستید، شیدایی یا انرژی بالا و همچنین دوره‌هایی از افسردگی و غم را تجربه می‌کنید، این تغییرات چشمگیرِ خلق‌وخو منجر به اشکالات زیادی در انجام وظایف روزانه، حفظ روابط بین‌فردی و در نهایت رسیدن به اهداف زندگی‌تان می‌شود. ممکن است هر روز درگیر کنترل علائمتان باشید، حتی اگر درمان را شروع کرده باشید؛ بنابراین چه کار دیگری می‌توانید انجام دهید تا احساس بهتری داشته باشید؟

کتاب توجه‌ آگاهی برای اختلال دوقطبی یک برنامهٔ ابتکاری بر اساس علم اعصاب و تمرینات توجه‌آگاهی برای کمک به تسکین بدترین علائم‌ شما را فراهم می‌کند. در این کتاب فنون پیش‌گامانه‌ای دررابطه‌با کنارآمدن با احساسات افسردگی، اضطراب و استرس را یاد خواهید گرفت که در نتیجهٔ آن بی‌درنگ احساس بهتری خواهید یافت. اگر پیگیر درمان اختلال دوقطبی‌تان هستید اما هنوز با علائم ناتوان‌کنندهٔ آن دست‌وپنجه نرم می‌کنید، توجه‌آگاهی (آگاهی از لحظهٔ حاضر) ممکن است قطعهٔ گمشده پازلِ مدیریت مؤثر اختلال دوقطبی‌تان و بازگشت به زندگی لذت‌بخش باشد. چرا همین امروز تمرین توجه‌آگاهی را شروع نکنید؟

این کتاب چاپ اول است و با مجوز رسمی ترجمه از سوی انتشارات نیوهاربینگر به انتشارات کتاب ارجمند منتشر شده است (Copyright 2015 by William R. Marchand New Harbinger Publications, Inc).

خواندن کتاب توجه آگاهی برای اختلال دوقطبی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام افرادی که درگیر اختلال دوقطبی هستند، پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب توجه آگاهی برای اختلال دوقطبی

«جولین اختلال دوقطبی II دارد. اولین دوره بیماری او در سن هفده‌سالگی، یک دوره افسردگی عمده بود. دوره‌ای شدید که منجر به آسیبی قابل‌ملاحظه شد. جولین قبل از اینکه افسرده شود دانش‌آموزی ممتاز و ستاره گروه والیبال مدرسه‌اش بود. از زمانی که افسرده شد، نمراتش تنزل یافتند و از گروه والیبال مدرسه کنار کشید. او دیگر انرژی و انگیزهٔ لازم برای انجام کارهایش را نداشت، زیاد می‌خوابید، از چیزی لذت نمی‌برد و خلقش به شدت پایین بود. درنهایت اقدام به خودکشی کرد و پس از آن بستری شد.

پس از دوره افسردگی، خیلی سریع چندین دوره نیمه‌شیدایی را تجربه کرد و زمانی که هجده ساله بود تشخیص دوقطبی II گرفت. از آن زمان، جولین هرگز دچار خلق بالا در حد دوره شیدایی نشد، به همین دلیل تشخیص دوقطبی II برای او ثابت ماند. جولین دوره‌های خلقی خفیف‌تری نیز داشت که می‌توانستند به عنوان نشانه اختلال خلق ادواری در نظر گرفته شوند؛ اما تفاوت در این بود که جولین حداقل ملاک‌های یک دوره خلقی کامل را داشت.

در حال حاضر جولین چهل‌ساله است و علایم بیماری‌اش به‌خوبی کنترل شده‌اند. او فقط دوره‌های کوتاه و خفیف افسردگی دارد و چندین سال است که خلق بالا را تجربه نکرده است. دوره‌های افسردگی او معمولاً حداکثر چند روز طول می‌کشند و فقط هرچند ماه یک بار اتفاق می‌افتند؛ اما همیشه این‌گونه نبوده است. همانند بسیاری دیگر از افراد دوقطبی جولین به اولین داروهایی که دریافت کرد، پاسخ نداد. طی سال‌های اولیه درمانش، بروز دوره‌های شدید افسردگی عمده ادامه داشت که یک ماه یا بیشتر طول می‌کشیدند و همچنین هرسال چندین دوره نیمه‌شیدایی را تجربه می‌کرد. در مورد جولین، مشکل اصلی پیدا کردن یک رویکرد درمانی مؤثر برای جلوگیری از عود دوره‌های بیماری بود. آنچه درنهایت در مورد او مؤثر واقع شد شامل داروی تثبیت‌کننده خلق برای کنترل علایم فعلی‌اش و استفاده از روان‌درمانی و توجه‌آگاهی برای کمک به جلوگیری از عود دوره‌های افسردگی بود. خوشبختانه، جولین و درمانگرانش سرانجام توانستند این ترکیب داروئی و غیر داروئی را بیابند که به جولین کمک کرد تا به جایی برسد که حال امروزه می‌تواند به‌خوبی با بیماری‌اش زندگی کند.

تجربه بیماری دوقطبی جولین عجیب نیست. تشخیص و همچنین درمان می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. ممکن است انتخاب درمان مناسب زَمان‌بَر باشد و ترکیب‌های داروئی و غیر داروئی مختلفی آزمایش شوند تا مشخص شود که کدام‌یک بهترین است.

درمان‌های سُنتی اختلال دوقطبی

طیف اختلالات دوقطبی به‌طور سُنتی با دارو و روان‌درمانی مداوا می‌شوند. در مورد اختلال دوقطبی I مصرف دارو ضروری است. افراد دارای اختلال دوقطبی II نیز به‌طورمعمول دارو را به عنوان جزء الزامیِ درمان دریافت می‌کنند. در مورد اختلال خلق ادواری اطلاعات کمی وجود دارد و نمی‌توان در مورد درمانش اظهارنظر کرد.»

درمان شناختی رفتاری اختلال اضطراب اجتماعی
استفان هافمن
درمان‌شناختی افسردگی
آرون‌ ت‍ی‌ب‍ک‌
فعال‌سازی رفتاری برای درمان افسردگی
سونا دیمیدجیان
گام های درمان در تحلیل رفتار متقابل (TA)
یان استوارت
فنون روان پویشی
کارن مارودا
رفتار درمانی عقلانی، هیجانی
ویندی درایدن
توانبخشی اسکیزوفرنی
الیزابت کوییپرز
تکنیک‌های درمانی اختلال اضطراب فراگیر
محمدامین شریفی
مبانی آسیب شناسی روانی
جیمز مادوکس
روان‌درمانی اختلال دوقطبی
امیر هوشنگ مهریار
گذشته، حال، آینده نظریه های شخصیت
تورج هاشمی نصرت‌آبادی
برنامه مصاحبه اختلال اضطرابی DSM-IV؛ نسخه طول عمر
دیوید بارلو
گوش‌دادن فعال
محمدامین شریفی
فنون پیشرفته مشاوره و روان درمانی
کریستیان کنت
ذهن آگاهی در هشت هفته
مایکل چاسکالسون
رهایی از افکار وسواسی
کریستین پوردون
خودشفقتی برای نوجوانان
کارن بلاث
رواندرمانی سایکوداینامیکی مدرن (مداخلات ارتباطی)
شاهرخ مکوند حسینی
گام به گام دوم ابتدایی؛ علوم تجربی
ریحانه شعبان زاده
رهایی از خاطرات بد دوران کودکی (کتاب کار)
گلن آر. شیرالدی
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۹۸٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

حجم

۵۹۸٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

قیمت:
۳۲,۵۰۰
تومان