دانلود و خرید کتاب زوج درمانی هیجان مدار (خلق ارتباط) سوزان ام. جانسون ترجمه مرضیه عزیزی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زوج درمانی هیجان مدار (خلق ارتباط) اثر سوزان ام. جانسون

کتاب زوج درمانی هیجان مدار (خلق ارتباط)

معرفی کتاب زوج درمانی هیجان مدار (خلق ارتباط)

کتاب زوج درمانی هیجان مدار (خلق ارتباط) نوشتهٔ سوزان ام. جانسون و ترجمهٔ مرضیه عزیزی و رویا افراعی و فرشته اکبری چوری است و انتشارات خط آخر آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب زوج درمانی هیجان مدار (خلق ارتباط)

مدل مطرح‌شده در این کتاب یعنی زوج درمانی هیجان مدار (EFT) که دستورالعمل اولیه برای اجرای بالینی را ارائه می‌نماید، دستخوش رشد و توسعه بسیار زیادی شده است.

این روش به لحاظ عمق مفهومی رشد یافته و در راستای نظریه وابستگی بزرگسال توسعه یافته است، آن هم به عنوان روشی یکپارچه برای درک آسیب‌پذیری‌ها و نیازهای ابتدایی ما و اینکه چه نقشی در عمیق‌ترین و صمیمانه‌ترین روابطمان دارند. 

زوج درمانی هیجان مدار توسعه گسترده‌ای بر اساس مبنای تحقیقاتی‌اش داشته است. بر حسب تعداد مطالعات دارای نتایج مثبت، بررسی‌های روند تغییر و مطالعات پیگیری مثبت، اکنون این مدل ارائه‌های جدیدی از استانداردی طلایی برای مداخلات تجربی در حوزه درمان زوجین دارد.

همچنین، این مدل بر حسب قابلیت تعمیم و کلی سازی‌اش تعمیم یافته و همین باعث متمایزسازی جمعیت‌ها و مشکلاتی شده که این مدل در موردشان کاربرد دارد. در حال حاضر این مدل به صورت متداول برای بررسی مشکلات ارتباطی ایجادشده به دلیل افسردگی بالینی، اضطراب و اختلال استرس پس از تروما استفاده می‌شود و به عنوان پلی ارتباطی بین روش‌های درمان زوجی و جنسیتی به کار می‌رود. 

این روش در بین گروه‌های مختلف فرهنگی و قومیتی، زوج‌های معمولی، زوج‌های مادی‌گرا و باورگرا و برای زوج‌های دارای تحصیلات بالا و مشاغل حرفه‌ای و رسمی کاربرد دارد.

خواندن کتاب زوج درمانی هیجان مدار (خلق ارتباط) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به همهٔ زوج‌ها و روان‌شناسان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب زوج درمانی هیجان مدار (خلق ارتباط)

«اخیراً یک برنامه آموزش مبتنی بر این مدل با نام سخت مرا در آغوش بگیر: هفت گفتمان برای یک عمر عاشقی به صورت تستی اجرا شده و به صورت خاص برای زوجینی تدوین شده که با مشکلات قلبی عروقی روبه‌رو هستند، در حالی که این برنامه برای دیگر مشکلات جسمی نیز کاربرد دارد. یک برنامه آموزشی مبتنی بر ایجاد وابستگی امن نیز به صورتی کاملاً مرتبط اجرا شده و به صورت متداول روی زوجین نظامی اجرا می‌شود که با عوامل استرس‌زای جدایی و فراق مواجهند. برنامه‌های آموزشی تعلیم دهنده‌ این روش، کاملاً سیستماتیک شده و موفقیت بالایی به همراه داشته‌اند و همین باعث شده کارشناسان زیادی نه تنها از این روش و نوع آموزش بهره بگیرند، بلکه تبدیل به درمانگران مجازی شوند که در مرکز بین‌المللی تعالی در درمان هیجان محور آموزش دیده‌اند، مرکزی با بیش از ۶۵ نهاد وابسته که از کار یادگیری و پژوهش در سراسر دنیا حمایت می‌کنند.

همچنین باید اشاره کرد که در یک مطالعه اخیر، زوج درمانی هیجان مدار توانسته نه تنها روی روابط مشکل‌ساز پیاده‌سازی شود، بلکه رویکرد وابستگی زوجین مجرد را نیز پوشش داده و از مفهوم وابستگی و تعلقی که روابط عاشقانه به همراه دارند، برای ایجاد زمینه‌ای مناسب برای توسعه حس امنیت و یکدلی بیشتر برای خود و نیز احساس ارتباط و اعتماد به دیگران بهره بگیرد. این رویکرد نسبت به علم وابستگی، منجر به تسهیل گسترش این روش شده است، موضوعی که در جدیدترین کتاب من (جانسون، ۲۰۱۹) در مورد روش‌های درمان فردی و خانوادگی مطرح شده است. روش مذکور همواره هم فرد را درمان می‌کند هم سیستم را و هم فردی را که واقعیت احساسی خود را ساختاربندی کرده و ساختار روایی ارتباطی خود را بر اساس همین واقعیت شکل داده و منعکس می‌نماید. به نظر می‌رسد که تمرکز این مدل روی وابستگی به عنوان مدلی توسعه‌ای از خویشتن اجتماعی و نیز روی ماهیت متقاعدسازی و متحول‌ساز احساسات، می‌تواند نه تنها روی رشد حوزه مداخله زوجی، بلکه روی روان درمانی تأثیر بسزایی داشته باشد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۳۱ صفحه

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۳۱ صفحه

قیمت:
۳۷,۰۰۰
تومان