دانلود و خرید کتاب مدیریت بازاریابی دانشکده کسب و کار هاروارد ترجمه نگین شهامتی فرد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب مدیریت بازاریابی

کتاب مدیریت بازاریابی از دانشکده کسب و کار هاروارد و ترجمهٔ نگین شهامتی فرد و پیام نورصالحی است و انتشارات آریانا قلم آن را منتشر کرده است. این کتاب دربارهٔ جهت‌گیری کلان، کمپین بازاریابی و بازارگزینی است و راه‌حل‌های حرفه‌ای برای چالش‌های روزانه ارائه می‌دهد.

درباره کتاب مدیریت بازاریابی

هنگامی که کلمهٔ بازاریابی را می‌شنوید، اولین چیزی که به ذهن شما می‌رسد چیست؟ آیا تصویر یک فروشنده که در مورد محصولات شرکت با مشتری‌های بالقوه صحبت می‌کند، به ذهن شما می‌آید؟ بیلبوردهای پر زرق و برق که بزرگراه‌ها را پوشانده است؟ مدیران مالی که در حال محاسبهٔ سود احتمالی که محصول جدید می‌تواند برایشان به ارمغان بیاورد، هستند؟

اگر شما یک یا تمام این موارد را تصور کردید، شما در مسیر درست قرار دارید:

فروش، تبلیغات و محاسبهٔ سودآوری، همه قسمت‌های مهمی از بازاریابی هستند اما بازاریابی بسیار گسترده‌تر است.

در کتاب مدیریت بازاریابی تعریفی از بازاریابی و اینکه چطور بازاریابی با رسالت سازمان‌ها در ارتباط است را مورد بررسی قرار می‌دهیم و می‌بینیم که بازارمحوری چیست و چطور با نیازهای مشتریان در ارتباط است و به بررسی رویکردهای مختلف بازاریابی و مرور فرآیند بازاریابی می‌پردازیم.

فارغ از اینکه در چه سازمانی کار می‌کنید یا مسئولیت شغلی شما چیست، دانستن بازاریابی بسیار ضروری است. چراکه بازاریابی، درک مشتریان و خشنود ساختن آن‌هاست و بدون مشتریان، سازمانی وجود نخواهد داشت. هر کسی در سازمان می‌تواند اطلاعاتی از مشتریان به سایر مدیران، تیم اجرایی و یا مدیران پروژهٔ سازمان خود ارائه داده و به این ترتیب فعالیت‌های بازاریابی شرکت را بهبود ببخشد.

کتاب مدیریت بازاریابی با ارائهٔ مطالب بنیادی در بازاریابی، به شما این امکان را می‌دهد که به سازمان خود کمک کنید، مطالبی مانند ارتباط بازاریابی با رسالت شرکت چیست، چه تفاوت‌هایی بین بازاریابی مصرف‌کننده‌ها و بازاریابی سازمان‌ها وجود دارد، از چه راه‌هایی رقبای شرکت را شناسایی و درک کنیم، چطور می‌توان استراتژی بازاریابی و برنامه ارتباطات بازاریابی را تدوین کرد، تاکتیک‌های خلق محصولات و خدمات جدید، روش‌های اطمینان از پیاده‌سازی درست برنامه بازاریابی چیست، چطور بازاریابی مستقیم و بازاریابی رابطه‌ای را به طور مؤثر مورد استفاده قرار دهیم؟

بازاریابی موضوع بزرگی است، به همین دلیل این کتاب مطالب گسترده‌ای را پوشش می‌دهد. آشنایی با مفاهیم اساسی و ابزارهای موجود، شما را قادر می‌سازد به سازمان خود در دستیابی به بیشترین ارزش در کسب‌وکار از طریق فعالیت‌های بازاریابی کمک کنید.

خواندن کتاب مدیریت بازاریابی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به همهٔ کسانی که در بازاریابی مشغول به کار هستند و همچنین مسئولان و مدیران شرکت‌ها و کارخانه‌ها پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مدیریت بازاریابی

«سازمان شما تنها سازمانی نیست که در جستجوی فرصت‌های بازاریابی است (چه در بازاریابی مصرفی و چه در بازاریابی شرکتی) رقبا نیز به دقت این فرصت‌ها را زیر نظر دارند.

واقعیت تلخ این است که مصرف‌کننده‌ها و سازمان‌ها همواره در حین خرید گزینه‌های مختلفی را برای اینکه چه چیزی را از کجا بخرند در اختیار دارند. شرکت شما می‌خواهد مشتریان هدف، محصولات شما را در مقابل محصولات رقبا انتخاب کنند که این موضوع با در نظر گرفتن افزایش روزافزون رقابت امری دشوار است.

شما چگونه می‌توانید مطمئن باشید که مشتریان هدف شما (اعم از مصرف‌کننده‌ها یا سازمان‌ها) از شما خرید می‌کنند و نه از رقبای شما؟ شرکت شما باید بتواند مزایای محصولات خود را به وضوح برای مشتریانش تبیین کند. اما برای انجام این کار شما باید رقبای خود را شناخته و آنها را با خود مقایسه کنید.

شناسایی رقبا

تحلیل رقابت را می‌توان در سطوح مختلف سازمان انجام داد. اگر شما فقط مسئول یک محصول از چندین محصول شرکت هم باشید، باز هم به انجام این تحلیل نیاز دارید.

اولین بخش از تحلیل رقابت این است که تعیین کنید که رقیب شما چه کسی است. توجه کنید که رقبا می‌توانند انواع مختلفی داشته باشند:

بازیگران دیگری که محصولاتی مشابه محصولات شما ارائه می‌کنند.

بازیگران جدید در صنعت شما.

شرکت‌هایی که محصولات جایگزین محصولات شما را تولید می‌کنند.

بسیاری از شرکت‌ها دارای رقبای بالقوه و بالفعل هستند. رقبای بالفعل به طور مشهود در حال رقابت در همان عرصه هستند. رقبای بالقوه هنوز خودشان را به عنوان رقیب در صنعت شما معرفی نکرده‌اند.

بنابراین شما چطور رقبای اصلی بالقوه و بالفعل شرکت خود را شناسایی می‌کنید؟ قانونی ساده وجود دارد: رقبا، شرکت‌هایی هستند که همان نیازی از مشتریان را که شرکت شما برآورده می‌کند، تامین می‌کنند (یا قصد دارند که برآورده کنند).

به عنوان مثال، یک مشتری نرم‌افزار تایپی را که شرکت شما تولید کرده است خریداری می‌کند. نیاز واقعی او نرم افزار نیست بلکه توانایی نوشتن است. این نیاز می‌تواند به وسیله مداد، خودکار، ماشین تایپ و هر وسیله نوشتاری ابتکاری که شرکتی زیرک در خیال خود می‌پروراند، برآورده شود. بنابراین شرکت شما در واقع بیشتر از آن چیزی که شما ممکن است فکر کنید رقیب دارد.

شرکت شما نه تنها بیشتر از انتظار شما رقیب دارد، بلکه انواع متفاوتی رقیب نیز دارد. به عنوان مثال، اگر شرکت شما دستگاه کپی تولید کند، نیاز مشتریان برای تکثیر مدارک را برآورده می‌کند. اما یک شرکت که خدمات تکثیر اسناد را ارائه می‌دهد (نه دستگاه تکثیر)، می‌تواند این نیاز را به خوبی برآورده سازد. بنابراین آن شرکت به همان اندازه رقیب شماست که سایر شرکت‌های تولید دستگاه تکثیر رقیب شما هستند.»


نظرات کاربران

reza sh
۱۴۰۳/۰۱/۰۳

آثار فلیپ کاتلر ارزشمند هستند

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۶۹٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۳۲ صفحه

حجم

۷۶۹٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۳۲ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان