دانلود و خرید کتاب تفکر ناب (کتاب دوم؛ از تفکر تا عمل) جیمز پی. ووماک ترجمه آزاده رادنژاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تفکر ناب (کتاب دوم؛ از تفکر تا عمل) اثر جیمز پی. ووماک

کتاب تفکر ناب (کتاب دوم؛ از تفکر تا عمل)

معرفی کتاب تفکر ناب (کتاب دوم؛ از تفکر تا عمل)

کتاب تفکر ناب (کتاب دوم؛ از تفکر تا عمل) نوشتهٔ جیمز پی. ووماک و دانیل تی. جونز و ترجمهٔ آزاده رادنژاد و ویراستهٔ کاظم موتابیان است و انتشارات ناب اندیشان آن را منتشر کرده است. این کتاب دربارهٔ آفرینش ارزش و حذف اتلاف در سازمان‌هاست.

درباره کتاب تفکر ناب (کتاب دوم؛ از تفکر تا عمل)

تفکر ناب، تنها ابزار نیرومند برای آفرینش ارزش و ازبین‌بردن اتلاف در همهٔ سازمان‌هاست. کتاب دوم تفکر ناب، به شرح شش مورد عملی از بهترین شرکت‌های معتبر جهان اختصاص داده شده است. این شرکت‌ها در صنایع مختلف و در ابعاد مختلف (از کوچک تا بزرگ) توانسته‌اند مسیر تولید ناب را بر اساس اصول تفکر ناب طی کنند. این شرکت‌ها همچنان و گام‌به‌گام از یک موفقیت به موفقیت دیگری دست یافته‌اند و می‌یابند. این شرکت‌ها عبارت‌اند از: شرکت لنتک، وایر مولد، پرات اند ویتنی، پورشه، تویوتا و شرکت شوا. شما فقط با خواندن کتاب دوم است که می‌توانید به ارزش واقعی تفکر ناب و تولید ناب در عمل پی برده و نقشهٔ راه پیاده‌سازی ناب را درک کنید. با مطالعهٔ کتاب دوم تفکر ناب، شما اشتیاق و انرژی و باور لازم برای پیاده‌سازی ناب را در شرکت و کسب‌وکار خود به دست خواهید آورید. 

کتاب تفکر ناب (کتاب دوم؛ از تفکر تا عمل) قصد دارد به این سؤالات پاسخ دهد:

 ۱. اصول تفکر ناب چگونه در شرکت مورد نظر یک به یک به کار رفته است؟ (اینگونه با کاربرد عملی اصول تفکر ناب، آشنا می‌شوید.) ۲. شرایط شرکت شما با شرکت مورد نظر چه شباهت‌ها و چه تفاوت‌هایی دارد و شما چگونه می‌توانید از تجربهٔ این شرکت (مثلا وایر مولد) استفاده کنید و برای ناب‌کردن شرکت خود اقدامات لازم را شناسایی کنید؟ ۳. چه چالش‌هایی در شرکت شما در برابر پیاده‌سازی ناب وجود دارد که در شرکت مورد نظر وجود داشته است و آن شرکت چگونه بر این چالش‌ها غلبه کرده است؟

 در هر صورت، شما از طریق خواندن کتاب تفکر ناب ۲ می‌توانید از مرحلهٔ نظریه به‌خوبی و ارد مرحلهٔ عملی شوید.

خواندن کتاب تفکر ناب (کتاب دوم؛ از تفکر تا عمل) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام مسئولان، مدیران، رؤسای شرکت‌ها و کسانی که قصد تأسیس شرکت دارند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب تفکر ناب (کتاب دوم؛ از تفکر تا عمل)

«پت لنکستر، نوع امریکایی و قهرمانانه یک «صنعتگرـ مخترع» برجسته است که غالباً در قلب سرمایه‌داری پیدا می‌شود. در کودکی همه چیز را در تعمیرگاه پدرش دستکاری می‌کرد و از همان موقع باور داشت که روزی یک مخترع خواهد شد. بعد از کالج، مدتی به کسب و کار خانوادگی‌اش، یعنی فروش مواد بسته‌بندی شده به شرکت‌های صنعتی پرداخت. سپس در گروه تکوین (توسعه) محصول یک شرکت بزرگ شیمیایی مشغول به کار شد. او می‌گوید:

”اما این کارها مرا راضی نمی‌کرد، من از کودکی می‌خواستم مخترعی تولیدکننده و کارآفرینی مستقل باشم.“

او در ۲۹ سالگی، ایده بزرگی را در سر پروراند و آن راهی جدید برای بسته‌بندی محصولات تولیدکنندگان بود. او و برادرش برای ساخت اولین دستگاه خود، ۳۰۰ دلار سرمایه‌گذاری کردند. آن‌ها ابزارهای ساده‌ای برای فلزکاری تهیه و انبار کوچکی اجاره کردند و با نام لنتک، مخفف لنکستر تکنولوژیز، فعالیت خود را آغاز کردند.

ایده بزرگ لنکستر دستگاهی بود که بتواند پالت‌های کالا را با یک پلاستیک «و از طریق کشش» لفاف کند به طوری که جابه‌جایی و حمل‌ونقل آن از یک کارگاه به کارگاه دیگر در درون سیستم تولید و ارسال آن به عنوان محصول کامل برای عمده‌فروشان و خرده‌فروشان به‌راحتی صورت گیرد. در آن موقع، سازندگان و توزیع‌کنندگان از دستگاه «لفاف انقباضی» استفاده می‌کردند، به این ترتیب که کیسه‌های پلاستیکی گشادی را دور پالت پر از کالا قرار می‌دادند و سپس آن را از کوره می‌گذراندند تا جمع و منقبض شود تا بتواند پالت کالا را نگاه دارد.

اما طرز کار لفاف پیچ کششی، طور دیگری بود: یک لفاف پلاستیکی وجود داشت که در اثر چرخش میز چرخانی که زیر پالت قرار داشت، محکم به دور بار و روی پالت کشیده می‌شد و وقتی پلاستیک، تا نهایت ممکن کشیده می‌شد، کمی به حالت اول برمی‌گشت تا به اندازه مناسبی برسد. این طوری، دیگر نیازی به تجهیزات گرمادهی و صرف انرژی، نیروی کار و زمان برای این کار نبود. علاوه بر این، در صورت کشیده شدن لفاف، مقدار پلاستیکی که لازم بود تا بار را نگاهدارد، به نصف کاهش می‌یافت.

اختراع بعدی لنکستر، ایده اصلی او را که کشش پلاستیک به جای انقباض بود، تکمیل می‌کرد. او کشف کرد که به کمک مجموعه‌ای از غلتک‌های دقیق (که مجموعاً غلتک‌های حامل نامیده می‌شوند) می‌توان نیروی یکنواختی بر پلاستیک وارد کرد و درنتیجه به هنگام کشش پلاستیک، از تاب برداشتن آن به دور پالت، جلوگیری کرد. و سرانجام، او به روش‌هایی دست یافت که با به کارگیری آن‌ها، پلاستیک لازم برای نگاهداری بار پالت در مقایسه با مقدار لازم در روش قدیمی لفاف کردن، ۷.۵ برابر کاهش می‌یافت.

در آغاز دهه ۱۹۷۰، لنکستر برای هر یک از ایده‌های خود، جواز بهره‌برداری انحصاری گرفت، این جوازها آنقدر عمومی و کلی بودند که او را قادر می‌ساختند به راحتی برای سال‌ها رقبا را از میدان به در کند. آن موقع تنها چیزی که او نیاز داشت یک بازار بود که بحران انرژی جهان در سال ۱۹۷۳، آن را برای او فراهم آورد. این بحران، ارزش ماشین "دست‌ساز لفاف پیچ کششی" او را درست در زمانی که او موفق به تکمیل آن شده بود، بر همه آشکار کرد.» 



نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۸۹٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۱۸ صفحه

حجم

۷۸۹٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۱۸ صفحه

قیمت:
۶۹,۰۰۰
تومان