دانلود و خرید کتاب الفبای ناب رابرت مارتیچنکو ترجمه کاظم موتابیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب الفبای ناب اثر رابرت مارتیچنکو

کتاب الفبای ناب

معرفی کتاب الفبای ناب

کتاب الفبای ناب نوشتهٔ رابرت مارتیچنکو با ترجمهٔ کاظم موتابیان و مریم دربندی در انتشارات ناب اندیشان چاپ شده است. با مطالعه این کتاب دانش شما درباره ناب عمق پیدا می‌کند و درک می‌کنید که ناب درباره ابزار نیست، بلکه درباره تفکر است و فقط به کمک این تفکر می‌توانید از ابزارهای ناب و بهبود در راستای موفقیت پایدار استفاده کنید.

درباره کتاب الفبای ناب

درک تولید و تفکر ناب برای خیلی‌ها سخت است. اما این که بتوان مهم‌ترین مفاهیم و تکنیک‌های ناب و تمام مشخصات یک سازمان ناب را در یک کتاب ساده و به بیانی روشن به نحوی بیان کرد که همه آن را بفهمند واقعاً یک معجزه است. این کتاب یک ارائه خوب و مؤثر از همان چیزی است که دکتر دمینگ آن را «سیستم دانش عمیق» نامیده است. اگر می‌خواهید مبانی ناب را به درستی درک کنید این کتاب را بخوانید.

کتاب الفبای ناب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به کتاب‌های ‍کسب‌وکار و توسعهٔ فردی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب الفبای ناب

«ابزارهای مدیریت دیداری به شما امکان می‌دهند همواره بتوانید وجود هر مشکل یا شرایط غیر عادی را سریعاً تشخیص دهید. مدیریت دیداری باید بتواند خیلی سریع به شما نشان دهد که در محیط کار چه چیزی نادرست است؛ آن وقت است که می‌توانید فرآیندهای خود را خطاناپذیر کنید. این همان است که به ژاپنی به آن «پوکا-یوکه» می‌گویند. در حالت ایده‌آل، پوکا-یوکه یک سیستم ساده و ارزان است برای جلوگیری از بروز خطا و یا حداقل یک امکان دیداری است که به شما امکان می‌دهد هر گونه خطایی را قبل از وقوع یا در زمان وقوع شناسایی کنید.

برای مثال، در مورد اَبی، کارت روی لباس راننده اتوبوس یک امکان دیداری بود که به اَبی کمک کرد سوار اتوبوس اشتباه نشود. به خاطر وجود این امکان ساده پوکا-یوکه جلوی این خطا گرفته شد و اَبی سوار اتوبوس درست شد.

در یک محیط ناب، به شرایطی که در آن می‌توان جلوی خطاها را قبل از وقوع یا قبل از رفتن به مرحله بعدی گرفت، کیفیت در منشاء یا کیفیت بار اول می‌گویند. این شیوه در نقطه مقابل روش سنتی ابزارهای «کنترل کیفیت» یا «تضمین کیفیت» قرار دارد که بر جلوگیری از خطاها متمرکز هستند اما بعد از آن که تولید شدند یا بعد از آن که به گام بعدی در فرآیند بعدی رسیدند.

کیفیت بار اول یا کیفیت در منشأ، بر این اصل استوار است که میان خطا و عیب، تفاوت مهمی وجود دارد. خطاها فقط خطا هستند. ولی یک عیب، خطایی است که به فرآیند بعدی یا به دست مشتری نهایی می‌رسد. ما می‌دانیم که هر جا پای انسان در میان است بروز خطا و اشتباه اجتناب ناپذیر است. اما در هر صورت باید با استفاده از امکانات دیداری جلوی بروز خطا در فرآیندها را بگیریم تا بتوانیم خطاهای احتمالی را یا قبل از وقوع شناسایی کنیم یا از رسیدن آن‌ها به دست فرآیند بعدی یا مشتری جلوگیری کنیم، و نه بعد از آن که تولید شدند یا بعد از آن که به گام بعدی در فرآیند بعدی رسیدند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۸۰ صفحه

حجم

۱۰۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۸۰ صفحه

قیمت:
۳۹,۵۰۰
تومان