دانلود و خرید کتاب توطئه علیه نژاد بشر (یک تدبیر علیه وحشت) توماس لیگوتی ترجمه پرویز شبرنگ
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب توطئه علیه نژاد بشر (یک تدبیر علیه وحشت) اثر توماس لیگوتی

کتاب توطئه علیه نژاد بشر (یک تدبیر علیه وحشت)

انتشارات:انتشارات یمام
امتیاز:
۴.۴از ۱۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب توطئه علیه نژاد بشر (یک تدبیر علیه وحشت)

کتاب توطئه علیه نژاد بشر (یک تدبیر علیه وحشت) نوشتهٔ توماس لیگوتی و ترجمهٔ پرویز شبرنگ است و نشر یمام آن را منتشر کرده است. این کتاب به همراه مقالهٔ آخرین مسیحا از فیلسوف نروژی پیتر وسل زاپف با پیوستی در باب آنتی‌ناتالیسم است.

درباره کتاب توطئه علیه نژاد بشر (یک تدبیر علیه وحشت)

کتاب توطئه علیه نژاد بشر یک کتاب غیرداستانی است که توسط لیگوتی در سال ۲۰۱۰ منتشر شد. او در این کتاب مجموعه‌ای از مقالات را ارائه می‌دهد که بدبینی فلسفی و دیدگاه‌های آنتی‌ناتالیسم او را نشان می‌دهد که در آن از مقالات پیتر وسل زاپف «آخرین مسیحا» و نوشته‌های امیل سیوران (۱۹۱۱ـــ ۱۹۹۵) و فیلیپ ماینلندر (۱۸۴۱ـــ ۱۸۷۶) به عنوان الهام‌بخش دیدگاه فلسفی خود نام برده است. لیگوتی از همان ابتدای کتاب دیدگاهی بدبینانه دارد. او با نقد این فرض عامی که «زنده بودن اشکالی ندارد» یا اینکه رنج به طور کلی بر لذت غلبه دارد، به عنوان یک فرض آغازین استدلال می‌کند که وجود آگاهی مستلزم یک تراژدی است: یعنی کسی که آگاه‌تر از ماهیت بی‌معنی و اغلب هولناک آن است.

در جهان که در این کتاب از آن به عنوان «به طرز بدخیم بی‌فایده» یاد می‌شود، ما باید هرچه بیشتر آرزو کنیم که از این واقعیت آگاه نباشیم و بنابراین موجودات بیش از حد آگاه باید دائماً و عمداً در تمریناتی شرکت کنند که آگاهی آن‌ها را از جنبه‌های منفی وجود منحرف کند و براین اساس آگاهی را به چیزی تبدیل می‌کند که «نباید باشد» و تلاش‌های بشر برای مقابله، نادیده‌گرفتن یا سرکوب فعالانه‌ٔ این واقعیت، بخش قابل توجهی از وسواس‌های جامعه‌ی مدرن را در بر می‌گیرد. لیگوتی استدلال دارد که تنها راه فرار کامل از مخمصه‌ٔ آگاهی، مرگ است اما تعداد بسیار کمی از انسان‌ها به شکوه مرگ فکر می‌کنند!

خواندن کتاب توطئه علیه نژاد بشر (یک تدبیر علیه وحشت) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران حوزهٔ فلسفه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب توطئه علیه نژاد بشر (یک تدبیر علیه وحشت)

«این بار زندگی فراتر از هدف خود شلیک کرده بود و خود را از هم پاشید. یک گونه به صورت افراطی به نبوغ مسلح شده بود و به همان اندازه تهدیدی برای رفاه خودش بود. اسلحه‌ی او مانند یک شمشیر بدون دسته بود، تیغه‌ای دو لبه که همه چیز را در اطراف خود می‌برید و هر کس می‌خواست از آن استفاده کند، باید یکی از تیغه‌ها را به سمت خود نشانه می‌گرفت.

انسان تابعیت خود در کیهان را از دست داد، میوه‌ی درخت معرفت خیر و شر را چشید و به همین دلیل از بهشت رانده شد. او که در دنیای اطرافش قرار گرفته بود، به موجودی قدرتمند مبدل شد، اما اکنون به قدرت خود لعنت می‌فرستاد، زیرا آن را به قیمت هماهنگی روحش خریده بود و بهای آن را با از دست دادن معصومیت و آرامشی که از آن برخوردار بود، پرداخت.

او اکنون تنها ایستاده است؛ سرشار از رؤیاهای خودساخته، خیانت‌شده توسط کائنات، مبهوت و ترسیده، بسان حیوانی که از غرش رعد و مشاهده‌ی چنگال‌های شیر احساس ترس می‌کند. با این حال انسان از خود زندگی وحشت داشت ــ در واقع او از ذات خودش وحشت داشت! آری این زندگی به طرز بدخیم بی‌‌فایده است... .»

ایمانوئل کانت
آنتونی کنی
فیلسوفان بزرگ
تد هوندریچ
هگل
ریموند پلنت
کانت
والتر تسیگلر
نیچه؛ فیلسوف، روان شناس و دجال
والتر کوفمان
خانه امن
غلامرضا خارکوهی
ترک‌خوردگی توام با تنش در خطوط لوله فولادی
محمدعلی مهتدی بناب
فیلم‌نامه‌ها
خسرو حکیم‌رابط
کارمند کامل
مرتضی منتظرالمهدی
پرسش های اولین و آخرین
براین مگی
مالیه آموزش
ابوالقاسم نادری (روشناوند)
تاریخ مختصر اندیشه راهنمای فلسفی زیستن
لوک فری
محیط های رسوبی
عبدالحسین امینی
در مسیر خرد
کارل یاسپرس
پس از انقلاب؟
رابرت ا. دال
آن فروترین
کریستیان بوبن
رمزگشایی از داروین
جیمی متزل
انه اید
ویرژیل .
هلگولند
کارلو روولی
دنیای سوفی
سارا فیض
دنیای سوفی
یوستاین گاآردر
دختر پرتقالی
یوستاین گاآردر
حکمت اشراق
رحمت‌الله شریعتی نجف‌آبادی
منطق شرق
رحمت‌الله شریعتی نجف‌آبادی
هربار که معنی زندگی را فهمیدم، عوضش کردند: زیست با استفاده از خرد فلاسفه‌ی بزرگ
دانیل. ام کلاین
چنین گفت زرتشت
داریوش آشوری
فلسفه‌ای برای زندگی
ویلیام اروین
چهار میثاق
دون میگوئل روئیز
فلسفی زیستن
جوناس سالزجیبر
هر بار که معنی زندگی را فهمیدم عوضش کردند
دانیل. ام کلاین
دنیای سوفی
یوستین گوردر
پیاده‌روی؛ و سکوت، در زمانه‌ی هیاهو
ارلینگ کاگه
فلسفه تنهایی
لارس اسوندسن
نقشه ‌هایی برای گم شدن
ربکا سولنیت
تاریخ فلسفه دامیز
مارتین کوهن
خودآموز فلسفه
مل تامپسون
هنر زندگی آسوده
شونمیو ماسونو
فلسفه ترس
لارس اسوندسن
غروب بت‌ها
داریوش آشوری

نظرات کاربران

قوش
۱۴۰۱/۰۴/۰۳

توماس لیگوتی نویسنده این کتاب شناخته شده بخاطر سبک روایی خاص و متأثر از اچ.پی.لاوکرفت در ژانر وحشت فراطبیعی ست. اما این کتاب در اینجا که در ژانر "non-fiction" یا ناداستان می باشد به مراتب ترسناک تر از داستان های

- بیشتر
پرویز شبرنگ
۱۴۰۱/۰۴/۱۷

‌ گزیده‌ای از کتاب: ‌ ...زندگی ما پارادوکسی است از وحشت!... تقریبا هیچ‌کس اعلام نمیکند که یک نفرین اجدادی ما را در رِحَم مادر آلوده و تمام وجودمان را به خود آغشته کرده است...پزشکان در اتاق زایمان گریه نمی‌کنند، یا اغلب اوقات سرشان را

- بیشتر
امیررضا
۱۴۰۱/۰۴/۱۹

از ترجمان اثر می‌گویم و چیزی از اثر این‌جا نیست؛ مترجم، از مفاهیمی که در این‌جا هستند جدا نیست و با بنا را بر این نهادن در نقد هر ترجمانی نیک می‌توان رهیافت که این‌جا با برخورد فردی کاملاً وفادار به

- بیشتر
sinbua
۱۴۰۲/۰۴/۱۰

امیدوارم نظر مترجم عزیز رو به این نحو بتونم بدونم. من این دنیا رو فقط بخاطر اینکه همه چیز درش ضعیف و آسیب پذیره دوس دارمو میپذیرم چون عیر این معنی نداره.. بخاطر اینکه اگه هر کدوم از اجزا این دنیا

- بیشتر
لوناتیک لونا
۱۴۰۲/۰۸/۰۲

کتاب بسیار ارزشمندی بود. سوالی دارم از مترجم محترم کتاب: آیا ترجمه سایر کتاب های توماس لیگوتی رو در برنامه خودتون دارید؟

yazdaan
۱۴۰۲/۱۲/۱۸

👍👍👍👍👍👍

Armin Pezham
۱۴۰۱/۰۷/۰۱

ترجمه خیلی بد می باشد. پیشنهاد می کنم از روی متن انگلیسی بخوانید اثر سختی نیست

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵)
به بدنت نگاه کن! یک عروسک نقاشی شده، یک اسباب بازی ضعیف سرشار از قطعات آمادهٔ فروپاشی، یک وجود بیمار و رنجور با سری پر از تصورات نادرست. «دهاماپادا»
قوش
«دانستن این‌که زندگی بی‌ارزش است، گل سر سبد تمام خرد بشری می‌باشد.»
قوش
چقدر می‌توانیم در زندگی خود بیهوده بپذیریم؟ و آیا راهی هست که بتوانیم از آن فرار کنیم؟ نه آن‌جا نیست. ما محکوم به انواع مزخرفات هستیم: مزخرفات درد، مزخرفات کابوس، مزخرفات عرق و برده، و بسیاری اشکال و اندازه‌های دیگر مزخرفات غیرقابل تحمل که در بشقاب برای ما آورده می‌شود و ما باید آن را بخوریم وگرنه با مزخرفات مرگ روبه‌رو می‌شویم.
قوش
شما دو انتخاب دارید: همانطور که خدا و جامعه شما می‌خواهند فکر کنید یا همه شما را ترک می‌کنند. تصمیم با شماست، زیرا شما یک مامور آزاد هستید که می‌توانید انتخاب کنید که دوباره به دنیای ساختگی ما بپیوندد یا سرسختانه روی ... پافشاری کنید.
pmpeep
وقتی کسی از شما می‌پرسد که حال شما چطور است، بهتر است به اندازه کافی عاقل باشید و پاسخ دهید: «من نمی‌توانم شکایت کنم.» اگر شکایت کنید، حتی به طور موجه، مردم از پرسیدن وضعیت شما دست می‌کشند زیرا شکایت به موفقیت شما و تأثیرگذاری بر افراد کمکی نمی‌کند. تنها می‌توانید در برابر پزشک یا روانپزشک خود شکایت کنید زیرا آن‌ها برای شنیدن شکایت شما پول می‌گیرند. اما شما نمی‌توانید به رئیس یا دوستان خود، در صورت داشتن شکایت، شکایت کنید زیرا به زودی از شغل خود اخراج خواهید شد و از حقوق اجتماعی منع. آن وقت شما با شکایات خود تنها خواهید ماند و کسی به آن‌ها گوش نخواهد داد.
pmpeep

حجم

۴۸۷٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۳۶ صفحه

حجم

۴۸۷٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۳۶ صفحه

قیمت:
۵۵,۵۰۰
تومان