دانلود و خرید کتاب خود و مکانیسم های دفاع روانی آنا فروید ترجمه فرزام حبیبی اصفهانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خود و مکانیسم های دفاع روانی اثر آنا فروید

کتاب خود و مکانیسم های دفاع روانی

معرفی کتاب خود و مکانیسم های دفاع روانی

کتاب خود و مکانیسم های دفاع روانی نوشتهٔ آنا فروید و ترجمه فرزام حبیبی اصفهانی است و انتشارات شبگون آن را منتشر کرده است. این کتاب از مشهورترین و کاربردی‌ترین کتاب‌های تخصصی در حوزهٔ روانکاوی است.

درباره کتاب خود و مکانیسم های دفاع روانی

کتاب خود و مکانیسم های دفاع روانی یکی از کتاب‌های درسی ضروری در رشته و تخصص روانکاوی است. آنا فروید، دختر زیگموند فروید، با کتاب خود با این عقیده مقابله می‌کند که روانکاوی منحصراً با ناخودآگاه سروکار دارد. در حقيقت، موضوع تحليل هميشه نفس و مکانیسم‌های دفاع روانی بوده است. کاوش در ناخودآگاه فقط در خدمت بازیابی آن است. در این کتاب، فرآیندهای دفاعی ایگو به تفصیل تجزیه و تحلیل می‌شوند؛ به عنوان مثال انکار در خیال، محدودیت نفس، همذات‌پنداری با متجاوز و... از ابتدا، هدف درمان تحلیلی ایگو و اختلالات مربوط به ایگو، بررسی هویت و «او» بوده است.

آنا فروید در این کتاب ایگو را به صورت کامل بررسی و روش‌هایی را توصیف می‌کند که به وسیله آن نفس در برابر خواسته‌های غریزه، دنیای بیرون و فوق‌العاده ایگو قرار می‌گیرد. درمان از طریق بررسی ایگو از سطحی‌ترین لایه‌ها، یعنی نگرش‌های تدافعی ایگو شروع می‌شود و به تدریج تا خواسته‌های غریزی دفع‌شده پیش می‌رود. در این کتاب، انواع مختلف دفاع به‌ویژه نفی و اجتناب با مثال‌هایی شرح داده شده است. در پایان، دشمنی اساسی نفس با غرایز در دو فصل مورد بحث قرار گرفته است که روان‌شناسی جامع بلوغ را تشکیل می‌دهد. 

خواندن کتاب خود و مکانیسم های دفاع روانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام روان‌شناسان و روانکاوان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره آنا فروید

آنا فروید زادهٔ ۳ دسامبر ۱۸۹۵ و درگذشته به تاریخ ۹ اکتبر ۱۹۸۲، روانکاو اتریشی و همچنین ششمین و آخرین فرزند زیگموند فروید و مارتا برنایز بود. او به‌دنبال راه پدرش به روانکاوی و به حوزه‌های تازه متولدشده روانکاوی کمک کرد. در کنار ملانی کلاین، او بنیان‌گذار روان‌شناسی کودک روانکاوی در نظر گرفته می‌شود.

در سال ۱۹۲۲ آنا فروید مقاله خود با نام «ضرب و شتم خیالات و رویاهای روزانه» را به انجمن روانکاوی وین ارائه داد و به عضویت انجمن درآمد. او به دنبال تحقیقات خود کتابی با عنوان مقدمه‌ای بر روش تجزیه و تحلیل کودک، در سال ۱۹۲۷ منتشر کرد. وی همچنین در کتاب خود: خود و مکانیسم های دفاع (۱۹۳۶) توضیحاتی از مکانیسم‌های دفاعی خود ارائه داده است. آنا فروید هرگز ازدواج نکرد. او زندگی خود را در راه روانکاوی کودکان دچار اختلال هیجانی و پرستاری از پدرش به هنگام دوره‌ٔ طولانی بیماری وی صرف کرد.

بخشی از کتاب خود و مکانیسم های دفاع روانی

در طول دورانی كه روان‌شناسی راه كمال را می‌پيمود، با دوره‌های زيادی روبه‌رو می‌شويم كه در آنها بررسی خود به طور مستقل متداول نبوده. روانكاوان بر اين باور بودند كه شكافتن لايه‌های درونی ذهن، وظيفه‌ی اصلی آنهاست و هرگاه نگاه‌ها از لايه‌های عميق‌تر برداشته و متوجه لايه‌های سطحی‌تر می‌شد منظور اينكه هرگاه توجه روانكاو از «او» به «خود» جلب می‌گردید، آن را نوعی پشت پا زدن به علم روانكاوی می‌دانستند و عقيده‌ی همگان بر اين بود كه وظيفه‌ی يک روانكاو شكافتن ناخودآگاه فرد و دستيابی به زندگی روانی ناشی از آن است. يک روانكاو بايد اختلالات پديد آمده در غريزه‌ها، احساسات و رؤياهایی را مورد بررسی قرار دهد كه به صورت ناخودآگاه در ذهنمان واپسزده شده است. از ديگر وظايف مهم روانكاوان، تنظيم رابطه‌ی كودک با بزرگسالان و هماهنگ كردن او با دنيای واقعيات بود.



فنون روان پویشی
کارن مارودا
ایگو و اید (من و نهاد)
زیگموند فروید
بازداری ها، نشانگان و اضطراب
زیگموند فروید
ایده‌ی روانکاوی
شهریار وقفی‌پور
هندبوک روان درمانی پویشی برای اختلالات سطحی شخصیت
او. کالیگور
تنهایی
محمدامین شریفی
طرحواره های شناختی و باورهای مرکزی در مشکلات روانشناختی
لارنس ریزو
روان گسیختگی (اسکیزوفرنی)
استفان ماردر
مقدمات روانشناسی یونگ؛ نظریه های تحلیل روان ۲
کالوین اس. هال
رقص سایه
دیوید ریکو
تندآموز طرح واره درمانی
اشکول رفائلی
روان درمانی تحلیلی؛ راهنمای بالینی
دبورا کابانیس
تمرین های مصاحبه و تشخیص بالینی برای روان شناسان و مشاوران
پرل س. برمن
راهنمای آمار استنباطی در روان شناسی (به زبان ساده)
حیدرعلی زارعی
مقدمات روان شناسی آدلر؛ نظریه های تحلیل روان ۳
ایوا درایکوس فرگوسن
هم آفرینی تغییر
جان فردریکسون
فروید و لیدی مکبث
محمدرضا فشاهی
نسخه ای برای عشق ورزیدن
جان گاتمن
کتابی درباره اختلال وسواسی - عملی (OCD) (برای نوجوانان)
هالی داهیگ
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۹ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۹ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان