دانلود و خرید کتاب درمان شناختی رفتاری به زبان ساده اولیویا تلفورد ترجمه فرناز ولی‌زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درمان شناختی رفتاری به زبان ساده اثر اولیویا تلفورد

کتاب درمان شناختی رفتاری به زبان ساده

معرفی کتاب درمان شناختی رفتاری به زبان ساده

کتاب درمان شناختی رفتاری به زبان ساده نوشتهٔ اولیویا تلفورد و ترجمهٔ فرناز ولی‌زاده است و انتشارات اندیشه آگاه آن را منتشر کرده است. این کتاب تکنیک‌های ساده برای غلبه بر افسردگی، اضطراب و سایر مشکلات روان‌شناختی را به شما ارائه می‌دهد.

درباره کتاب درمان شناختی رفتاری به زبان ساده

آیا در اطراف خود کسی را می‌شناسید که همیشه شاد و مثبت‌اندیش باشد؟ حتماً از خود پرسیده‌اید که راز شادبودن او چیست؟! چرا برخی از مردم می‌توانند سوار بر دریای متلاطم زندگی شوند و لبخند بزنند، درحالی‌که برخی دیگر هر وقت مشکلی پیش می‌آید، ناامید می‌شوند؟ پاسخ ساده است؛ همه‌چیز به نحوهٔ تفکر شما برمی‌گردد. خوش‌بینی و اعتمادبه‌نفسِ افراد و نحوه نگریستن به مسائل، تفاوت بین آن‌ها را با دیگران ایجاد می‌کند. آن‌ها می‌دانند که برای داشتن یک زندگی عالی، باید ذهن خود را مدیریت کنند تا به نفعشان عمل کند.

شما در این کتاب روش‌های تغییر دادن نحوهٔ فکرکردنتان را یاد خواهید گرفت و در مدت چند ساعت، تفاوتی را که در روابط و سلامت روانتان ایجاد می‌کند احساس خواهید کرد. سعی کنید تمرین‌های مطرح‌شده را حتماً انجام دهید تا تأثیرات مثبت آن را در بهبود زندگی‌تان ببینید.

در این کتاب فقط به جنبه‌های روشن و مثبت زندگی پرداخته نشده است، زیرا زندگی سرشار از پستی‌وبلندی است و همه ما در تلاش هستیم که بر مشکلات غلبه کنیم. هیچ تکنیکی وجود ندارد که بتوان به‌وسیله آن تمام مشکلات را از بین برد، اما می‌توانید مدیریت مغزتان را یاد بگیرید تا وقتی در زندگی به مشکلی برخورد کردید، رویکرد جدیدی برای رویارویی با آن داشته باشید. رویکردی که در این کتاب بر آن تمرکز خواهیم کرد، درمان شناختی رفتاری نام دارد که بیشتر به‌عنوان CBT شناخته می‌شود و برای چندین دهه کاربرد داشته است. درمان شناختی رفتاری یک مدل ساده است که توضیح می‌دهد چرا ما دچار استرس، افسردگی و اضطراب می‌شویم و برای مقابله با آن‌ها باید چه‌کاری انجام دهیم.

تحقیقات زیادی توسط روانشناسان بر روی درمان شناختی رفتاری انجام‌شده است و آن‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که این رویکرد، یک درمان قدرتمند برای مشکلات زیر است:

 افسردگی

 اضطراب

 اختلال وسواسی جبری (OCD) و افکار مزاحم

 فوبیا یا هراس

 استرس

 اعتیاد

 اهمال‌کاری

درمان شناختی رفتاری اعتمادبه‌نفس شما را بهبود می‌بخشد، شادی شما را افزایش می‌دهد و به‌طورکلی می‌تواند شما را نسبت به زندگی راضی‌تر کند. شما خود را بهتر درک خواهید کرد، گذشتهٔ خودتان را رها کرده و به آینده‌ای روشن‌تر قدم خواهید گذاشت.

خواندن کتاب درمان شناختی رفتاری به زبان ساده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به متخصصان حوزهٔ درمان شناختی‌رفتاری و به تمام کسانی که می‌خواهند به وسیلهٔ این رویکرد بر افسردگی یا اضطراب خود غلبه کنند، پیشنهاد می‌کنیم.

درباره اولیویا تلفورد

اولیویا تلفورد نویسنده‌ای است که در حوزه‌های مختلف روان‌شناسی آثاری را منتشر کرده است. او به‌عنوان یک نویسنده مینیمالیست به قدردانی از چیزهای ساده در زندگی معتقد است.

تمرکز او همیشه بر روابط خوب و مراقبت از روان در مکان‌هایی بوده است که قادر به پیدا کردن شادی واقعی در آن‌ها هستید. او از سال ۲۰۰۳ با کتاب‌ها و مقالاتش به کاهش تنش و استرس دیگران کمک می‌کند تا بتوانند به آرامش خاطر و آزادی بیشتری دست یابند. او علاقه زیادی به گسترش دانش خود دارد و اطلاعاتی را در اختیار خوانندگان خود قرار می‌دهد که قطعاً به بهبود زندگی آن‌ها کمک خواهد کرد.

اولیویا در شهر وایله در دانمارک متولد شده است اما در حال حاضر در شهر ویکتوریا در کانادا زندگی می‌کند.

کتاب «هنر زندگی مینیمالیستی» از اولیویا تلفورد نیز پیش‌ازاین توسط انتشارات اندیشه آگاه ترجمه و منتشر شده است.

بخشی از کتاب درمان شناختی رفتاری به زبان ساده

چرا مغز شما هم بهترین دوست و هم بدترین دشمن شما است؟

ذهن انسان در مواجهه با موقعیت‌ها قادر به ساختن داستان است که همین داستان باعث ایجاد حس خوب یا بد در انسان می‌شود. مغز شما با ساختن داستان‌هایی منفی‌نگر، می‌تواند زندگی شما را سخت‌تر کند. خوشبختانه با استفاده از اصول درمان شناختی رفتاری می‌توان این افکار را کنترل کرد. در اینجا یک مثال در مورد نحوه ایجاد افکار منفی و مثبت در مواجهه با موقعیت را شرح می‌دهم. تصور کنید یک روز آفتابیِ زیبا در حال پیاده‌روی هستید و احساس خوبی دارید. دوستتان را جلوتر از خود می‌بینید، او را صدا می‌کنید، اما او برنمی‌گردد. او شما را کاملاً نادیده می‌گیرد و به راه خود ادامه می‌دهد.

در ذهنتان چه می‌گذرد؟ ممکن است فکر کنید: «اوه، او صدای من را نشنید.»

یا شاید فکر کنید: «او وانمود می‌کند صدای مرا نشنیده، حتماً از من دلخور است.»

یا شاید فکر کنید: «طبق معمول این دوستم هم از من دوری می‌کند! چرا من نمی‌توانم رابطه دوستی خوبی داشته باشم؟»

باید به یاد داشته باشید که هر برداشتی از آن موقعیت کنید، همان برداشت مانند یک حقیقت باقی می‌ماند. کسی را که می‌شناختی صدا زدی، او برنگشت و رفت؛ اما فکری که در مورد این رویداد در ذهن شما ایجاد می‌شود، احساس شما را تغییر می‌دهد. اگر به خود بگویید که احتمالاً دوستتان صدای شما را نشنیده، زیاد به هم نخواهید ریخت. شما روز خود را ادامه می‌دهید و شاید به او پیام دهید و بگویید که او را دیده‌اید. اگر به‌سرعت به این نتیجه رسیدید که دوستتان احتمالاً ناراحت شده، ممکن است احساس نگرانی کنید و برای اطمینان از اینکه حال او خوب است، با او تماس بگیرید. اگر فکر کنید دوستتان شما را نادیده گرفته، زیرا دیگر نمی‌خواهد با شما صحبت کند، احساس وحشتناکی خواهید داشت. ممکن است از دوست خود دوری‌کنید، چون در ذهن شما او به‌وضوح گفته که دیگر شما را دوست ندارد. این تفسیر شما از موقعیتی است که با واقعیت بسیار فاصله دارد.

تمرین: آخرین داستانی که به خودتان گفتید چه بود؟

به ۲۴ ساعت گذشته فکر کنید. آیا با افکار خود راجع‌به یک موقعیت، باعث ناراحتی یا اضطراب خودتان شده‌اید؟ آیا می‌توانستید آن موقعیت‌ها را به‌گونه‌ای متفاوت تفسیر کنید که احساس خوبی در شما ایجاد کنند، یا حداقل کمی بهتر باشند؟

درمان شناختی رفتاری در مورد تغییر افکاری است که در ذهن خود ایجاد می‌کنید. چگونگی این تغییرات را با استفاده از تکنیک‌های این کتاب یاد خواهید گرفت.




نظرات کاربران

bookbuff
۱۴۰۱/۰۲/۰۶

ترجمه بسیار روان است. همیشه این مشکل را داشتیم که کتابی در زمینه درمان شناختی رفتاری باشد که همه بتوانند از آن استفاده کنند نه فقط متخصصان. این کتاب به خوبی این کار را انجام می دهد.

کاربر 4426689
۱۴۰۱/۰۲/۰۹

تکنیک های بسیار کاربردی مطرح شده است حتی برای افرادی که آشنایی با مباحث روانشناسی ندارند، ترجمه نیز بسیار روان و قابل درک می باشد

کاربر 4413307
۱۴۰۱/۰۲/۰۶

محتوای کتاب عالی کاملا مناسب این روزهای پر از استرس ماست ترجمه بسیار روان و عالی

کاربر 4484691
۱۴۰۱/۰۲/۲۱

کتاب بسیار جذاب و تکنیک های مفیدی داشت ترجمه بسیار روان و عالی بود

Chandlerbing
۱۴۰۲/۰۲/۱۱

کتاب بسیار خوب و کاربردی اما ساده و کمتر عمیقه خواندنی و جالب

nemat gowhari
۱۴۰۱/۰۲/۱۰

لطفا در بینهایت اضافه کنید

az
۱۴۰۲/۰۹/۲۳

بسیار بسیار عالی و کاربردی در زمینه اضطراب افسردگی وسواس و ....‌ با ترجمه ای بسیار عالی وروان .

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۲)
ممکن است فکر کنید، «خب، حداقل داشتن احساس گناه باعث می‌شود قبل از انجام یک کار اشتباه دو بار فکر کنم!» این رویکرد محکوم به شکست است، زیرا اعتمادبه‌نفس شما را تضعیف می‌کند. این اخلاق و ارزش‌های شما هستند که در داشتن یک انتخاب خوب به شما کمک می‌کنند نه احساس گناه.
☆Nostalgia☆
ذهن‌آگاه بودن به این معنا است که به صورت عمدی سرعت خود را کم کنید و متوجه آنچه در اطرافتان می‌گذرد باشید؛ یعنی تمرکز بر اینجا و اکنون، به‌جای نشخوار فکری در مورد گذشته یا نگرانی در مورد آینده.
احسان رضاپور
تصور افراد افسرده این است که همه به بدترین چیزها در مورد آن‌ها فکر می‌کنند؛ اما درواقع، بیشتر مردم زندگی روزمره خود را فقط با فکر کردن به خود می‌گذرانند، نه اشخاص دیگر.
کاربر ۲۸۶۳۶۰۷
ذهن‌آگاه بودن به این معنا است که به صورت عمدی سرعت خود را کم کنید و متوجه آنچه در اطرافتان می‌گذرد باشید؛ یعنی تمرکز بر اینجا و اکنون، به‌جای نشخوار فکری در مورد گذشته یا نگرانی در مورد آینده.
کاربر ۲۸۶۳۶۰۷
رفتار درمانی دیالکتیکی در ابتدا برای افراد مبتلا به اختلال شخصیت مرزی (BPD) توسعه یافت، یک بیماری که با تفکر سیاه‌وسفید، نوسانات خلقی و روابط مشکل‌دار شناخته می‌شود.
کاربر ۲۸۶۳۶۰۷
مراجعین در طول درمان یاد می‌گیرند که چگونه بر خلق‌وخوی خود نظارت کنند، رابطه بین افکار و احساسات خود را شناسایی کنند و پریشانی را تحمل کنند. آن‌ها همچنین یاد می‌گیرند که چگونه منطقی‌تر فکر کنند و از مهارت‌های حل مسئله استفاده کنند.
کاربر ۲۸۶۳۶۰۷
طرح‌واره‌ها مفید هستند، زیرا به ما کمک می‌کنند تا از قبل برنامه‌ریزی کنیم و به محیط‌های جدید پاسخ دهیم. آن‌ها به ما کمک می‌کنند بفهمیم چگونه با دیگران رفتار مناسبی داشته باشیم.
احسان رضاپور
یک طرح‌واره، مجموعه‌ای از باورها و انتظارات افراد نسبت به یک شخص، شیء یا موضوع است. ما در مورد همه‌چیز طرح‌واره داریم.
احسان رضاپور
ذهن انسان در مواجهه با موقعیت‌ها قادر به ساختن داستان است که همین داستان باعث ایجاد حس خوب یا بد در انسان می‌شود. مغز شما با ساختن داستان‌هایی منفی‌نگر، می‌تواند زندگی شما را سخت‌تر کند.
احسان رضاپور
آیا در اطراف خود کسی را می‌شناسید که همیشه شاد و مثبت‌اندیش باشد؟ حتماً از خود پرسیده‌اید که راز شادبودن او چیست؟! چرا برخی از مردم می‌توانند سوار بر دریای متلاطم زندگی شوند و لبخند بزنند، درحالی‌که برخی دیگر هر وقت مشکلی پیش می‌آید، ناامید می‌شوند؟ پاسخ ساده است؛ همه‌چیز به نحوهٔ تفکر شما برمی‌گردد. خوش‌بینی و اعتمادبه‌نفسِ افراد و نحوه نگریستن به مسائل، تفاوت بین آن‌ها را با دیگران ایجاد می‌کند. آن‌ها می‌دانند که برای داشتن یک زندگی عالی، باید ذهن خود را مدیریت کنند تا به نفعشان عمل کند.
احسان رضاپور

حجم

۱۰۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۸۶ صفحه

حجم

۱۰۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۸۶ صفحه

قیمت:
۳۸,۹۰۰
تومان