دانلود و خرید کتاب روش های سنجش بالینی انواع چاقی زهره شانظری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روش های سنجش بالینی انواع چاقی اثر زهره شانظری

کتاب روش های سنجش بالینی انواع چاقی

نویسنده:زهره شانظری
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب روش های سنجش بالینی انواع چاقی

کتاب روش های سنجش بالینی انواع چاقی نوشتهٔ زهره شانظری در انتشارات یار مانا چاپ شده است. پیشرفت‌های صنعتی و زندگی ماشینی، فعالیت بدنی انسان را در طی چندین سال اخیر به حداقل رسانده و بشر را با فقر حرکتی روبه‌رو ساخته است. فقر حرکتی مشکلات بزرگ‌تری به نام چاقی و اضافه وزن و کاهش توان هوازی را به دنبال دارد که امروزه بسیاری از افراد با آن دست به گریبان‌اند. با اضافه شدن وزن، فرد چاق مجبور است انرژی بیشتری برای حرکت مصرف کند که فشار بیشتری بر دستگاه قلبی‌ ـ ریوی وارد می‌شود. چاقی یکی از عوامل خطرناک در بروز بیماری‌های مختلفی چون فشار خون بالا، دیابت، ورم مفاصل، بیماری‌های قلبی ـ عروقی و اختلالات کلیه و سرطان‌های خاص و همچنین از دست دادن احساس امنیت و اعتماد به‌نفس است. تحقیقات نشان‌ داده‌اند که مرگ‌ومیر در افراد بی‌تحرک ۳۸ درصد بیشتر است. یکی از راه‌های مهم دستیابی به سلامت و تندرستی، شناخت بیماری‌های مختلف از جمله چاقی است. تشخیص و شناخت هر مشکل یا بیماری بخش عمده‌ای از مسائل را حل می‌کند.

درباره کتاب روش های سنجش بالینی انواع چاقی

این کتاب ترجمۀ آزاد از سه فصل اول سومین ویرایش کتاب مجموعه مقالاتی دربارۀ چاقی است که به کوشش جرج ای.‌برای و کلود بوچارد تهیه شده و انتشارات مؤسسه اطلاعات سلامت امریکا با عنوان «چاقی: کاربردهای بالینی» چاپ کرده است.

فصل اول کتاب را جرج ای.‌برای تدوین کرده است که به ارزیابی (شناسایی) بیماران چاق می‌‌‌پردازد. در این فصل همۀ عوامل و مباحثی که به شناخت بیماران چاق کمک می‌کند مانند؛ نقش هورمون‌ها و غدد به‌عنوان عوامل بسترساز برای شیوع بیماری چاقی و حتی عوامل ژنتیکی و مادرزادی مؤثر بر شکل‌گیری بیماری چاقی، انواع چاقی و علائم آن، رژیم غذایی و سبک زندگی و تأثیر آن بر شکل‌گیری بیماری چاقی و عوامل اجتماعی، روانی و اقتصادی تأثیرگذار بر شکل‌گیری و شیوع این بیماری، روند بیماری چاقی در سنین مختلف، نحوه‌ی‌ اندازه‌گیری چاقی و... مورد بحث قرار می‌گیرد.

فصل دوم کتاب را که ماریا فرنس هیور و جیمز بی. می‌گز تدوین کرده‌اند، به اندازه‌گیری دور کمر به‌عنوان یک شاخص مفید و مؤثر در بیماران چاق می‌‌پردازد، در این فصل ضمن بحث در خصوص مسائل و مشکلات چاقی و شاخص‌های سوخت‌وسازی (متابولیک) مرتبط با آن و رابطه‌ی بین چاقی و بیماری‌های دیگر نظیر بیمارهای قلبی ـ عروقی به مباحث مرتبط با دور کمر می‌پردازد. نویسندگان مقاله تلاش کرده‌اند با تبیین علمی و بهره‌گیری از منابع و پژوهش‌های علمی، شاخص دور کمر و رجحان آن نسبت به سایر شاخص‌ها و حتی نسبت آن با سایر شاخص‌ها را مورد بحث و بررسی قرار دهند.

فصل سوم کتاب را که به مباحث ژنتیکی بیماران چاق می‌‌پردازد، آی.‌ صدف فرخی و استفان اوراحیلی تدوین کرده‌اند. در این فصل انواع چاقی‌های ژنتیکی مورد بحث قرار می‌گیرد و روند کاربردی سنجش بیماری چاقی هم در کانون توجه نویسندگان این فصل بوده است.

کتاب روش های سنجش بالینی انواع چاقی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به کتاب‌هایی با موضوع سلامت جسم و روان پیشنهاد می‌شود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
۱۰۰,۰۰۰
تومان