دانلود و خرید کتاب دختر دیگر انی رنو ترجمه دینا کاویانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دختر دیگر اثر انی رنو

کتاب دختر دیگر

نویسنده:انی رنو
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب دختر دیگر

کتاب دختر دیگر نوشتۀ انی ارنو و ترجمۀ دینا کاویانی است. انتشارات همشهری این کتاب را روانۀ بازار کرده است. کتاب، در مورد خواهر نادیدنیِ راویِ این کتاب و احساساتی است که این دخترِ دیگر در راویِ این رمان ایجاد کرده است.

درباره کتاب دختر دیگر

رمان دختر دیگر روایتِ نامه به خواهری است که نویسنده هرگز او را ملاقات نکرده است.

انی ارنو در این کتاب، سال‌هایی را که به‌عنوان تک‌فرزند بزرگ شده روایت می‌کند. او تک‌فرزند بوده اما سایۀ فرزند دیگری بر زندگی سه نفرۀ خانوادۀ آنها سایه افکنده بوده است. ارنو در این نامه از احساسی می‌گوید که خودش هم جنس آن را نمی‌شناسد؛ شرم، گناه، هراس یا حسادت. حس تقسیم محبت پدر و مادر با خواهری نادیدنی، حسّ گرفتن جای دیگری.

همۀ این‌ها از یک یکشنبۀ تابستانی آغاز می‌شود؛ روزی که نویسنده به وجود خواهرش آگاه می‌شود. 

خواندن کتاب دختر دیگر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره انی ارنو

آنی ارنو در سال ۱۹۴۰ در خانواده‌ای فقیر در فرانسه به دنیا آمد. وی نویسنده و استاد دانشگاه است.

آنی ارنو در سال ۱۹۸۴ به‌خاطر نگارش اتوبیوگرافی‌اش، تحت‌عنوان «جایگاه»، موفق به دریافت جایزه رنودو شد. وی با تکیه بر خاطرات کودکی‌اش در بقالی و کافۀ پدر و مادرش در ایوتو، تلاش آن‌ها برای تغییر جایگاه اجتماعی‌شان و سپس تلاش خودش در ادامه راه آنها، دست به نگارش کتاب‌هایی زد که بیشتر خودزندگینامه به شمار می‌روند.

از میان آثار این نویسندۀ فرانسوی می‌توان به جایگاه، شرم، آنچه شایع شده یا نشده، زنِ یخ زده، حادثه، از تاریکی‌ام بیرون نیامده‌ام، یک زن و همچنین کاربرد یک عکس اشاره کرد.

بخشی از کتاب دختر دیگر

«عکسی به رنگ قهوه‌ای مایل به قرمز، بیضی شکل، چسبیده روی جلد مقوایی زردشده‌ای، بچه‌ای را نشان می‌دهد که سه‌رخ روی چند بالش دالبردار که روی هم قرار دارند، نشسته. لباس سفید سوزن‌دوزی شده‌ای پوشیده که بند بلندی دارد و با یک گره، مثل گلی بزرگ یا بال‌های پروانه‌ای بزرگ، کمی عقب‌تر از شانه محکم شده. بچه‌ای که همه چیزش دراز و کمی چاق است و پاهایش تا لبه میز جلو آمده‌اند. زیر موهای قهوه‌ای رنگی که روی پیشانی برجسته‌اش مثل لوله جمع شده، چشم‌هایش ناگهانی و به سدت از حدقه بیرون زده. دست‌هایش را باز کرده مثل بچه تپلی که به نظر می‌رسد ناآرامی می‌کند. انگار بخواهد بپرد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۶۳٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۵۹ صفحه

حجم

۴۶۳٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۵۹ صفحه

قیمت:
۲۰,۶۵۰
تومان