دانلود و خرید کتاب عصر نهایت‌ها: تاریخ جهان ۱۹۱۴ ـ ۱۹۹۱ اریک هابسبام ترجمه حسن مرتضوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب عصر نهایت‌ها: تاریخ جهان ۱۹۱۴ ـ ۱۹۹۱ اثر اریک هابسبام

کتاب عصر نهایت‌ها: تاریخ جهان ۱۹۱۴ ـ ۱۹۹۱

ویراستار:محمود متحد
انتشارات:انتشارات آگاه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۳از ۱۰ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب عصر نهایت‌ها: تاریخ جهان ۱۹۱۴ ـ ۱۹۹۱

«عصر نهایت‌ها» نوشته اریک هابسبام(۲۰۱۲-۱۹۱۷)، تاریخ‌نگار مارکسیست انگلیسی است و در آن تاریخ جهان از ۱۹۱۴ تا ۱۹۹۱ بیان و تحلیل می‌شود. نویسنده در بخشی از مقدمه کتاب می‌گوید: تاریخ قرن بیستم را نمی‌توان مانند تاریخ هیچ عصر دیگری نوشت. تاریخ دوره‌های دیگر را می‌توان و (و باید) با اتکا به منابع دست دوم یا دست سوم آن دوره یا آثار مورخان بعدی نوشت؛ اما به این نحو نمی‌توان روزگار خود را به رشته‌ی تحریر درآورد. زندگی‌ام با بخش اعظم دورانی مصادف بود که موضوع کتاب حاضر است. از نوجوانی تاکنون همیشه نظرات و پیش‌داوری‌های مربوط به این موضوعات را بیشتر در مقام یک معاصر اندوخته‌ام تا در مقام یک محقق. این یکی از دلایلی است که در مقام حرفه‌ای یعنی یک مورخ، در بیشتر دوران کاری‌ام از پرداختن به این عصر از سال ۱۹۱۴ به بعد خودداری می‌کردم. همکارانم می‌گویند «دوران من» قرن نوزدهم است. اما اکنون فکر می‌کنم می‌توان «قرن کوتاه بیستم» را از سال ۱۹۱۴ تا پایان عصر شوروی، از برخی چشم‌اندازهای تاریخی بررسی کرد. من بدون شناخت از آثار فاضلانه و صرف‌نظر از انبوهی از منابع بایگانی‌شده که مورخان بسیاری از این قرن گردآورده‌اند به این موضوع پرداخته‌ام. البته، مطلقا هیچ‌کس نمی‌تواند مانند مورخ دوران باستان و یا مورخ امپراتوری بیزانس که می‌داند چه مطالبی درباره این دوران‌های طولانی نوشته شده، از تاریخ‌نگاری قرن حاضر حتی به یک زبان اصلی اطلاع داشته باشد. با این همه، شناخت من، حتی با ملاک‌های دانشوری تاریخ در عرصه تاریخِ معاصر، اتفاقی و جسته و گریخته است. تمام کاری که توانسته‌ام بکنم، بررسی اجمالی مسائلِ به‌ویژه پیچیده و جدل‌برانگیزی چون تاریخ جنگ سرد و یا تاریخ دهه ۱۹۳۰ بوده است. با این همه قانع نشده‌ام که نظرات این کتاب با تحقیقات تخصصی قابل‌دفاع است. البته نمی‌توانم ادعای موفقیت هم داشته باشم.

نظرات کاربران

Ehsan Mehdizadeh
۱۴۰۰/۰۶/۰۶

به نظرم جناب هابسبام مانند پروفسور ابراهامیان گرایشات چپ دارند که باعث شده دقیق و مستند این مجموعه ۴ جلدی را بنویسند ( این کتاب اخرین جلد از این مجموعه است ) که این از مشخصات اکثر نویسندگان چپ هست.

- بیشتر
کیوان
۱۳۹۵/۰۶/۰۲

این کتاب حرف نداره، عالیه.

reza rahmanian
۱۴۰۰/۰۱/۱۴

متاسفانه بسیار بد ترجمه شده است

کاربر 3911958
۱۴۰۰/۱۰/۰۸

عالیه

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
. در جریان جنگ ایران و عراق در دهه‌ی ۱۹۸۰، عراق با حمایت مشفقانه‌ی حکومت‌های غربی گازهای سمی را آزادانه بر ضد سربازان و غیرنظامیان مورد استفاده قرار داد) .
سید کتابی
چرا جنگ جهانی اول از سوی قدرت‌های عمده‌ی دو طرف جنگ به بازی همه یا هیچ تبدیل شد، یعنی جنگی که یا تماما باید در آن برنده شد یا تماما باخت؟ علت این بود که این جنگ برخلاف جنگ‌های قبلی، که مشخصا با اهدافی محدود و خاص آغاز می‌شد، برای اهداف نامحدودی برپا شده بود.
Mohsen Panahi

حجم

۹۱۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۰

تعداد صفحه‌ها

۷۸۰ صفحه

حجم

۹۱۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۰

تعداد صفحه‌ها

۷۸۰ صفحه

قیمت:
۱۹۵,۰۰۰
تومان