دانلود و خرید کتاب رابطه ات را به فنا نده گری جان بیشاپ ترجمه مصطفی حمیدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رابطه ات را به فنا نده اثر گری جان بیشاپ

کتاب رابطه ات را به فنا نده

معرفی کتاب رابطه ات را به فنا نده

کتاب رابطه ات را به فنا نده؛ چگونه اوضاع رابطه عاطفی‌مان را سر و سامان بدهیم نوشتهٔ گری جان بیشاپ و ترجمهٔ مصطفی حمیدی است و نشر مون آن را منتشر کرده است.

کتاب رابطه ات را به فنا نده

قبول کنید که دلتان یکی از آن روابط فوق‌العاده، رضایت‌بخش و عمیق می‌خواهد؛ همان روابطی که درباره‌اش خوانده‌اید، شنیده‌اید، دیده‌اید یا حتی به خوابتان آمده‌اند، مگر نه؟ شاید مثل رابطهٔ پدر و مادرتان، یا دوستتان، یا فلانی که توی تلویزیون دیدید؛ یعنی حضور کسی که هوایتان را داشته باشد و شما هم هوایش را داشته باشید و همه‌چیز گل‌وبلبل شود. همهٔ ما چنین رابطه‌ای می‌خواهیم. اما در بحث از رابطهٔ واقعاً خوب، هِر را از بِر تشخیص نمی‌دهید. یک لحظه به این موضوع فکر کنید. خوب هضمش کنید. اجازه بدهید منطقش توی ذهنتان رخنه کند. چرا نمی‌توانید چنین رابطه‌ای داشته باشید؟ چون همیشه حالت ایدئال را به خوردتان داده‌اند، اما این واقعیت‌های تلخ را یادتان نداده‌اند که چنین رابطه‌ای به چه چیزهایی نیاز دارد. در این کتاب می‌خواهیم با هم نگاه مفصلی به این نیازمندی‌ها بیندازیم.

چه بیست سالتان باشد و چه شصت سال، چه در حال حاضر (ولو به خوشبختی یا بدبختی) متأهل باشید یا نامزد یا مجرد، شاید حس کنید در عشق شانس نیاورده‌اید، یا آن‌قدر از اتفاقات گذشته سرخورده شده‌اید و زخم دیده‌اید که مثل یخ سرد و تنها و خفه و خسته و گم شده‌اید. درهرصورت این کتاب برای شماست.

همهٔ ما می‌دانیم درنهایت چه انتظاری از یک رابطهٔ خوب داریم، اما چطور باید به آن برسیم؟ جواب این سوال را در کتاب رابطه ات را به فنا نده پیدا خواهید کرد.

خواندن کتاب رابطه ات را به فنا نده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای کسانی که دیگر نمی‌توانند دست روی دست بگذارند تا دنیا خودش را جمع‌وجور کند و تصمیم گرفته‌اند خودشان آستین بالا بزنند مناسب است.

بخشی از کتاب رابطه ات را به فنا نده

با خودتان صاف‌وصادق باشید. کدام‌یک از روابط زندگی‌تان در حال حاضر کمی مایهٔ ضدحال هستند؟ وقتی این سؤال را پرسیدم، کدام رابطه به ذهنتان رسید؟ بله خب، آن هم هست. در موقعیت‌هایی که شاید به چشمتان بدیهی نباشد، یک مسئله‌ای هست. کل زندگی‌تان تابع روابط است. واقعاً تمام زندگی. زندگی عشقی، کاری، سرگرمی‌ها، حیوانات خانگی، اوضاع مالی، موفقیت‌ها. همه‌اش به رابطه‌هایتان برمی‌گردد.

اول از همه رابطه با والدین، هم در گذشته و هم حالا. همهٔ ما می‌دانیم این رابطه ممکن است بدجور به بیراهه برود. بعد هم رابطه با همسر فعلی یا آینده‌تان. اینکه آبتان توی یک جوی برود (یا نرود)، طی ده، بیست، یا هشتاد سال آینده بر روزبه‌روز زندگی‌تان، از لحظهٔ بیداری صبح تا لحظهٔ خواب شب، تأثیر می‌گذارد. بعد نوبت رابطه‌تان با رئیس و همکاران است. عوضی‌اند؟ شما هم درمقابل عوضی‌بازی درمی‌آورید؟ پس برای ارتقای شغلی شکمتان را صابون نزنید. رابطه با دوست صمیمی‌تان هم در جایگاه بعدی است. وای که چقدر با هم وقت گذراندید، خندیدید، اشک ریختید. بعد هم دوست نه‌چندان صمیمی. و آن آشنای دور که گاهی توی باشگاهی، جایی با او برخورد می‌کنید. راستی، اسمش چی بود؟ ولی باز هم هست. دندان‌پزشکتان. صاحب‌خانه‌تان. رانندهٔ قهرمانی که تمام مزخرفات سفارشی‌تان را از آمازون برایتان می‌آورد.

تازه غیرانسان‌ها هم هستند. سگ همسایه، پرنده‌ای که همیشه روی درخت پشت پنجره است. شاید با آن‌ها حرف نزنید، یا دست‌کم آن‌ها جواب ندهند؛ ولی بازهم رابطه محسوب می‌شود. شبکهٔ رابطه‌هایتان حتی به اشیای غیرزنده نیز بسط می‌یابد. شما با ماشین، خانه و حتی کفش موردعلاقه‌تان هم رابطه دارید. البته در اینجا منظورم از «رابطه» معنای کلی آن است؛ یعنی پیوند میان شما و شیء، محل یا حتی ایده. شما با محلی که در آن رشد کرده‌اید پیوند دارید. با غذای موردعلاقه‌تان پیوند دارید. شاید این نکته را هم قبول داشته باشید که خیلی از ما با گوشی موبایلمان هم کمی زیادی پیوند داریم. آگاهی شما تابعی از تمام چیزهایی است که از آن‌ها آگاه هستید؛ با هرچیزی هم که از آن آگاه هستید نوعی رابطه دارید. ای‌بابا، حتی همین الان که داری این کتاب را می‌خوانی یا گوش می‌دهی، با من هم رابطه داری. پیش خودت فکر می‌کنی: «از این یارو خوشم می‌آید.» یا شاید: «اَه‌اَه، عجب آدم مزخرفی!» حتی روابطی که ظاهراً نداریم هم نوعی رابطه‌اند. شما هنوز با نامزد سابقتان رابطه دارید، حتی اگر سال‌هاست با او صحبت نکرده‌اید. اگر مجرد و تنها باشید، بازهم نوعی رابطه است. یعنی به‌رغم نداشتن همدم، ارتباطی با همدمتان دارید. رابطه‌ای است که بر اساس غیابش تعریف می‌شود.

نکته‌ای که باید دریابید این است: تک‌تک عناصر زندگی‌تان چنان سرشار از روابط است که کیفیت این روابط تعیین‌کنندهٔ کیفیت زندگی است. خوب بودن این روابط، خوب بودن خودتان است و کلید موفقیتتان این است که بتوانید خودتان را تقویت کنید تا آزاد باشید یا بر تعاملات تمام این موقعیت‌ها تسلط یابید. اگر ماجرای زندگی‌تان نشان از آن دارد که توی روابطتان ضعیفید، خب، کلاهتان پس معرکه است. به همین سادگی. پس آمده‌ایم تا به شما آموزش دهیم چطور در روابط مهارت پیدا کنید؛ آن‌هم خیلی سریع.

نظرات کاربران

کاربر ۵۲۳۶۵۱۲
۱۴۰۱/۱۱/۲۸

از ترجمه ش خوشم نیومد. کتابی نبود که جذبم کنه. کلا ۴ فصل خوندم گذاشتمش کنار

کاربر ۳۶۱۷۳۷۲
۱۴۰۱/۰۶/۲۰

کتاب خوبی بود. مختصر و مفید.

sajad
۱۴۰۱/۰۲/۰۳

خوب بود

bl’o’lfllol!p
۱۴۰۱/۰۷/۰۶

گری جان بیشاپ😍

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۸)
اگر واقعاً می‌خواهید در رابطه عملکردی قوی داشته باشید، باید خودتان را قدرتمندانه مدیریت کنید.
n@z@n¡n
دیگر رابطه‌تان را این‌طور نگاه نکنید که انگار بر کارها یا حرف‌های طرف مقابل کنترل دارید. شما با خودتان در رقابت هستید و تنها چیزی که می‌توانید بر آن تمرکز کنید حرکت‌های خودتان است.
Arfalito
به خودمان دروغ می‌گوییم، بعد تظاهر می‌کنیم که دروغ نمی‌گوییم، بعد تظاهر طوری در وجودمان نهادینه می‌شود که اسمش را واقعیت می‌گذاریم. به خودمان می‌گوییم اوضاع خوب است، درحالی‌که نیست. می‌گوییم مشکلی نیست، درحالی‌که هست.
Arfalito
وقتی چشمتان در پی کیفیت رابطه باشد، رابطه پیشرفت می‌کند.
n@z@n¡n
اگر با کسی در رابطه هستید که دیگر با جان‌ودل مشارکت نمی‌کند، باید تا آخر عمر پایبند بمانید و تظاهر کنید هیچ مشکلی نیست؟ نه! اتفاقاً این یعنی زندگی با تظاهر. این نوع زندگی هیچ شرافتی ندارد! تظاهر یعنی عدم صداقت. کاری که به آن تظاهر می‌کنید صادقانه نیست؛ حتی اگر تظاهر به شادی و خوشبختی باشد.
n@z@n¡n
در مواجهه با کسی که ظاهراً خیلی رومخ است، باز خودتان تصمیم می‌گیرید عصبی شوید یا نه. اگر مادرشوهرتان با شما بدی کرد، شما هم می‌توانید بدی کنید، می‌توانید به دل بگیرید، یا می‌توانید هیچ کاری نکنید. حتی می‌توانید جواب بدی‌اش را با خوبی یا درک بدهید. فقط یادتان باشد، شما هرگز در شرایط او نبوده‌اید، کودکی‌اش را تجربه نکرده‌اید، چیزهایی را که دیده ندیده‌اید و چیزهایی را که حس کرده حس نکرده‌اید.
Arfalito
از همسرتان نخواهید به‌خاطر شما خودش را عوض کند. اگر او هم از شما درخواست تغییر داشت، قبول نکنید. منظور این نیست که سعی نکنید آدم بهتری شوید؛ بلکه یعنی هرگونه تغییر ماندگار و مهمی باید از خود فرد نشئت بگیرد
Arfalito
خیلی‌ها می‌توانند از یک‌سری ارزش‌ها در رابطه اسم ببرند، ولی معمولاً چیزهایی که می‌گویند انتظاراتی است که از همسرشان دارند، چیزهایی مثل وفاداری و صداقت و ارتباط، ولی حرف واقعی‌شان این است که «به من خیانت نکن، به من دروغ نگو، وقتی مشکلی داریم با من حرف بزن»
Arfalito
تک‌تک عناصر زندگی‌تان چنان سرشار از روابط است که کیفیت این روابط تعیین‌کنندهٔ کیفیت زندگی است. خوب بودن این روابط، خوب بودن خودتان است و کلید موفقیتتان این است که بتوانید خودتان را تقویت کنید تا آزاد باشید یا بر تعاملات تمام این موقعیت‌ها تسلط یابید.
Arfalito
شرافت برای یک انسان یعنی عمل بر اساس حرفش. یعنی حرف و عمل یکی باشند؛ حتی وقتی فشارها و شرایط و عواطف این کار را سخت می‌کند. یعنی حرفی که می‌زنید حتی در سخت‌ترین شرایط هم برایتان ارزش زیادی داشته باشد!
Arfalito

حجم

۹۵٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

حجم

۹۵٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

قیمت:
۴۷,۰۰۰
تومان