دانلود و خرید کتاب درسا و ماجرای عجیب کلاس دوم نسیم مرعشی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درسا و ماجرای عجیب کلاس دوم اثر نسیم مرعشی

کتاب درسا و ماجرای عجیب کلاس دوم

نویسنده:نسیم مرعشی
انتشارات:نشر کتاب چ
امتیاز:
۴.۲از ۱۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب درسا و ماجرای عجیب کلاس دوم

کتاب الکترونیکی «درسا و ماجرای عجیب کلاس دوم» نوشتهٔ نسیم مرعشی در نشر کتاب چ وابسته به نشر چشمه چاپ شده است. این کتاب از زبان دُرسا، دختربچه‌ٔ کلاس دومی روایت می‌شود.

درباره کتاب درسا و ماجرای عجیب کلاس دوم

درسا تپل و پرحرف است و مدرسه را دوست ندارد. پدر درسا از محل کارش مرخصی بدون حقوق گرفته تا بتواند در دانشگاه تحصیل کند، و به همین خاطر خانواده کمی دچار مشکل مالی می‌شوند.

در ادامه وقتی درسا وارد مدرسه می‌شود، مشکلات دیگری هم برای او پیش می‌آید، مثلا او خواهر کوچکتری دارد که باید از او نگهداری کند. با وجود این مسایل او دختر قوی‌‌ای است که سعی دارد مشکلات را حل کند.

فکر می‌کنی چه بلایی سر بچه‌ای می‌آید که تصمیم می‌گیرد نرود مدرسه و بقیه مجبورش می‌کنند برود؟

تازه فرض کن مجبور باشد صرفه‌جویی کند، چون امسال هیچی پول ندارند. خواهر کوچولویش اول صبح اول سالی، جیغ بزند و لباس نویش کثیف شود و معلمش هم... معلمش را که دیگر نگو.

خودت بخوان ببین چه بلایی سر این بچه‌ بیچاره می‌آید.

کتاب درسا و ماجرای عجیب کلاس دوم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب درسا و ماجرای عجیب کلاس دوم مناسب کودکان ۹ سال به بالاست.

بخشی از کتاب درسا و ماجرای عجیب کلاس دوم

من از اولش هم مدرسه را دوست نداشتم (اولش یعنی پارسال که کلاس اول بودم). یکی دو ماه اول را تحمل کردم، بعد که دیدم واقعاً نمی‌شود، تصمیمم را گرفتم و خیلی منطقی به بابا گفتم: «من فکرهام رو کردم. از فردا نمی‌رم مدرسه.» او هم خیلی غیرمنطقی جواب داد: «نمی‌شه.» من هم که عادت دارم زور بشنوم، سرم را انداختم پایین و رفتم سراغ تکلیف‌هایم. بعد فکر کردم شاید آن‌طوری که همیشه مامان می‌گوید بابا یا حوصله ندارد یا خسته است یا زن‌ها را نمی‌فهمد. برای همین رفتم به مامان گفتم نمی‌خواهم بروم مدرسه. اما مامان هم انگار زن‌ها را کم‌تر از بابا می‌فهمد. چون عصبانی شد و بلافاصله یادش آمد تا آن موقع از سال و با این‌که فقط کلاس اول بوده‌ام، ریاضی‌ام همیشه «نیاز به تلاش بیش‌تر» بوده. بعد نشست روی مبل و بعد از کلی فکر کردن گفت: «کاریش نمی‌شه کرد. ریاضیت مثل همه‌چیزت به بابات رفته.» و کلی غصه خورد که به دایی مهندسم نرفته. از نظر مامان دایی‌هایم نابغه‌اند، ولی من فقط می‌توانم تا بیست بشمارم. هر چه می‌گویم: «نه مامان، تا دویست بلدم.» گوش نمی‌کند. عادت هم ندارد رازهای خانوادگی‌مان را پیش خودش نگه دارد. هرجا می‌نشیند مشکل ریاضی من را با عددهایی که بلدم بشمارم تعریف می‌کند و با زن‌دایی ملیکا شروع می‌کنند به غصه خوردن. اما بابام غصه نمی‌خورد. چون من به او رفته‌ام، می‌داند که اگر بخواهد برای من غصه بخورد باید برای خودش هم بخورد. تازه بابام دیده که همیشه دیکته و نگارشم «خیلی خوب» است. همیشه که همه‌چیز با هم درست درنمی‌آید.

نظرات کاربران

گمشده در دنیای کتاب ها :(
۱۴۰۲/۰۵/۰۲

من رو یاده شش سال پیش انداخت زمانی که کلاس دوم بودم. عالی

سميه
۱۴۰۱/۱۱/۲۳

خیلی بامزه بود من کلاس سومم و خاطرات کلاس دومم را برایم زنده کرد

کاربر ۵۸۱۹۹۴۶
۱۴۰۱/۱۱/۰۴

من کتابش رو دارم خیلی خیلی خنده دار و با حاله حتما باید بخونیدش🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡🧡❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤💛💛💛💛💛💛😍😍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍😍😍👍👍😍😍👍😍😍😍👍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍👍😍👍😍😍😍😍👏😍

کاربر ۶۱۷۶۱۹
۱۴۰۲/۰۹/۲۵

نسیم مرعشی عزیز که در هرحوزه ای بنویسد مرا مجذوب خودش میکند

کاربر 7228882
۱۴۰۲/۰۷/۱۰

فوق العاده س این کتاب

جهانبخش
۱۴۰۱/۱۲/۰۸

به نظر من این کتاب برای هر سنی مناسب است و حتی ما را به یاد دوران کودکی خودمان می اندازد.... از خواندن این کتاب لذت بردم و به شما پیشنهادش می کنم . در واقع آن طور که گفته شده

- بیشتر
لافکادیو
۱۴۰۲/۱۱/۲۴

سلاممممم تا صفحه ی دوم کتاب خوندم و بی طاقت شدم برای نظر گذاشتن😉 مگه میشه اینقدر بانمک و تو دل برو باشه این کتاب؟؟؟؟؟؟؟ از نویسنده ای که هرس رو نوشته هرگززززززز توقع نداشتم یک کتاب بنویسه و اینقدرررررر

- بیشتر
کاربر 7617065
۱۴۰۲/۱۱/۱۳

یک کتاب بامزه و دوست داشتنی برای تمام مقاطع سنی

لعل
۱۴۰۲/۰۶/۲۱

سلام و خسته نباشید. خدا به قلم این خانم نویسنده عزیز برکت بده. این کتاب رو ابتدا برای فرزندم گرفتم،اون قدر دوست داشت که من هم ترغیب شدم بخونم. چه قدر زیبا و روان و خوشمزه بود این کتاب. طنز شیرین و خوشمزه ای

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
مامان‌وبابا همیشه می‌گویند گلسا بچه است و نمی‌فهمد و از این حرف‌ها (مخصوصاً وقتی من را اذیت می‌کند خیلی این را می‌گویند). اما می‌توانم قسم بخورم که گلسا از همهٔ ما بیش‌تر می‌فهمد. وگرنه چه‌طور ممکن است این بچه در همین چند دقیقه فهمیده باشد که مامان‌وبابا حالاحالاها نمی‌آیند. من هم زورم بهش نمی‌رسد و می‌تواند تمام کارهایی را که قبلاً اجازه نداشت انجام بدهد؟ مطمئنم یک‌بار که دارم ریاضی حل می‌کنم گلسا می‌آید، پستانکش را درمی‌آورد و مسئله‌ها را حتی از خانمِ پیر هم بهتر حل می‌کند. آخرش هم با یک صدای بزرگانهٔ کلفت می‌گوید: «دیدی کاری نداشت؟» بله، گلسا چنین بچه‌ای است.
جهانبخش

حجم

۶٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

حجم

۶٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
تومان