دانلود و خرید کتاب آموزه های مهدوی علی نصیری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آموزه های مهدوی اثر علی نصیری

کتاب آموزه های مهدوی

معرفی کتاب آموزه های مهدوی

کتاب آموزه های مهدوی نوشتۀ علی نصیری است. انتشارات وحی و خرد این کتاب را روانۀ بازار کرده است. این کتاب جزو مجموعۀ سیره پژوهی (۴) است.

درباره کتاب آموزه های مهدوی

کتاب آموزه های مهدوی دربارۀ پدیدۀ «منجی‌گرایی»، «فرجام‌اندیشی» و باور به ظهور انسانی والا در پایان هستی است. منجی‌گرایی، امید به درهم پیچیده شدن بساط ستم و پلشتی به شکل‌های مختلف را نوید می‌دهد. این فکر همچون تار و پودی در اندیشه‌ها و آموزه‌های ادیان، اقوام و ملل مختلف جهان تنیده شده است. این منجی در ادیان مختلف، نام‌های مختلفی دارد. مسلمانان چشم به راه «مهدی» هستند.

علی نصیری در این کتاب در فصل اول، پرسش‌ها و چالش‌ها در عرصه مهدویت را تبیین می‌کند. فصل دوم به آرمان‌شهری از منظر ادیان و مکاتب مختلف، فصل سوم به رخدادهای جهان در آستانه ظهور، فصل چهارم به جغرافیای سیاسی جهان پس از ظهور، فصل پنجم به دلایل اثبات حیات امام عصر (ع)، فصل ششم به بررسی روایات ناظر به حکومت در عصر غیبت، فصل هفتم به ضرورت انتظار ظهور حضرت حجت (ع) و فصل هشتم به ضرورت عشق و ارادت به حضرت حجت (ع) می‌پردازد.

در مقایسه میان این فصول، در شش فصل نخست، مباحث نظری و حِکمی دربارۀ «منجی‌گرایی» و «مهدویت‌پژوهی» بازتاب یافته و در دو فصل هفتم و هشتم، وظایف و مسئولیت‌های منتظران حضرت حجت (ع) مورد توجه قرار گرفته است.

خواندن کتاب آموزه های مهدوی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران علوم حدیث و اخلاق اسلامی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب آموزه های مهدوی

«بررسی وضعیت جهان پس از عصر ظهور از دغدغه‌های بسیار اساسی است که فکر و ذهن بسیاری از محققانی که در زمینه منجی گرایی و مهدویت به تحقیق می‌پردازند را به خود مشغول ساخته است. بویژه آن که در روایاتِ در دسترس، بیشتر در باره پدیده مهدویت و رخدادهای پیش از ظهور امام عصر (ع) سخن به میان آمده و در باره وضعیت جهان پس از عصر ظهور کمتر گفتگو شده است.

از سویی دیگر امروز جهانیان از ما مسلمانان به پرچمداران تفکر و نظریه مهدویت می‌پرسند که منجی موعود شما چه تغییراتی را در گستره جهانی ایجاد خواهد کرد؟ برخورد ایشان با ادیان و مذاهب مختلف، نظام‌های سیاسی متکثر، نظام‌های متنوع حقوقی حاکم بر کشورهای مختلف چگونه خواهد بود؟ در روزگار پس از ظهور چه وضعیت اخلاقی، معنوی و دینی بر سراسر جهان حاکم خواهد بود؟

مجموع این دست از مباحث می‌توان تحت عنوان «جغرافیای سیاسی و اجتماعی جهان در عصر ظهور» مورد بررسی قرار داد. در این فصل در پاسخ به پرسش‌های پیشگفته، سه مولفه مهم از مولفه‌های شکل گیری جغرافیای سیاسی و اجتماعی عصر ظهور را مورد بررسی قرار داده‌ایم که عبارتند از: ۱. حاکمیت ارزش‌های اخلاقی و معنوی بر جهان؛ ۲. حاکمیت اسلام به عنوان دین جامع؛ ۳. حاکمیت نظام سیاسی واحد بر جهان.

مهم ترین تاکید ما در این فصل آن است که جهان پس از ظهور دارای این سه ویژگی است؛ یعنی از یک سو در سرتاسر جهان، اسلام به عنوان تنها دین جامع و کامل برسمیت شناخته می‌شود و از سوی دیگر بر اساس حاکمیت اسلام، ارزش‌های معنوی و اخلاقی بر جهان حاکم خواهد شد و از دیگر سو در سایه وحدت عقیدتی و حاکمیت ارزش‌های معنوی و اخلاقی، نظام واحد سیاسی در سراسر جهان با زمامداری امام عصر (ع) شکل خواهد گرفت. تحقق نظام واحد سیاسی پس از عصر ظهور بر دو اصل: کنار رفتن مرزبندی‌های جغرافیایی و حاکمیت نظام حقوقی واحد مبتنی خواهد بود.

باید دانست به رغم آن که پدیده جهانی شدن تمهیدی ناخواسته برای ظهور منجی تلقی می‌گردد، اما نباید از یاد برد که میان مولفه‌های جغرافیای عصر ظهور با آنچه امروزه در جهان، تحت عنوان جهانی شدن در شُرف وقوع است، فاصله زیادی وجود دارد از جمله آن که پدیده جهانی شدن سقف خود را بر سه پایه: لیبرالیزم، سکورالیزم و پلورالیزم استوار ساخته است، در حالی که در حکومت امام عصر (ع) بر این عناصر خط بطلان کشیده خواهد شد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۰۵٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۳۶ صفحه

حجم

۲۰۵٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۳۶ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
۲۰,۰۰۰
۵۰%
تومان