دانلود و خرید کتاب آتش و مهر شهاب الدین رهنما
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آتش و مهر اثر شهاب الدین رهنما

کتاب آتش و مهر

انتشارات:نشر تیرگان
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۳از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب آتش و مهر

کتاب آتش و مهر نوشتهٔ شهاب الدین رهنما است. نشر تیرگان این کتاب پژوهشی را روانهٔ بازار کرده است. این اثر مفاهیم مدارا و خشونت در اندیشهٔ سعدی را بررسی کرده است.

درباره کتاب آتش و مهر

کتاب آتش و مهر نظریه‌هایی دربارهٔ خشونت و تساهل را در بر گرفته است. محور نظریات این کتابْ آرا و اندیشهٔ سعدی شیرازی است. پژوهش حاضر با فصلی تحت‌عنوان «مبانی نظری مدارا و خشونت» آغاز شده است. فصل دوم به تساهل در آیین تصوف و فصل سوم به مدارا و خشونت در اندیشهٔ سعدی پرداخته است. نویسنده در مقدمه آورده است که این مفاهیم در حیطهٔ ادبیات پارسی، همواره در ذهن او بوده است. او تصمیم گرفته این موضوع را از منظر سعدی شیرازی بنگرد.

می‌دانیم که «ابو محمّد مُشرف‌الدین مُصلِح بن عبدالله بن مشرّف» معروف به «شیخ مصلح‌الدین سعدی شیرازی» و متخلص به «سعدی» در سال ۶۰۶ هجری قمری به دنیا آمد. او نویسنده و شاعر مشهور ایرانی است که در همهٔ دنیا اهل ادب و هنر او را می‌شناسند. «استاد سخن»، «پادشاه سخن» و «شیخ اجل» از لقب‌هایی است که به این شاعر شهیر داده‌اند. سعدی در نظامیهٔ بغداد تحصیل و پس از آن به‌عنوان خطیب به مناطق مختلفی از جمله شام و حجاز سفر کرد؛ سپس به زادگاه خود شیراز، بازگشت و تا پایان عمر آنجا اقامت کرد. مهم‌ترین کتاب‌های سعدی شیرازیْ گستان، بوستان، غزلیات و هزلیات او هستند. او شعرهایی نیز به زبان عربی سروده است. سهل‌ممتنع‌بودن، طنز، ایجاز، استفاده از آیات قرآن کریم و برخی احادیث از ویژگی‌های آثار سعدی شیرازی به شمار می‌رود. سعدی که کتاب‌های بسیاری دربارهٔ او و آثارش نوشته شده است، در سال ۶۹۰ هجری قمری درگذشت. آرامگاه او در شیراز واقع شده و به «سعدیه» معروف است.

خواندن کتاب آتش و مهر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد آرای سعدی شیرازی پیشنهاد می‌کنیم.

نظرات کاربران

adonis
۱۴۰۲/۱۲/۲۹

عالی

آرش
۱۴۰۲/۰۴/۱۲

آثار سعدی را میتوان از جنبه های گوناگون بررسی کرد و این کتاب مفاهیمی همچون خشونت و مدارا را در آثار سعدی با تیزبینی بررسی کرده است.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان