دانلود و خرید کتاب فرمول شاد زیستن محمد جودت ترجمه حمیده رستمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فرمول شاد زیستن اثر محمد جودت

کتاب فرمول شاد زیستن

معرفی کتاب فرمول شاد زیستن

کتاب فرمول شاد زیستن نوشته محمد جودت است که با ترجمه حمیده رستمی منتشر شده است. این میکروکتاب خلاصه‌ای از کتاب فرمول شاد زیستن است. 

درباره کتاب فرمول شاد زیستن

همگی شنیده‌ایم که شادی و سعادت را نمی‌شود با پول خرید، بااین‌حال هنوز هم اولین هدف خیلی‌ها موفقیت در امور مالی است. پس تعجبی ندارد که حتی وقتی ظاهراً همه چیز دارند، باز هم ناراحت و ناراضی‌اند. اما در این مورد چه‌کاری از دستمان برمی‌آید؟ این همان سؤالی است که جودت با آن دست به گریبان بود، بنابراین تصمیم گرفت ذهنِ طراح و برنامه‌ریزش را به‌کار بیندازد تا فرمولی برای دستیابی به شادی و رضایت پیدا کند.

محمد جودت، مدیر ارشد سابق بخش توسعهٔ تجاری گوگل ایکس، در حرفه‌اش بسیار موفق بود و در اوج به‌سر می‌برد. وضع مالی خیلی خوبی داشت با خانواده‌ای دوست‌داشتنی و شغلی که خیلی‌ها حاضر بودند برای به‌دست آوردنش آدم بکشند. بااین‌حال، باوجود همهٔ اینها، خوشحال نبود. 

جودت هم وقتی پسر بیست‌ویک ساله‌اش را در سال ۲۰۱۴ در خلال یک عمل‌جراحی پیش‌پاافتاده از دست داد، مثل خیلی‌های دیگر سال‌ها این را از خودش پرسید و بعد، به‌طور جدی بر آن شد که بفهمد چه مواردی واقعاً شادی و خشنودی آدم را شکل می‌دهد و چطوری می‌شود از یأس و ناامیدی پیشگیری کرد. بالأخره، با به‌کار انداختن ذهن تحلیلگرش و آزمودنِ افکار و عقاید بسیاری از ادیانِ دنیا، به فرمول شاد و خشنود بودن خودش دست پیدا کرد.

نکات برجستهٔ این کتاب نظریات جودت را در مورد خوشحال بودن عرضه می‌کند؛ همچنین توهماتی را که بر سر راه احساس خوشحالی قرار دارند، نقاط کور موجود در ذهن را که جلوی دید را می‌گیرند و نمی‌گذارند ببینید زندگی واقعاً باید چه جوری باشد، و واقعیت‌هایی را که شادی و لذت واقعی را برایت به ارمغان می‌آورند.

خواندن کتاب فرمول شاد زیستن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به یک زندگی شاد پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب فرمول شاد زیستن

در فیلم علمی تخیلیِ ماتریکس، نئو، شخصیت اصلی، ناگهان بر توهم دنیای ساختگی اطرافش غلبه می‌کند و آن را به‌شکل واقعی‌اش می‌بیند- یعنی به‌صورت ستون‌هایی سبزرنگ متشکل از اعداد یک و صفر- و قادر است بر خودش و محیط اطرافش مسلط شود و اختیار اوضاع را در دست بگیرد. تو هم مثل نئو اگر بتوانی گذشته را توهم در نظر بیاوری، آن‌وقت می‌توانی اختیار خودت و خوشحال بودنت را در دست بگیری.

با درهم شکستن اولین توهم شروع کن که همان صدایی است که در سرت می‌پیچد- همانی که اعمال و نیات تو را زیر سؤال می‌برد- و با هویت واقعی‌ات هم منافات دارد. در دههٔ ۱۹۳۰، روان‌شناسی روسی به نام ویگوتسکی متوجه شد همراه با افکاری که مدام در ضمیر خودآگاه چرخ می‌زنند، حرکات عضلانی ریزی در حنجره صورت می‌گیرد، و گفت که این راویِ درونی درواقع گفتار و قوهٔ بیان را درونی و ملکهٔ ذهن می‌کند. این فرضیه در دههٔ ۱۹۹۰ که عصب‌شناسان دریافتند قسمت‌هایی از مغز که در خلال حرف زدن فعال است هنگام گفتگوی ذهنی هم فعال است، تأیید شد. بنابراین صدایی که در سرت می‌پیچد درواقع ذهنت است که با تو حرف می‌زند تا بلکه بتواند از دنیای پیرامونت سر در بیاورد و بهترین تصمیم ممکن را بگیرد. اما آن تو نیستی.

پس هر وقت متوجه شدی داری به افکار منفی‌ات گوش می‌دهی، به‌جای اینکه اسیر احساساتت بشوی، به‌یاد بیاور اینها احتمالاتی است که ذهنت همچنان‌که سعی دارد از اوضاع‌واحوال سر در بیاورد به بیرون حواله می‌دهد. و مسئله این است که تو مجبور نیستی گوش بدهی. در عوض سعی کن پچ‌پچ و وراجی ذهنت را به حداقل برسانی. اگر وقت بیشتری را صرف این کنی که بفهمی چه موقع این پر حرفی صورت می‌گیرد، می‌توانی آن را پس بزنی، یا به عبارتی افکاری مثبت را جایگزین افکار منفی کنی.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۶٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۹ صفحه

حجم

۱۶٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۹ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان