دانلود و خرید کتاب اختلال بدشکل پنداری جودی استرومبرگ ترجمه حمیده ذیگلری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اختلال بدشکل پنداری اثر جودی استرومبرگ

کتاب اختلال بدشکل پنداری

معرفی کتاب اختلال بدشکل پنداری

کتاب اختلال بدشکل پنداری نوشتهٔ جودی استرومبرگ و ترجمهٔ حمیده ذیگلری و اعظم قربانی است. انتشارات آپریس این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر از یک «اختلال اضطرابی» سخن گفته است.

درباره کتاب اختلال بدشکل پنداری

کتاب اختلال بدشکل پنداری به‌طور مفصل درمورد یکی از اختلالات شایع، به نام اختلال بدشکل‌پنداری صحبت کرده و با روشن‌کردن ابعاد و عوامل آن، مخاطب را در برطرف‌کردن این مشکل و رسیدن به عشق و پذیرش بیشتر نسبت به ظاهر خود راهنمایی کرده است. جودی استرومبرگ به‌ زوایای ناشناختهٔ این اختلال نگاهی انداخته است. او معتقد است بدریخت‌انگاری در دستهٔ «اختلالات اضطرابی» قرار می‌گیرد. افراد مبتلا به این اختلال به‌طور پیوسته نسبت به ویژگی‌های ظاهری خود نگران و دلواپس هستند. این نگرانی تا جایی پیش خواهد رفت که ابعاد مختلف زندگی فرد و رضایت و آرامش را از او سلب می‌کند؛ حتی در بسیاری از موارد، ارتباطات، شغل و یا تحصیل افراد را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و مانعی بر سر راه پیشرفت و زندگی عادی می‌شود.

این نویسنده معتقد است که باید نشانه‌ها، علت‌ها و عوارض وجود این اختلال را بشناسیم و سپس برای درمان آن تلاش کنیم. گفته شده است که این اختلال قابل‌کنترل و درمان است و تکنیک‌های مختلفی برای رفع آن وجود دارد، اما برای رسیدن به نتیجهٔ مطلوب، می‌باست صبر و ممارست و مراجعه به روان‌پزشک انجام شود. در هر فصل از کتاب حاضر، به یک نکتهٔ راهگشا در مسیر رفع این مشکل برمی‌خورید و می‌توانید با انجام آن تغییر مناسبی در زندگی خود به وجود آورید. نویسنده به بیان نکات مهمی مثل انتخاب درمانگر مناسب، راه‌وروش مهربانی با بدن و... پرداخته است. کتاب اختلال بدشکل پنداری، اولین‌بار در سال ۲۰۱۵ میلادی وارد بازار نشر جهانی شد.

خواندن کتاب اختلال بدشکل پنداری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران روان‌شناسی عمومی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اختلال بدشکل پنداری

«در این روش درمانی، یکسری جلسات از سوی درمانگر برای مراجع در نظر گرفته‌ می‌شود و تا وقتی که فرد در رفتار و تفکر خود تغییر ایجاد کند، ادامه‌ می‌یابد. این روش به افراد کمک‌ می‌کند تا به شیوه‌های جدید، فکر و رفتار کنند. در واقع در این روش بر اهمیت طرز تفکر افراد و اثر آن بر اعمالشان تأکید‌ می‌شود. تفکر مثبت و درست موجب بروز رفتار سالم و کمک به غلبه بر این اختلال‌ می‌شود.

شایع‌ترین روش درمان شناختی‌–رفتاری، مواجه و جلوگیری از پاسخ‌ می‌باشد. در این روش، افراد به تدریج در معرض محرک‌های ترس‌آور قرار‌ می‌گیرند و این روند تا جایی ادامه‌ می‌یابد که واکنش‌های عادی به این محرک نشان دهند. این درمان ممکن است از ۵ ماه تا یک سال طول بکشد که بستگی به شدت اختلال دارد. معمولأ جلسات به صورت هفتگی یا هر دو هفته یک بار به مدت ۵۰ دقیقه برگزار‌ می‌شود. خاطر نشان‌ می‌شود که این یک روش کلی است و‌ می‌تواند متناسب با هر شخص تغییر کند. بازسازی شناختی، یکی دیگر از تکنیک‌های درمان شناختی-رفتاری‌ می‌باشد که در طی آن فرایندهای فکری فرد بازسازی مثبت شده و از تمرکز بر روی نواقص جلوگیری‌ می‌کند. درمانگر در این روش مانند یک الگو برای مراجعانش‌ می‌باشد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۱۹٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۷۱۹٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان