دانلود و خرید کتاب کلام شایسته (دفتر اول) منصوره شایسته
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کلام شایسته (دفتر اول) اثر منصوره شایسته

کتاب کلام شایسته (دفتر اول)

معرفی کتاب کلام شایسته (دفتر اول)

کتاب کلام شایسته (دفتر اول) اثر منصوره شایسته است. انتشارات آرمان رشد این کتاب را منتشر کرده است. این کتاب، مجموعه‌ای است که به همت دوستان این استاد، گردآوری و تدوین شده است. کتاب، دربارۀ بعضی از مبانی و مسائل دین اسلام است.

درباره کتاب کلام شایسته (دفتر اول)

کتاب کلام شایسته (دفتر اول) کتابی است که به‌وسیلۀ جمعی از دوستان منصوره شایسته گردآوری شده است.

اولین گام در این راه، در سال ۱۳۹۴ و با عنوان «مهارت حضور قلب در نماز» در تیراژ محدود به چاپ رسید. این اثر با استقبال شاگردان و شرکت‌کنندگان این کارگاه روبه‌رو شد.

کتاب حاضر، در راستای حفظ بیانات و باورهای منصوره شایسته، به‌عنوان جلد اول از مجموعه سخنرانی‌هایی که به مناسبت‌های مختلف از جمله ایام فاطمیه و محرم، ماه رمضان، شب‌های قدر و… بیان شده، جمع‌آوری و تدوین شده‌ است.

زهرا شجاعی در دیباچۀ این کتاب می‌گوید که در تهیهٔ این کتاب تلاش شده، سبک بیان منصوره شایسته حفظ شود تا از حلاوت گفتار و تأثیر آن کاسته نشود. همچنین در انتخاب موضوعات تا حدودی تنوّع، در کنار تناسب، رعایت شده‌ است تا برای خوانندگان کسل‌کننده نباشد.

خواندن کتاب کلام شایسته (دفتر اول) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران علوم اسلامی، کلام و عقاید پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب کلام شایسته (دفتر اول)

«گذری بر زیارت آل یس

فلسفهٔ زیارت

زیارت از ریشهٔ «زور» به معنی قصد و میل است. زیارت دیدار عقلی و قلبی ائمه و پیامبر و بزرگان است و میل و گرایش به‌سوی آن‌ها و روی گرداندن و بی‌توجهی نسبت به غیر است. در این ارتباط قلبی و روحی مطالب گوناگونی مطرح می‌شود. تبیین جایگاه اولیاء و ذکر فضائل آن‌ها، پیوند عاطفی با آن‌ها و مقامشان، احساس عظمت و افتخار از این انتساب، اظهار اشتیاق از این دیدار و درنهایت توجه و توسّل برای رفع نواقص و نیازهای خودمان است. آنچه از معصومین (ع) به‌عنوان زیارت نقل‌شده است درواقع نوعی امام‌شناسی برای شیعیان و تبیین جایگاه امام و رابطهٔ انسان‌ها با اوست.

زیارت آل‌یس توقیع حضرت صاحب (عج) به یکی از شیعیان است؛ این زیارت از مشهورترین زیارات حضرت مهدی (عج) به ابوجعفر محمدبن‌عبدالله حمیری قمی از علماء دورهٔ غیبت صغری است که سؤالات مختلفی را با امام مطرح کرده است. او چهار توقیع از حضرت در پاسخ سؤالات خود دارد که در پایان یکی از آن‌ها حضرت این زیارت را مرقوم می‌فرمایند: «وقتی می‌خواهید از طریق ما به خداوند توسل پیدا کنید این کلمات را بگویید». یک بخش این توقیع زیارت است و بخش دیگر آن دعا است که متّصل به بخش اول است. یعنی مضامینی در آن وجود دارد که از خدا می‌خواهیم تا آن‌ها را به ما عطا کند.

درواقع به حضرت مهدی (عج) متوسل می‌شویم و از آن طریق از خداوند چیزهایی را طلب می‌کنیم. بعدازاین دو بخش (زیارت و سلام) برای تثبیت باورهایمان از وجود حضرت مهدی (عج) کمک می‌گیریم.»

***

«سلام علی آل‌یس

یاسین نامی از نام‌های رسول‌الله است. آن‌گونه که از معصومین (ع) نقل‌شده فرمودند: «یاسین محمد (ص) و ما آل او هستیم». آل‌یاسین قرائتی است از اِل‌یاسین که در آیهٔ ۱۳۰ سورهٔ صافات آمده است که منظور سلام بر آل محمد (ص) است. بعضی معتقدند همان‌گونه که در سورهٔ یس کلمهٔ (یس) اشاره به اسم پیامبر اکرم (ص) دارد، آل‌یس هم اشاره به خانواده پیامبر اکرم (ص) دارد. (البته روایت هم این مسئله را تأیید می‌کند).

بنابراین در زیارت آل یس، جمله «سَلامٌ عَلیَ آلِ یَس» مقام حضرت صاحب (عج) را به ما یادآور می‌شود. «السَلامُ علَیکَ یا داعِیَ الله وَ رَبانِیّ آیاته» ای کسی که دعوت‌کننده به‌سوی خدایی و همهٔ شخصیتت این دعوت است «وَ رَبّانی ایاتِه» ای کسی که تمام صفات الهی در تو تجلی پیداکرده!

«السَّلامُ عَلَیکَ یا بابَ اللّه وَ دَیّانَ دینِه»

باب وسیلهٔ رسیدن یا راه ورودی است و در معنای غیرمادی هم به کار می‌رود چنانکه رسول‌خدا (ص) فرمودند: «أنَا مَدینهٔ العِلم وَ عَلِیٌ بابُها»، تنها راه دسترسی به خدا و معرفت او اهل‌بیت و امامان هستند. برای ورود به هرجایی باید از در وارد شد اگر می‌خواهی باخدا آشنا شوی باب این آشنایی حضرت حجّت (عج) است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۷۵٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۲۲ صفحه

حجم

۱۷۵٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۲۲ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان