دانلود و خرید کتاب چرخش انگلیسی اسکات نیوتون ترجمه محمود جوادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چرخش انگلیسی اثر اسکات نیوتون

کتاب چرخش انگلیسی

معرفی کتاب چرخش انگلیسی

کتاب الکترونیکی «چرخش انگلیسی» نوشتهٔ اسکات نیوتون با ترجمهٔ محمود جوادی در انتشارات دنیای اقتصاد چاپ شده است. کتاب «چرخش انگلیسی داستان گذار بریتانیا از اقتصاد شبه سوسیالیستی به اقتصاد آزاد را روایت می‌کند. این کتاب به بررسی دگرگونی بریتانیای معاصر می‌پردازد و سیر تحول آن را از وضعیت رفاهی دوران پس از ۱۹۴۵ تا سوسیال دموکراسی در دهه های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ و جامعه بازار لیبرال ۱۹۷۹ به بعد دنبال می کند. در لابه‌لای سطور این کتاب که قریب شش دهه تاریخ بریتانیا را روایت می‌کند، تغییرات سیاسی و اجتماعی در این کشور و تاثیرات چنین تغییرات و تحولاتی بر سیاست‌‌گذاری آن را بررسی می‌کند.

درباره کتاب چرخش انگلیسی

این کتاب، داستان تحول نظام سیاسی و اقتصادی معاصر بریتانیا در سه مقطع تاریخی مهم است. در این داستان، گذار بریتانیا از دولت رفاه در دوران پس از جنگ‌جهانی دوم به سوسیال دموکراسی در دهه‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ میلادی و سپس چرخش به سوی نظام بازار آزاد (تاچریسم) از ابتدای دهه ۱۹۸۰ تا سال ۲۰۱۶ میلادی روایت می‌شود. علت اصلی تمرکز اصلی این کتاب بر تغییرات سیاسی و اقتصادی، این است که مشخص کند کدام عناصر سیاست دولتی منجر به تغییرات استراتژیک مهمی شده است که تاریخ بریتانیا را در شش دهه گذشته شکل داده است.

این کتاب استدلال می کند که از سال ۱۹۶۰ دو اختراع مجدد در اقتصاد سیاسی انگلستان صورت گرفته است: یک تغییر سوسیال دمکراتیک که توسط دولت محافظه کار هارولد مک میلان آغاز شد و توسط حزب کارگر تحت رهبری هارولد ویلسون توسعه یافت و متعاقباً تغییر جهت به سمت یک آزادی اجتماعی. مدل بازاری که محافظه‌کاران تحت رهبری مارگارت تاچر تلاش کردند. با ساختار حول این دو اختراع مجدد سیاست کلیدی اواخر قرن بیستم، فصل‌ها به ترتیب زمانی سازمان‌دهی شده‌اند، از توسعه سوسیال دموکراسی در اوایل دهه ۱۹۶۰ تا دولت ائتلافی در اوایل دهه ۲۰۱۰، پیروزی محافظه‌کاران در انتخابات پس از آن و رفراندوم «برگزیت» ۲۰۱۶.

کتاب چرخش انگلیسی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به مطالعهٔ تاریخ معاصر بریتانیا پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب چرخش انگلیسی

نگرانی از بابت آســیب‌پذیری اقتصادی و راهبردی بریتانیا و انفعال آشکار دولــت ملی حاکم در مواجهه با چالش‌های راهبــردی و اقتصادی دهه ۱۹۳۰، مک میلان را به اســتعفا از ســمت مدیریت نمایندگان محافظه‌کار در ماه ژوئن سال ۱۹۳۶ واداشت. با توجه به رخدادهای اتفاق افتاده از سال ۱۹۵۶ تا ۱۹۶۱‌، نگرانی‌های مک میلان درباره جایگاه بین‌المللی و بهره وری اقتصاد ملی بریتانیا یک‌بار دیگر شــدت پیدا کرد و او را واداشــت تا به کار حــول راهبردی برای نوسازی کشور با محوریت سیاست‌گذاری های دولتی بپردازد. «بازار مشترک» از شش اقتصاد اروپایی به ســرعت در حال رشد تشکیل می‌یافت که به برداشتن تدریجــی تمامی موانع موجود بر ســر راه انتقال کالاها، افراد و ســرمایه‌ها در میانشان و برخورداری از تعرفه‌هایی مشترک متعهد شده بودند. موجودیت این بازار مشــترک برای بریتانیا مشکل‌زا شــده بود؛ معاملات آن‌ها با اروپای غربی در سرتاســر دهه ۱۹۵۰ افزایش یافته بــود (ن.ک. جدول ۱-۱ ) و اصلاً تمایل نداشتند تا از این تشکیلات اقتصادی نوظهور کنار گذاشته شوند. اما درعین حال نیز می‌دانســتند که عضویت در این بازار با نظام اولویت‌های تجاری‌شــان که بریتانیا را با بازارهای کشورهای مشترک‌المنافع پیوند می‌داد، سازگاری نداشت. بازارهای مشترک‌المنافع دیگر به مانند سال ۱۹۵۰ از سهمی حدوداً ۵۰ درصدی از کل واردات و صــادرات بریتانیا برخوردار نبودند، اما برای مدت ۱۰ ســال همچنان بهترین مشــتریان و مهم‌ترین تأمین‌کنندگان بــرای بریتانیا باقی مانده بودند. بنابراین، واکنش اولیه بریتانیا به تشکیل جامعه اقتصادی اروپا درخواست تبدیــل آن به یک منطقه تجارت آزاد بود که کمــاکان به حذف موانع تجارت متعهد باشــد، اما اعضای آن مجاز باشند تا سیاســت مستقلی برای تعرفه‌های معاملات خود با کشورهای خارج از این گروه داشته باشند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۸۴ صفحه

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۸۴ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
۱۵,۰۰۰
۵۰%
تومان