دانلود و خرید کتاب جرعه ای از تاریخ زندگانی سیدالمرسلین (ص) محمدحسن زاهدی توچائی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جرعه ای از تاریخ زندگانی سیدالمرسلین (ص) اثر محمدحسن زاهدی توچائی

کتاب جرعه ای از تاریخ زندگانی سیدالمرسلین (ص)

انتشارات:میراث ماندگار
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب جرعه ای از تاریخ زندگانی سیدالمرسلین (ص)

کتاب الکترونیکی «جرعه ای از تاریخ زندگانی سیدالمرسلین (ص)» نوشتهٔ محمدحسن زاهدی توچائی در نشر میراث ماندگار چاپ شده است. این کتاب نگاهی گذرا دارد به پاره‌ای از حوادث تاریخ صدر اسلام. 

درباره کتاب جرعه ای از تاریخ زندگانی سیدالمرسلین (ص)

برخی ممکن است رسالت تاریخ را تنها در وصف حوادث گذشته محدود کنند اما از نظر اسلام هدف از مطالعه تاریخ درس‌‌آموزی و عبرت‌آموزی از حوادث و رویدادهای گذشته است. زیرا اسلام از میان نظریاتی که در خصوص تکرار حوادث تاریخی وجود دارد معتقد است که گرچه حوادث تاریخی جزء به جزء تکرار نمی‌شود اما قوانین و سنّت‌های واحدی بر این حوادث حکمفرما است.

در مکاتب الهی همچون اسلام که اعتقاد به وجود شخصیتی معصوم، که گفتار و کردار او ملاک و معیار برای پیروان آن مکتب است، دارد، مطالعه تاریخ آن شخصیت از اهمیت بسزائی برخوردار بوده و به‌عنوان یک ضرورت و واجب الهی خواهد بود زیرا این تاریخ تبیین‌کننده بخشی از تعالیم دینی آن مکتب است.

کتاب جرعه ای از تاریخ زندگانی سیدالمرسلین (ص) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

ابن کتاب به علاقه‌مندان به تاریخ اسلام پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب جرعه ای از تاریخ زندگانی سیدالمرسلین (ص)

۱) بعد جغرافیایی

شبه جزیره عربستان به جهت نزدیکی به خط استوا دارای آب و هوایی بسیار گرم و سوزان بوده و صحراهای خشک آن را فرا گرفته و مکه، یثرب و طائف سه شهر عمده شبه جزیره را تشکیل می‌داد.

این شبه جزیره از شمال به شام، از شرق به خلیج فارس و دریای عمان و دریای عرب، از جنوب به خلیج عدن و از سوی مغرب به دریای سرخ محدود است.

۲) بعد حکومتی

در شبه جزیره عربستان مقارن ظهور اسلام یک حکومت واحد حکمفرما نبود بلکه نظام حاکم هر منطقه نظام قبیله‌ای بود. با توجه به مفهوم قبیله، قبیله‌های متعدد و در نتیجه نظامهای فراوانی در شبه جزیره وجود داشت. و از آنجایی که هر قبیله هیچ حد و مرزی را در تعرض به قبایل دیگر برای خود قائل نبود طبیعی بود که حاکم بودن نظام قبیله‌ای بر شبه جزیره عربستان، جنگ، خونریزی و غارت فراوان در شبه جزیره را به همراه داشته باشد.

موالی: موالی آندسته از افرادی بودند که از خارج شبه‌جزیره عربستان وارد شبه‌جزیره شده و برای برخورداری از مزایای حمایت یک قبیله از یک فرد، خود را تحت حمایت یکی از قبایل قرار می‌دادند.

۳) بعد اقتصادی

به جهت بدی وضعیت آب و هوایی و وجود صحراهای سوزان در شبه جزیره عربستان، جز پاره‌ای از مناطق که در آن کشاورزی انجام می‌گرفت دیگر مناطق از این نعمت محروم بودند. این مسأله موجب می‌گشت تا مردم این مناطق برای امرارمعاش به تجارت روی آورند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۸۶ صفحه

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۸۶ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان