دانلود و خرید کتاب و چنین گفت مولوی مهدی سیاح‌زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب و چنین گفت مولوی اثر مهدی سیاح‌زاده

کتاب و چنین گفت مولوی

دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۰از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب و چنین گفت مولوی

کتاب الکترونیکی «و چنین گفت مولوی» نوشتهٔ مهدی سیاح‌زاده در انتشارات مهراندیش چاپ شده است. کتاب نگرشی دیگر بر مثنوی معنوی (براساس سلسله درس‌های مولف در امریکا) است.

درباره کتاب و چنین گفت مولوی

و چنین گفت مولوی نگرش تازه‌ای است بر مثنوی معنوی که چه بسا با تفاسیر متعارفی که تاکنون از مثنوی شده، تفاوت‌های آشکاری داشته باشد. این کتاب بر اساس سلسله درس‌های مؤلف در آمریکا و گفت‌وشنود جمع مشتاق و علاقه‌مند جوانان ایرانی در لس‌آنجلس تدوین شده است. زبان کتاب در عین توضیح و تفسیر مفاهیم نغز مثنوی و اشاراتی که در قالب داستان‌های زیبا و خواندنی بیان شده، زبانی روان و فارغ از پیچیدگی‌های زبانی و عرفانی ست.

درباره دکتر محمدمهدی سیاح زاده

دکتر محمدمهدی سیاح زاده در سال ۱۳۱۳ در بندر انزلی متولد شد. تحصیلات ابتدایی و متوسطۀ را در همان شهر به پایان رساند. در رشتۀ روان‌شناسی در ایران و آمریکا درس خواند و در لس‌آنجلس مقیم و مشغول به کار گردید. هنگام تحصیل در ایران، از محضر استاد بدیع‌الزمان فروزانفر و دکتر عبدالحسین زرین‌کوب بسیار بهره برد و از همان موقع شیفتۀ مولانا شد. دکتر سیاح زاده در ۲۰ سال اخیر بیشتر اوقات خود را صرف پژوهش در آثار مولانا کرده است که حاصل آن کتاب‌های «فرهنگ مختصر مبانی مثنوی»، «پیمانه و دانه»، «گل‌بیت‌های شمس»، و همین کتاب «و چنین گفت مولوی» است. کتاب‌های دیگری نیز در دست تهیه هستند که من جمله باید به تصحیح جدیدی از «مثنوی معنوی» و «چلچراغ های شمس» اشاره کرد. ایشان چند سالی است که به همت جمعی از جوانان ایرانی مقیم لس‌آنجلس جلساتِ رایگان شرح و تفسیر مثنوی و غزلیات شمس را نیز برپا کرده است. مهدی سیاح زاده هم اکنون مدیر انستیتو پژوهش ایران در لس‌آنجلس است.

کتاب و چنین گفت مولوی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به آثار مولانا پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب و چنین گفت مولوی

درباره‌ی پدیدآمدن این اولین هیجده بیت آغازین مثنوی، روایتی از مرحوم «زین‌العابدین مستعلیشاه شروانی» در کتاب «بستان‌السیاحه» نقل شده، که ما آن را از «مثنوی کلاله‌ی خاوران» مرحوم حاج محمدرمضانی، نقل به مضمون می‌کنیم: روزی «حسام‌الدین چلبی» مرید محبوب مولانا، از او خواسته است مانند منطق‌الطّیر عطار و یا حدیقه الحقیقه سنایی مطالب عرفانی را برای مریدانش بگوید. مولوی همان لحظه از لای دستار خود کاغذی بیرون آورد که حاوی هیجده بیت شعر بوده و گفت، دیشب در این باره می‌اندیشیده‌ام و این ابیات را سروده‌ام. وقتی این هیجده بیت شعر را می‌خوانیم، می‌بینیم به واقع مولوی بسیاری از دیدگاه‌های خود را در همین هیجده بیت بطور فشرده آورده است. لذا درک این مقدمه برای دریافت بقیه‌ی مطالب عرفانی مثنوی بسیار ضروری است و به همین لحاظ لازم می‌دانیم این مقدمه را بطور مفصل توضیح بدهیم.

نظرات کاربران

فرشید
۱۴۰۱/۰۲/۱۳

قیمت پی دی اف ۱۰۰۰۰۰ تومن آخه این چه قیمتیه، قطعا اگه بخوام بخرم نسخه کاغذی رو می خرم دیجی کالا با ۲۰ درصد تخفیف ۱۴۰۰۰۰ تومن نسخه کاغذی اش هست

گلناز
۱۴۰۱/۰۷/۰۴

به به کیف کردم

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۹۶٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۶۶۴ صفحه

حجم

۱۹۶٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۶۶۴ صفحه

قیمت:
۲۰۰,۰۰۰
تومان