دانلود و خرید کتاب ویل ویل اسمیت ترجمه محمدرضا شفایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ویل اثر ویل اسمیت

کتاب ویل

معرفی کتاب ویل

کتاب الکترونیکی «ویل» نوشتهٔ ویل اسمیت و مارک منسون با ترجمهٔ محمدرضا شفایی در انتشارات میلکان چاپ شده است. این کتاب، خاطرات ویل اسمیت است که به کمک مارک منسون آن‌ها را مکتوب کرده است. ویل برای آماده‌سازی این اثر دو سال وقت صرف کرده و از آن به عنوان «کار عشق» یاد کرده است. طراحی جلد کتاب را برندان اودوم هنرمندی از نیواورلئانز انجام داده است.

درباره  کتاب ویل

کتاب «ویل» به داستان زندگی و حرفه «اسمیت» می‌پردازد و روایتی از روند بزرگ شدن او در غرب فیلادلفیا تا تبدیل شدنش به یک هنرپیشه است. ویل اسمیت در این باره گفته است:

 وقتی ذهن خودت را به تصرف درآوری آن گاه آسان است در دنیای مادی مانوور بدهی. به این باور دارم. وقتی ذهن خودت را شناختی، هر تجربه، هر احساس، هر نتیجه؛ چه مثبت چه منفی، به راحتی به جلو می‌بردت تا تجربه و رشد بیشتری داشته باشی. این اراده ویل واقعی است. به جلو رفتن با وجود همه چیز. و جلو رفتن در راهی که دیگران را با تو همراه کند؛ به جای اینکه آن‌ها را پشت سر بگذاری.

کتاب ویل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به کتاب‌های زندگینامه‌ای و خاطره‌نویسی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب ویل

تأثیرگذارترین درس‌هایی را که یاد گرفته‌ام به‌رغم میل خودم بوده است. در برابرشان مقاومت کردم، تکذیب‌شان کردم، اما بالاخره سنگینی حقیقت آن‌ها اجتناب‌ناپذیر شد. دیوار آجری پدرم یکی از آن درس‌ها بود.

روزها کش می‌آمدند. هرقدر هم که از پذیرشش بدم می‌آمد، حرف‌های پدرم به من ثابت شد. وقتی روی دیوار تمرکز می‌کردم، کار انگار ناممکن و تمام‌نشدنی بود، اما وقتی روی یک آجر تمرکز می‌کردم، همه‌چیز آسان می‌شد. می‌دانستم که یک آجر لعنتی را می‌توانم درست سر جایش بگذارم.

با گذشت هفته‌ها، آجرها بالا می‌رفتند و سوراخ هم کمی کوچک‌تر می‌شد. کم‌کم دریافتم که تفاوت میان کاری که ناممکن به‌نظر می‌رسد و کاری که انجام‌پذیر است در نحوهٔ نگرش است. حواست به دیوار است یا آجر؟ چه موفقیت در آزمون‌های قبولی در دانشگاه، چه موفقیت در رسیدن به جایگاه یکی از اولین هنرمندان جهانی هیپ‌هاپ و چه ساختن یکی از موفق‌ترین زندگی‌های شغلی در تاریخ هالیوود، در همهٔ موارد، هدف‌های بزرگِ به‌ظاهر محال را می‌توان به وظایف کوچک‌تر تقسیم کرد؛ دیوارهای عبورناپذیر از مجموعهٔ آجرهای کنار هم تشکیل شده‌اند.

در تمام دوران کارم، هیچ‌وقت آرام و قرار نداشته‌ام. به اصول کاری بسیار زیاد متعهد بوده‌ام. راز موفقیتم هم کسل‌کننده است و هم پیش‌بینی‌پذیر: سر کارت حاضر شو و آجر بعدی را بگذار سر جایش. حالت گرفته است؟ آجر بعدی را بگذار. افتتاحیهٔ بدی داشتی؟ آجر دیگری بگذار. فروش آلبوم‌ات کم شده؟ بلند شو و آجر دیگری بگذار. شکست عشقی؟ آجر دیگری بگذار.

طی سی سال گذشته، من هم مثل همهٔ آدم‌ها با شکست، فقدان، تحقیر، طلاق و مرگ دست‌وپنجه نرم کرده‌ام. زندگی‌ام را تهدید کرده‌اند، پولم را خورده‌اند، به حریم خصوصی‌ام تجاوز کرده‌اند، خانواده‌ام از هم پاشیده شده؛ با وجود این هر روز بلند می‌شوم، سیمان را مخلوط می‌کنم و آجر دیگری می‌چینم. فرقی ندارد که چه اتفاقی برایت بیفتد، همیشه آجر دیگری جلویت هست که آمادهٔ چیده‌شدن است. تنها سؤال این است که آیا بلند می‌شوی تا آجر را سر جایش بگذاری؟

شنیده‌ام که معنای نام کودک بر شخصیت او تأثیر می‌گذارد. خب، نام من را پدرم گذاشت؛ نام خودش را روی من گذاشت و بزرگ‌ترین مزیت زندگی را به من بخشید: تاب و توان تحمل سختی‌ها.

او به من اراده بخشید.

نظرات کاربران

Amin momtahan
۱۴۰۰/۱۱/۰۷

کتاب نوامبر ۲۰۲۱ (آذر ۱۴۰۰)منتشر شده و هنوز خود آمریکایی ها خوندن این کتاب رو تموم نکردن، اما ما ایرانیان غیور در یک ماه ۴۳۲ صفحه کتاب رو ترجمه ، ویراستاری، صفحه آرایی و... میکنیم، مجوز هم میگیریم، زیبا نیست!؟؟؟

- بیشتر
Alivi
۱۴۰۰/۱۱/۱۱

به شخصه اصلا علاقه ایی به memoir های شخصیتهای هالیوودی ندارم (اگه حتی خودشون بنویسن کتاب رو که در اکثر موارد اینجوری نیست) ، همه اغراق و بزرگ نمایی و تعریف از خودشون. به خصوص شخصیت ویل اسمیت که اگه

- بیشتر
کاربر ۱۰۶۸۳۹۶
۱۴۰۰/۱۱/۰۸

چرا رایگان زده ولی زمان دریافت ۲۵ تومن هزینه کتابو میخواد؟؟؟؟

zhale
۱۴۰۰/۱۱/۰۷

با تشکر از انتشارات فعال میلکان 😍❤️ تولدتون مبارک 🎉🥳

روزبه افشار
۱۴۰۰/۱۱/۰۷

بهترین کتاب انگیزشی که خوندم، و همچنین از بهترین کتاب‌های زندگی‌نامه. جالب اینه که مارک منسن که منتقد کتاب‌های انگیزشی هست همکار ویل اسمیت بوده تو نوشتن، و این کتاب رو بهترین نمونه‌ی یک کتاب انگیزشی دونسته. از دستش ندید.

Sharareh Haghgooei
۱۴۰۰/۱۱/۱۷

اوایل کتاب را بسیار زیاد دوست داشتم.وسطهای کتاب تعدد اسامی خاص فیلم ها ، آهنگ ها و آدمها کلافه‌ام کرده بود.آخرهای کتاب هم به نظرم یکم منم منمش زیاد شده بود.اما در مجموع چون زندگینامه و کتابهای مارک منسن رو

- بیشتر
sadaf
۱۴۰۰/۱۱/۰۷

ممنون از نشر میلکان

saideh khatami
۱۴۰۰/۱۱/۱۰

خیلی این کتاب رو دوست داشتم، فقط به نطر میاد کمی سانسور شده تو ترجمه

کاربر ۳۲۷۶۴۴۱
۱۴۰۰/۱۱/۰۹

چطوره ک نوشته رایگان ولی وقتی باز میکنی پولیه؟😐

قاصدک!
۱۴۰۱/۰۲/۳۱

کتاب زیباییه! و مهمتر اینکه حقیقت داره. هم داستانی هم موفقیه و خودسازی و هم خاطره نگاری. زیبا نیست؟ 🙈🥺

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۷۸)
«فقط این رو یادت باشه پسر قشنگم، وقتی داری بالا می‌ری با همه مهربون باش، چون ممکنه وقتی در حال سقوطی از کنار همون آدم‌ها رد شی.»
mohammad alimirzaei
پدرم یکی از باهوش‌ترین افرادی بود که می‌شناختم، اما زمانی که عصبانی یا مست بود، احمق می‌شد
Mr.horen~
کم‌کم دریافتم که تفاوت میان کاری که ناممکن به‌نظر می‌رسد و کاری که انجام‌پذیر است در نحوهٔ نگرش است. حواست به دیوار است یا آجر؟ چه موفقیت در آزمون‌های قبولی در دانشگاه، چه موفقیت در رسیدن به جایگاه یکی از اولین هنرمندان جهانی هیپ‌هاپ و چه ساختن یکی از موفق‌ترین زندگی‌های شغلی در تاریخ هالیوود، در همهٔ موارد، هدف‌های بزرگِ به‌ظاهر محال را می‌توان به وظایف کوچک‌تر تقسیم کرد؛ دیوارهای عبورناپذیر از مجموعهٔ آجرهای کنار هم تشکیل شده‌اند.
احسان رضاپور
راز موفقیتم هم کسل‌کننده است و هم پیش‌بینی‌پذیر: سر کارت حاضر شو و آجر بعدی را بگذار سر جایش. حالت گرفته است؟ آجر بعدی را بگذار. افتتاحیهٔ بدی داشتی؟ آجر دیگری بگذار. فروش آلبوم‌ات کم شده؟ بلند شو و آجر دیگری بگذار. شکست عشقی؟ آجر دیگری بگذار.
احسان رضاپور
«چه‌چیزی تو رو خوشحال می‌کنه؟
🍃🌷🍃
یک نقل قول عالی از بروس لی وجود دارد که با آن خیلی موافقم. یکی از شاگردان لی یک‌بار از او پرسید: «استاد، شما با ما دائماً دربارهٔ صلح صحبت می‌کنید، اما هر روز به ما آموزش جنگیدن می‌دهید. چگونه این دو حس متضاد را با یکدیگر تطبیق می‌دهید؟» بروس لی پاسخ داد: «بهتر است جنگجویی در باغ باشید تا باغبانی در جنگ.»
its_Samane 🌱
جیم رون مفهوم جانانه‌ای دارد که می‌گوید: «به پنج نفری که بیشترین وقت را با آن‌ها سپری می‌کنی توجه کن، چون تو همان‌طوری.»
کاربر ۱۹۶۲۰۵۵
«رها کن، به خدا توکل کن.»
Sahar B
همیشه کمی خل‌وضع بودم.
قاصدک!
ویل نویسندگان: ویل اسمیت، مارک منسن مترجم: محمدرضا شفایی انتشارات میلکان
Amir

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۸۸ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۸۸ صفحه

قیمت:
۷۵,۰۰۰
تومان