دانلود و خرید کتاب پرورش کودکان شاد باب سولو ترجمه شیوا جمشیدی
کتاب پرورش کودکان شاد اثر باب سولو

کتاب پرورش کودکان شاد

معرفی کتاب پرورش کودکان شاد

کتاب پرورش کودکان شاد نوشتهٔ باب سولو آموزش شادمانی به کودکان براساس تئوری انتخاب است که با ترجمهٔ شیوا جمشیدی در انتشارات ارجمند به چاپ رسیده است. کتاب پرورش کودکان شاد، پیشرفتی مهم در حوزه واقعیت‌درمانی و تئوری انتخاب محسوب می‌شود. آموزه‌های این کتاب را تعداد زیادی از معلمانی که به ایده‌های مطرح‌شده در کتاب "مدرسه کیفی" من علاقه‌مند هستند، با موفقیت به کار گرفته‌اند. ویراست بازبینی‌شده و بِروزشده این کتاب، فعالیت‌های پرشماری را به والدین و معلمان پیشنهاد می‌کند تا در کار با خردسالانی که سفر خود را به سمت کیفیت آغاز می‌کنند، از آن‌ها استفاده کنند.

درباره کتاب پرورش کودکان شاد

کودکان شاد، دانش‌آموزان خوبی هستند و در بزرگسالی افرادی مسئولیت‌پذیر و مستقل می‌شوند. در این کتاب، باب سولو به والدین و معلمان نشان می‌دهد چگونه تئوری انتخاب را به شیوه‌ای به خردسالان آموزش دهند که مفرح باشد و در زندگی روزمره‌شان مفید واقع شود.

برای آموختن اینکه انسان‌ها چگونه انگیزه‌منداند و چرا رفتار می‌کنند هیچ‌وقت زود نیست. آنچه در پرورش خودانگاره مثبت و روابط خوب و سالم در زندگی اهمیت دارد، برآورده کردن مسئولانه نیازهای اساسی است. کودکان می‌توانند مهارت‌هایی را فرابگیرند که به آنها کمک می‌کند بدانند چه می‌خواهند و آنچه را نیاز دارند به دست آورند.

کتاب پرورش کودکان شاد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به والدین، معلمان، مربیان، مشاوران کودک و همهٔ افرادی که با کودکان در ارتباط هستند، پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب پرورش کودکان شاد

مناسب بودن به‌لحاظ رشدی

تئوری انتخاب و واقعیت‌درمانی را می‌توان با افرادی در هر سن و هر مرحلهٔ رشد با موفقیت به کار برد. بااین‌حال، اگر می‌خواهید در استفاده از تئوری انتخاب/ واقعیت‌درمانی و آموزش آن مؤثر عمل کنید، باید به سن و سطح رشد کودکان‌تان توجه کنید. ایده‌ها و مفاهیم مطرح شده در این کتاب را می‌توان به‌نحو موفقیت‌آمیزی در ارتباط با کودکان دوساله نیز به کار گرفت. فقط باید به سطح رشد کودک توجه کرد و این تکنیک‌ها را طبق آن به کار برد. می‌توانید از کودکان دوساله بخواهید فکر کنند و ارتباط شادمانی‌شان را با انتخاب‌های رفتاری و آنچه برایشان رخ می‌دهد درک کنند؛ اما اینکه انتظار داشته باشید بتوانند به‌طور مستقل رفتارهای مؤثرتری را طرح‌ریزی کنند، حماقت است. اینکه از خردسالان بخواهیم بیش از آنکه به‌لحاظ رشد برایشان امکان‌پذیر است مسئولیت بر عهده بگیرند، فقط منجر به ناکامی خواهد شد. استفاده از این مفاهیم در بافتی که به‌لحاظ رشد مناسب است، به کودکان کمک خواهد کرد بیاموزند نیازهای خود را به‌شیوه‌ای مسئولانه‌تر برآورده کنند.

من در این کتاب قصد ندارم با جزئیات دربارهٔ مسائل رشد بحث کنم. اکثر معلمانی که با خردسالان کار می‌کنند دروس مرتبط با رشد کودک را گذرانده‌اند و تجربهٔ کار با کودکان را دارند. آنها می‌دانند کودکان در هر سن خاص و طی مراحل مختلف رشد معمولاً چطور رفتار می‌کنند. بسیاری از والدین نیز، حتی بدون اینکه آموزش رسمی ببینند، به‌خوبی تشخیص می‌دهند فرزندشان به چه چیزی نیاز دارد و به‌طور معقول چه انتظاراتی می‌توانند از او داشته باشند. اگر علاقه‌مندید اطلاعات بیشتری در این حوزه کسب کنید، به فهرست کتاب‌های پیشنهادی انتهای کتاب مراجعه کنید. مهم‌ترین چیزی که باید به‌خاطر داشته باشید این است که کودکان به‌دلیل سن و سطح رشد و خصوصیات فردی‌شان نیازهای ویژه‌ای دارند. هنگام استفاده از آنچه در این کتاب آمده، این نکته را همواره به یاد داشته باشید.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان