دانلود و خرید کتاب کارما ساد گورو ترجمه هما قناد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کارما اثر ساد گورو

کتاب کارما

معرفی کتاب کارما

کتاب کارما با عنوان فرعی رهنمودهای یک یوگی برای ساختن ماهرانه سرنوشت نوشتۀ جاگی واسودو است. این کتاب به سه قسمت تقسیم شده است. اولین بخش به بررسی کارما به‌عنوان منبع درهم‌آمیختگی می‌پردازد؛ دومی امکان رهایی از این درهم‌آمیختگی را بررسی می‌کند؛ سومین بخش هم سؤالات پرتکرار درباره این موضوع را پاسخ می‌دهد.

درباره کتاب کارما: رهنمودهای یک یوگی برای ساختن ماهرانه سرنوشت

کارما در اصل واژه‌های هندی است، به تمام واژه‌نامه‌ها راه‌یافته است. این کلمه صرفاً به کتاب‌های قطور ماوراءالطبیعه و مقالات دانشگاهی محدود نمی‌شود، بلکه اصطلاحی است که وارد تمام لغت‌نامه‌های سراسر دنیا، از تخصصی تا عمومی شده است. کارما تنها مفهومی در جهان است که به سرگشتگی انسان در هنگام مواجهه با رنج می‌پردازد. تنها استدلالی است که بی‌نظمی دنیایی را که در آن زندگی می‌کنیم توضیح می‌دهد. شاید هیچ کلمه دیگری به‌خوبی کارما به چرای سرشار از سردرگمی انسان پاسخ ندهد. یا نتواند پاسخ دهد. این کلمه مدت‌هاست که یا به شکلی عجیب بیش از حد ساده، یا بدون اینکه نیاز باشد رازآلود جلوه داده شده است. وقت آن است که به کشف عمیق‌تری از این مفهوم بپردازیم و واژه‌ای را بررسی کنیم که از آن، بیش از هر واژه غیرمادی دیگری، استفاده مفرط و اشتباه شده اما بازهم نمی‌شود آن را نادیده گرفت. وقتش رسیده که ببینیم کارما با حیاتی‌ترین مسائل بشر، یعنی معنای زندگی و مهم‌تر از آن نحوه زندگی‌کردن، چه ارتباطی دارد. امید است که این کتاب هم راهی برای کاویدن و هم نوعی راهنما باشد و کلید زندگی هوشمندانه و شاد در این دنیای پرچالش را به خواننده عرضه کند. همچنین قصد این کتاب این است که کلمه کارما را به اصل متحول‌کننده آن بازگرداند. امیدوارم این کتاب هرگونه درک نادرست از این کلمه را برملا کند تا بتوانیم کارما را باقدرت تمام‌وکمال و مضمون تکان‌دهنده‌اش ببینیم.

جویندگان معنویت معمولاً می‌خواهند از کارمای خود جدا شوند، اما باید به‌خاطر داشته باشیم که کارما دشمن ما نیست. لازم نیست برای رسیدن به زندگی مرفه کار ما را کاملاً حذف کنیم. قطعاً بدون کارما قادر به زندگی‌کردن نخواهیم بود، زیرا زندگی انسان به‌وسیله آن پابرجا می‌ماند. اما اگر یاد نگیریم کارما را مدیریت کنیم، ممکن است مایه رنج و گرفتاری باشد. سيستم یوگایی هیچ حکمی صادر نمی‌کند. شما را آزاد می‌گذارد تا خودتان تصمیم بگیرید که دلتان می‌خواهد کارمایی مثبت برای آینده به وجود بیاورید، از کارمای خود فاصله بگیرید یا آن را سراسر نابود کنید. این کتاب تمام احتمالات گوناگون را بررسی می‌کند اما انتخاب با خود شماست. اگر دائماً پایتان زیر چرخی له می‌شود مشکل چرخ نیست. مشکل این است که شما اصلاً نمی‌دانید چطور باید آن را برانید. هدف این کتاب ابداع دوباره چرخ نیست بلکه هدف نمایاندن روش‌هایی است برای راندن شادمانه آن به‌سوی هر مقصدی که می‌خواهید؛ با اطمینان از این که اختیار مسیر در دستان خودتان است.

خواندن کتاب کارما: رهنمودهای یک یوگی برای ساختن ماهرانه سرنوشت را به چه کسی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب کارما برای افرادی که دوست دارند مفهوم کارما و رابطۀ آن با زندگی خود را بدانند مناسب است.

درباره جاگی واسودو

جاگی واسودو در ۳ سپتامبر ۱۹۵۷ متولد شده است. او یک یوگی و عارف اهل هند است. او عموماً با نام سادگورو شناخته می‌شود. او لیسانس انگلیسی خود را از دانشگاه میسور دریافت کرد. او از سال ۱۹۸۲ مشغول تدریس یوگا در جنوب هند بوده‌است. او در سال ۱۹۹۲ بنیاد ایشا را که بنیادی غیرانتفاعی در جهت آموزش یوگا و و در فعالیتهای مختلف معنوی، آموزش و محیط زیست در سرتاسر جهان است تأسیس نمود.

جاگی واسودو به‌عنوان سخنران عمومی در اجلاس صلح هزاره جهانی ملل متحد، مجلس اعیان پارلمان بریتانیا، انستیتوی فناوری ماساچوست و انستیتوی بین‌المللی توسعه مدیریت سخنرانی کرده است. وی همچنین در مجمع اقتصادی جهانی سالانه در سال‌های ۲۰۰۷، ۲۰۱۷ و ۲۰۲۰ صحبت کرده است.

در سال ۲۰۱۷، دولت هند به دلیل خدمات او در خدمات اجتماعی، پادما ویبوسان، دومین جایزه عالی کشوری هند را دریافت کرد.

بخش‌هایی از کتاب کارما: رهنمودهای یک یوگی برای ساختن ماهرانه سرنوشت

کارما اساس طبیعی تمام هستی است. قانونی نیست که از بالا اعمال شده باشد. اجازه نمی‌دهد مسئولیتمان را به دیگران بسپاریم؛ اجازه نمی‌دهد والدین، معلمان، کشور، سیاستمداران، خدایان یا سرنوشتمان را مقصر بدانیم. کاری می‌کند که تک‌تک ما مسئول سرنوشت و مهم‌تر از همه تجربه‌ای باشیم که از زندگی داریم. پس تنها سؤال مناسب در اینجا این است: آماده مواجهه با کارما هستید؟ آیا آماده شنیدن موضوعی چنان قدرت بخش هستید که به شما نشان می‌دهد می‌توانید اختیار کامل زندگی خود را در دست بگیرید؟ اگرنه، دیگر به خواندن ادامه ندهید. اگر مشتاق و کنجکاوید که بدانید این سازوکار چگونه عمل می‌کند، این کتاب می‌تواند راهنمای شما باشد. تنها کاری که پس از خواندن این کتاب باید انجام دهید این است که موتورتان را راه بیندازید و رهسپار سفر تازه زندگی خود شوید. وقتی پشت فرمان باشید تجربه سواری دیگر مانند قبل نخواهد بود. اما باید نکته‌ای را به‌خاطر داشته باشید. کارما مکتب نیست. نه بابت تعهد به آن پاداش می‌گیرید و نه به‌خاطر ناباوری به آن نمره منفی. کارما آیین، کتاب مقدس، ایدئولوژی، فلسفه یا اصل نظری نیست. صرفاً واقعیتی است که وجود دارد؛ سازوکاری وجودی است. چه شما آن را تصدیق کنید چه نکنید، چه به آن احترام بگذارید چه بی‌اعتنایی کنید، مانند خورشید کارش را انجام می‌دهد. کارما به دنبال تشکیل باشگاه هواداران برای خودش نیست. فقط شما را از مسافری هراسان و وحشت‌زده در صندلی عقب به راننده‌ای با اعتمادبه‌نفس تبدیل می‌کند که فرمان را در دست دارد و با خوشحالی مسیر سرنوشت خود را تعیین می‌کند.

نظرات کاربران

Petros Ashour
۱۴۰۱/۰۳/۲۹

به نظر من کامل‌ترین و بی نقص‌ترین کتاب در رابطه با کارما و چرخه کارمیک همین کتابه. زاویه دید خلاق و باز نویسنده به ما هم کمک می‌کنه تا زاویه دیدمون رو بازتر و بازتر کنیم، حتما مطالعه کنید و

- بیشتر
Sadf Komyli
۱۴۰۰/۱۱/۰۴

کتاب پر محتوا کمک کننده ای هست برای شناخت یوگا چگونه کار کردن چرخه کارما و انرژی ها

٠٠۶
۱۴۰۲/۰۱/۲۴

توصیه میکنم کسانی که معتقد به مسله ی کارما هستن حتما این کتاب رو بخونن، چون به دلیل تعاریف غلط به خصوص در کشور ما خیلی ها به اشتباه افتادن و بقیه رو هم به اشتباه انداختن ولی سادگرو بسیار

- بیشتر
kian
۱۴۰۱/۰۶/۱۶

کتابی است بر محور آگاهی رسانی دقیق به مخاطب در زمینه ی کارما و حس انتقال تمام مسئولیت در راستای نیت درست مسیر زندگی و کامیابی به سعادت درونی

کاربر ۱۱۸۹۲۹۷
۱۴۰۱/۰۸/۲۵

کتابی در مفهوم زیستن با راهکارهایی عملی علی رغم مباحث انتزاعی عرفان. قالب جدید و نو و با دیدگاه توام با هوش بالای نویسنده بسیار جذاب است.

Chakavak
۱۴۰۱/۱۱/۰۳

قبلا راجع به کارما متن هایی را خوانده بودم منتها این کتاب کارما بهترین و جامع ترین کتاب راجع به کارما و شرح آن بوده که خواندم

کاربر ۵۱۱۹۰۹۸
۱۴۰۲/۰۳/۳۰

محتوای کتاب خارق العادست اصلا انگار کارما همیشه جلو چشممون بوده و ما ندیدیمش. احساس بسیار خوبی داره خوندن این کتاب. کسی که گفته بود این کتاب بدرد نمیخوره مطمئنم کتاب رو اصلا نخونده و اینکه چون ظاهرا بر خلاف

- بیشتر
سمانه انصاف جو
۱۴۰۳/۰۱/۰۸

اگر بپذیریم که هر کس بخشی از حقیقت رو دراختیار داره و با این دیدگاه کتاب رو بخونیم می تونیم ازش استفاده کنیم. بخش‌هایی از کتاب رو به اشتراک میذارم که حدود مطالبش دستتون بیاد.

shararehgh
۱۴۰۱/۰۶/۲۲

بیشتر قسمتای کتاب برام نامفهوم بود، بعضی جاهاشم مثل خرافات بود،

Hosein Moghaddam
۱۴۰۰/۱۲/۲۴

دست ابالفضل کتاب بسیار حقی بود به عنوانی دیگر حق است حق است حق است.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۲)
منشأ بدبختی شما، کارهای گذشته‌تان نیست. منشأ بدبختی‌های‌تان نحوهٔ برخورد شما با آثار کارهای گذشته، در زمان حال است.
Parisa
زندگی را نمی‌توان تصرف کرد. آنچه مسئول رنج‌کشیدن در این سیاره است، نیاز به تصرف زندگی است. فرض کنیم کسی را ملاقات می‌کنید و به او می‌گویید «دوستت دارم». سه روزی حس خوبی از این بابت خواهید داشت. بعد خیال می‌کنید که باید این عشق را به دست بیاورید. خب ازدواج می‌کنید، که البته هیچ اشکالی ندارد. اما زیبایی این تجربه را نمی‌توان حفظ کرد، نمی‌توان در مؤسسه‌ای به آن رسمیت بخشید. دلیل اساسی برای این‌که کارما به مشکل تبدیل شده همین است؛ به این خاطر که سعی می‌کنید زندگی را به تصرف خود دربیاورید. نمی‌توانید زندگی را تصرف کنید، فقط می‌توانید آن را زندگی کنید.
مانا.د
کارما واقعاً چیست؟ این کلمه در لغت یعنی عمل.
jk
هر سه مرد داشتند کار یکسانی انجام می‌دادند. از نظر مرد اول کارش فقط بریدن سنگ بود. برای دومی، صرفاً راهی برای گذران زندگی بود. برای مرد سوم فرصتی بود تا بتواند چیزی را خلق کند که عمیقاً آن را دوست داشت. چگونه کارکردن مسئلهٔ بسیار مهمی است. تمام فعالیت‌های زندگی‌تان می‌توانند این‌گونه باشند. آنچه مهم است محتوای زندگی نیست. مفهوم زندگی است که اهمیت دارد.
shokoufeh
فقدان آزادی عمیق‌ترین رنج برای انسان است.
shokoufeh
کسانی که مشتاق‌اند از خود ردی به جا بگذارند هرگز پرواز نخواهند کرد.
shokoufeh
همان‌طور که می‌دانیم ببرها قدرت تصمیم‌گیری ندارند: نمی‌توانند گیاه‌خوار شوند، ازدواج کنند یا یوگی باشند. زندگی آن‌ها ثابت است پس فعالیت کارمیک زیادی صورت نمی‌گیرد. تفاوت‌های شخصیتی خاصی میان آن‌ها وجود دارد: ببرهای خشمگین، ببرهای رام، ببرهای تنبل. ولی تفاوت‌های فاحشی در آن‌ها دیده نمی‌شود. اما زندگی انسان ثابت نیست. شما فرصت و توان این را دارید که در هر لحظه هر طور که دوست دارید باشید. این هم آزادی است هم نفرین. بیشتر انسان‌ها دارند از آزادی خود رنج می‌کشند.
shokoufeh
ای کاش چیزی که در رؤیاهای‌تان هم نمی‌گنجد برای‌تان اتفاق بیفتد.
shokoufeh
وقتی با حافظهٔ تنها یک کتاب زندگی می‌کنید، مذهبی هستید. وقتی با حافظهٔ چند کتاب زندگی می‌کنید خردمندید. وقتی با حافظهٔ چند نسل از مردم زندگی می‌کنید به انسانی واقعاً دلسوز تبدیل می‌شوید. اما وقتی فراتر از حافظهٔ نسل‌ها زندگی می‌کنید، عارف می‌شوید.
shokoufeh
می‌توانیم انتخاب کنیم چه باشیم: ببر یا آهو، نیروی الهی یا شیطانی.
shokoufeh

حجم

۶۵۱٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

حجم

۶۵۱٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
تومان