دانلود کتاب صوتی هنر زندگی آسوده با صدای حسن همایی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی هنر زندگی آسوده اثر شونمیو ماسونو

دانلود و خرید کتاب صوتی هنر زندگی آسوده

گوینده:حسن همایی
انتشارات:نشر سماوا
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۲از ۱۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی هنر زندگی آسوده

کتاب صوتی هنر زندگی آسوده، نوشته شونمیو ماسونو با ترجمه مرجان ایمانی و صدای حسن همایی منتشر شده است. این کتاب ۹۹ تمرین روزانه از یک راهب ذن برای یک عمر زندگی با آرامش و لذت را به مخاطبانش ارائه می‌دهد.

درباره کتاب هنر زندگی آسوده

این روزها بسیاری از افراد، راه خود را در زندگی گم کرده‌اند. بسیار نگران و سردرگم هستند و نمی‌دانند چگونه باید زندگی کنند. به همین دلیل برای بازیابی تعادل ذهنی، به دنبال قدرت و انرژی‌ای مافوق بشری هستند. ولی شرایط همچنان مثل قبل است و تغییری نمی‌کند. حتی وقتی ذهن خود را بازیابی می‌کنند باز هم آن گمشدهٔ خاص و فوق‌العاده را در زندگی پیدا نمی‌کنند.

شونیمو ماسونو که یکی از راهبان اعظم یکی از معابد ذن است که در کتاب هنر زندگی آسوده، ۹۹ تمرین روزانه را در اختیار مخاطبانش قرار می‌دهد. این تمرین‌ها به افراد کمک می‌کند تا زندگی همراه با آرامش و لذت را تجربه کنند. اما شاید بد نباشد اگر اول، درباره خود ذن بیشتر بدانیم. ذن یک آیین عرفانی است که از دل مذهب بودایی بیرون آمده و در چین شکل گرفته است اما امروزه سراسر دنیا را درنوردیده است. ذن، تفکر لحظه به لحظه و ژرف نگری در ماهیت اشیا را به مخاطبانش می‌آموزد. و این کار از طریق یک مراقبه یا مدیتیشن در چهار سطح انجام می‌شود.

این کتاب به شما کمک می‌کنید بدانید تغییر سبک زندگی لزوماً دشوار نیست. فقط کافی است تغییرات کوچکی در عادات خود ایجاد کنید و طرز فکر و زاویهٔ دیدتان را عوض کنید.

سطح اول، مشاهده محیط اطراف است. مشاهده‌ای که با جزئیات همراه باشد و تمام حواس را درگیر کند. در سطح دوم به سراغ آرام کردن ذهن و دور کردن آن از تمام پریشانی‌ها می‌رویم. سطح سوم تمرکز بر جسم است تا با انبساط عضلات به آرامش برسیم و سطح چهارم، تمرکز بر تنفس است؛ ۴ ثانیه نفس می‌کشیم ۴ ثانیه نفسمان را حبس می‌کنیم ۴ ثانیه بازدم داریم و ۴ ثانیه خنثی را می‌گذرانیم.

ویژگی‌ اصلی کتاب هنر زندگی آسوده این است که نویسنده ارتباط درستی با دنیای مدرن دارد. بنابراین توصیه‌ها و تمرین‌هایی که در این کتاب آمده است، توجه به واقعیت امروز زندگی نوشته شده، نه فلسفه‌ای مربوط به قرن‌ها پیش. همین موضوع این اثر را کاربردی‌تر و محبوب‌تر می‌کند.

شنیدن کتاب هنر زندگی آسوده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که به‌دنبال آرامش‌اند پیشنهاد می‌کنیم. 

درباره شونیمو ماسونو

شونمیو ماسونو یکی از مشهورترین راهبان بودایی جهان است. البته نه از آن دست راهبانی که در معبدی وسط جنگلی انبوه زندانی است و ریاضت می‌کشد. او یکی از برجسته‌ترین طراح‌های جهان است که به عنوان رهبر و پیشرو طراحی باغ در ژاپن شناخته می‌شود. او در طراحی باغ‌های ذن از سنگ و صخره استفاده می‌کند و یک شرکت طراحی را مدیریت می‌کند که در سراسر جهان، پروژه‌های عظیمی اجرا می‌کنند.

بخشی از کتاب هنر زندگی آسوده

راز طول عمر راهبان این است.

هر روز، روز متفاوتی است.

می‌گویند راهبان بودایی که از مکتب ذن پیروی می‌کنند، عمر طولانی دارند. البته رژیم غذایی و ورزش در داشتن عمر طولانی نقش مهمی دارند، اما به عقیدهٔ من سبک زندگی درست و منظم نیز تأثیر شگفت‌انگیزی بر سلامت جسم و روح دارد.

من هر روز ساعت پنج صبح از خواب بیدار می‌شوم و پیش از هر کاری، ابتدا ریه‌هایم را با هوای تازه صبحگاهی پر می‌کنم. و همین طور که در حیاط معبد قدم می‌زنم و از کنار خوابگاه‌های راهبان می‌گذرم، با همهٔ وجود تغییرات در طبیعت و آب و هوا را حس می‌کنم. ساعت شش و نیم صبح آیین مناجات بودایی را به‌جا می‌آورم و بخش‌هایی از کتاب مقدس را زمزمه می‌کنم. سپس صبحانه می‌خورم و بعد به برنامهٔ روزانه‌ام می‌رسم.

این برنامهٔ هر روز من است، ولی هر روز، روزی جدید و متفاوت از روزهای قبل است. عطر هوای تازهٔ صبح، لحظهٔ طلوع خورشید، حس نوازش باد بر صورت، رنگ آسمان و برگ‌های درختان، همه و همه پیوسته در حال تغییرند.

صبح فرصت مناسبی برای تجربه کردن این تغییرات شگفت‌انگیز است. به همین دلیل راهبان قبل از سپیده‌دم چهار زانو می‌نشینند و مراقبه می‌کنند تا این تغییرات در طبیعت را به‌خوبی با جان و دل حس کنند.

در مراقبه‌های صبحگاهی با هوای تازه و دلنشین صبح، ذهن و جسم را نیرو می‌بخشیم.

نظرات کاربران

risman
۱۴۰۱/۱۱/۱۰

عالی بود

prana
۱۴۰۲/۱۱/۰۳

این کتاب بنظرم شبیه به دفترچه راهنما بود که برای موقعیت های مختلف زندگی راهکار داشت. صوتی بودنش یک امتیاز محسوب میشه تا در شرایطی که انرژی مطالعه کردن ندارید صوتی به آن گوش دهید

زمان

۶ ساعت و ۹ دقیقه

حجم

۵۰۸٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۶ ساعت و ۹ دقیقه

حجم

۵۰۸٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان