دانلود و خرید کتاب راهبردهای جدید در زوج درمانی
کتاب راهبردهای جدید در زوج درمانی اثر اکرم خمسه

کتاب راهبردهای جدید در زوج درمانی

گردآورنده:اکرم خمسه
امتیاز:
۲.۷از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب راهبردهای جدید در زوج درمانی

کتاب راهبردهای جدید در زوج درمانی نوشتهٔ اکرم خمسه در انتشارات ارجمند چاپ شده است. کتاب راهبردهای جدید در زوج‌درمانی، به بررسی مسائل و مشکلات ارتباطی و عاطفی زوج‌ها می‌پردازد و با رویکردی تلفیقی و جامع از سایر روش‌های درمانی از جمله شناخت‌درمانی، رفتاردرمانی و روانکاوی، جهت ایجاد بینش در زوج‌ها کمک می‌گیرد.

درباره کتاب راهبردهای جدید در زوج درمانی

در این کتاب خصوصاً روش‌های درمانی نوین در رابطه با رفتارهای خشونت‌آمیز زوج‌ها نسبت به یکدیگر، اختلال‌های جنسی و مسائل موجود در رفتار جنسی زوج‌ها، پیمان‌شکنی و روابط جنسی خارج از چارچوب روابط زناشویی ارائه شده است و یافته‌های موجود در رابطه با زوج‌های ایرانی نیز گزارش شده است. همچنین در هر فصل، با ذکر مثال‌های بالینی تأثیر روش‌های درمانی، بررسی شده است.

مشخصات کتاب راهبردهای جدید در زوج درمانی

نوبت چاپ ۳

سال انتشار ۱۳۹۹

ترجمه و تألیف: راهبردهای جدید در زوج درمانی

کتاب راهبردهای جدید در زوج درمانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

روان‌شناسان با بهره‌گیری از این روش‌های درمانی، می‌توانند خدمات مشاوره‌ای و درمانی بهتری را به مراجعان خود ارائه کنند. همچنین این کتاب می‌تواند در دوره‌های تحصیلات تکمیلی مشاوره و روان‌شناسی بالینی با گرایش‌های خانواده کاربرد داشته باشد.

بخشی از کتاب راهبردهای جدید در زوج درمانی

اپی‌ستاین و باکوم (۲۰۰۲) تلاش کردند تا زوج‌درمانی شناختی رفتاری را از طریق تلفیق عناصری از رویکردهای نظری دیگر تکامل بخشند و یک نوع رفتار درمانی شناختی بهبود یافته۸ (ECBCT) را تدوین کنند. این نوع درمان رویکردی سیستمی دارد و عناصری از زوج‌درمانی شناختی‌رفتاری، زوج‌درمانی متمرکز بر عواطف و هیجانات و زوج‌درمانی بینش- مدار را ترکیب می‌کند تا محدودیت‌های قبلی را کاهش دهد و دیدگاهی بسیار گسترده‌تر از کار کرد روابط زوج‌ها فراهم کند. به علاوه در این نوع درمان نه تنها برنقش شناخت‌ها و رفتارهای مشخص تأکید می شود، بلکه الگوهای وسیع‌تر و موضوعات اساسی‌تر، مرحلهٔ رشد و تحول ارتباط، نقش محیط و نقش فرد در انطباق با شیوهٔ کارکرد زندگی مشترک نیز مطرح است. به دلیل اینکه این روش به تازگی تدوین شده است، هنوز شواهد عملی در مورد کارایی و سودمندی آن در دسترس نیست.

کریستن‌سن و جیکوبسون (۱۹۹۸) در تدوین زوج درمانی رفتاری تلفیقی، درمان را صرفاً بر اساس درک خاصی از روابط در این نوع درمان انجام نمی دهند بلکه شیوهٔ درمانی آنها براساس درک و شناخت کاملاً متفاوت از روابط نابسامان صورت می گیرد. هم زوج درمانی رفتاری سنتی و هم زوج‌درمانی رفتاری تلفیقی فرض شان بر این است که همهٔ زوج‌ها در طول زندگی خود زمانی دچار مسایل و مشکلاتی می‌شوند. تعارض و کشمکش بین زوج ها به نظر می‌رسد که طبیعی و اجتناب‌ناپذیر است و ضرورتاً منشاء آشفتگی‌ها و نابسامانی های دیر پا نیست. در زوج‌درمانی‌رفتاری سنتی فرض بر این است که نابسامانی در زوج‌ها به دلیل فقدان مهارت‌های لازم برای کار کردن روی این نابسامانی‌ها است. و تقریباً همهٔ روابط را می‌توان با بهبود بخشیدن به این مهارت‌ها، بهبود بخشید. اما زوج‌درمانی‌رفتاری تلفیقی، بر عکس معتقد است که فقدان مهارت ها فقط نقش محدودی در نارضایتی و ناخشنودی از روابط دارد و در عوض مسایلی از قبیل تفاوت بین زوج‌ها و آسیب‌پذیری‌های هر یک از آنها است که علت مشکلات زوج‌ها است. براساس فرضیه‌های زوج‌درمانی‌رفتاری تلفیقی نمی‌توان همهٔ مسایلی را که بر اثر تفاوت‌های میان زوج‌ها پدید آمده است، با تغییرات رفتاری حل کرد. برخی تفاوت‌های میان زوج‌ها را حتی با تلاش و صرف وقت زیاد نمی توان تغییر داد. بهرحال، با کسی که شکایت دارد می‌توان کار کرد و واکنش او را نسبت به تفاوت‌های موجود تغییر داد.

بررسی تفصیلی زوج‌درمانی هیجان‌مدار
مریم نجفی
فنون روان پویشی
کارن مارودا
رفتاردرمانی شناختی؛ ساده، اما موثر
مایکل جِی اسکات
زوج درمانی هیجان‌مدار
سوزان ام. جانسون
درمان شناختی - رفتاری به زبان ساده
ست گیلیهان
مقدمه ای بر نسل سوم درمان‌های شناختی - رفتاری
ابوالفضل محمدی
راهنمای ترسیم ژنوگرام خانواده
فرشاد بهاری
درمان مبتنی برپذیرش و تعهد برای زوج‌ها
آویگیل لیو
درمان مبتنی بر پذیرش و پایبندی برای زوج ها
اویگیل لو
جعبه ابزاری از درمان شناختی - رفتاری CBT برای زوجین
جان دبلیو
رفتار درمانی عقلانی، هیجانی
ویندی درایدن
زوج درمانی شناختی رفتاری
مایکل وارل
تندآموز طرح واره درمانی
اشکول رفائلی
رهایی از پیمان شکنی زناشویی (راهنمای درمانگران)
دونالد باوکوم
عشق و دل بستگی؛ مبنای درمان هیجان مدار
سیدمحمداحسان جلالی طهرانی
روان درمانی معطوف به انتقال برای اختلال شخصیت مرزی (راهنمای بالینی)
فرانک ا. یومانس
رفتاردرمانی دیالکتیکی برای افسردگی و اضطراب
توماس مارا
روان درمانی تحلیلی؛ راهنمای بالینی
دبورا کابانیس
مصاحبه انگیزشی در درمان مشکلات روانی
ویلیام آر. میلر
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
در جلسات انفرادی سه هدف اصلی دنبال می‌شود: ۱. جمع آوری اطلاعات بیشتر دربارهٔ مشکلات فعلی. ۲. بحث دربارهٔ تجارب خانواده اولیه آنها، یا تجارب آنها در سایر روابط عاطفی، که می‌تواند به مسایل فعلی ارتباط داشته باشد. ۳. ارزیابی میزان تعهد نسبت به رابطه و وجود هرنوع خشونت در ارتباط، چه درگذشته و چه در حال حاضر.
sogoli

حجم

۵۹۶٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

حجم

۵۹۶٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

قیمت:
۵۲,۵۰۰
تومان