دانلود و خرید کتاب اصول و روش های درمان شناختی - رفتاری وسواس استنلی راکمن ترجمه غلامعلی افروز
کتاب اصول و روش های درمان شناختی - رفتاری وسواس اثر استنلی راکمن

کتاب اصول و روش های درمان شناختی - رفتاری وسواس

معرفی کتاب اصول و روش های درمان شناختی - رفتاری وسواس

کتاب اصول و روش های درمان شناختی - رفتاری وسواس نوشتهٔ استنلی راکمن با ترجمهٔ غلامعلی افروز و مریم قربانخانی در انتشارات ارجمند چاپ شده است. این کتاب به بررسی علائم و نحوهٔ تشخیص انواع وسواس فکری و عملی و راه‌های مواجهه و درمان با آن می‌پردازد.

درباره کتاب اصول و روش های درمان شناختی - رفتاری وسواس

در دهه گذشته، پیشرفت‌‌های مهمی در شناخت طیف اختلال‌‌های وسواسی - جبری حاصل شده است؛ هرچند که بیشتر پیشرفت‌‌های به‌عمل‌آمده در جهت درمان وسواس عملی (Compulsion) بوده است، اما در یک سوم بیماران مبتلا به اختلال وسواسی - جبری، مشکل اصلی وسواس فکری است. وسواس‌‌های فکری، تصاویر ذهنی، تکانه‌‌ها یا اکار ناخواسته و تکراری هستند. در این کتاب دکتر راکمن که مبدع درمان وسواس‌‌های فکری هستند، اولین روش درمان شناختی وسواس فکری را همراه با زمینه‌‌های نظری و شواهد تجربی ان ارائه می‌دهند. ارزیابی بیمار، تکنیک‌‌‌های اختصاصی درمان، واکنش‌‌های احتمالی بیماران و روش‌های مقابله با آن‌ها به تفصیل شرح داده شده است.

کتاب اصول و روش های درمان شناختی - رفتاری وسواس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

مطالعهٔ این کتاب به روان‌شناسان و روانکاوان پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب اصول و روش های درمان شناختی - رفتاری وسواس

درمان‌های روان‌شناختی که به‌طور تصادفی کنترل شده‌اند، استانداردهای مورد نیاز روان‌شناسی و روان‌پزشکی می‌باشند، اما پیش از این که بتوان چنین آزمون‌هایی را انجام داد، باید یک پیش‌نویس کامل درمانی، با توضیح‌های واضح، قابل تکثیر، و در واقع یک کتاب درمانی در دست داشته باشیم، کتاب حاضر، پیش‌نویس مناسبی از ارزیابی کنترل شده درمان ویژه و شناختی وسواس‌های فکری را، در اختیار قرار می‌دهد. وسواس‌های فکری و اختلال وسواس فکری-عملی وسواس‌های فکری (افکار مکرر، مزاحم، ناخواسته و ناخوشایند) نشانه‌هایی از وسواس فکری- عملی می‌باشند (راکمن و هودگسن"، ۱۹۸۰؛ راکمن و شافران، ۱۹۹۸) رفتارهای وسواسی تکراری کلیشه‌ای و هدف‌دار علائم مهم دیگری از اختلال وسواس فکری- عملی هستند. رایج‌ترین وسواس‌های عملی، شست‌وشو و بازبینی (کنترل) بیش از حد می‌باشند (برای مطالعه بیشتر به کتاب راکمن ۲۰۰۲ ،۲۰۰۱ رجوع کنید). در اکثر موارد، فرد مبتلا، وسواس‌های فکری و وسواس‌های عملی را با غالب بودن یک یا چند علائم، تجربه می‌کند. با این وجود در اقلیت، علائم وسواس‌های فکری و وسواس‌های عملی برای تشخیص اختلال وسواس فکری-عملی کافی هستند، اما لازم نیستند. وسواس‌های عملی اعمال قابل مشاهده‌ای می‌باشند و بنابراین در روش‌هایی که برای اصلاح رفتار در نظر گرفته شده‌اند، قابل بررسی هستند، موفق‌ترین روش برای فائق آمدن بر وسواس‌های عملی، مواجه‌سازی و پیشگیری از پدیدآیی مجدد می‌باشند (راکمن و هودگسون، ۱۹۸۰؛ فوآ و ویلسون، ۱۹۹۱؛ استکتی، ۱۹۹۶ ). این روش می‌تواند در کاهش وسواس‌های فکری فرد مبتلا مفید باشد اما معمولا به‌صورت غیرمستقیم تأثیر می‌گذارد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه