دانلود و خرید کتاب الفقه المقارن زهرا لامع
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب الفقه المقارن اثر زهرا لامع

کتاب الفقه المقارن

معرفی کتاب الفقه المقارن

کتاب الفقه المقارن نوشته نوشته زهرا لامع و زهرا راستی است. این کتاب را انتشارات دانشگاه امام صادق منتشر کرده است.

درباره کتاب الفقه المقارن

اثر حاضر تلخیصی هدفمند و استدلالی از اهم مباحث فقهی مورد اختلاف، در محدوده عبادات و احوال شخصیه، از دیدگاه امامیه و اهل سنت است و در تدوین آن به طور عمده از کتاب‌های «الانصاف فی مسائل دام فیها الخلاف» و «نظام النکاح فی الشریعه الاسلامیه الغراء» نوشته محقق دانشمند آیت الله جعفر سبحانی و الفقه علی المذاهب الخمسه نوشته محقق فاضل جواد مغنیه و الفقه علی المذاهب الاربعه و مذهب اهل البیت علیهم السلام نوشته محققان اندیشمند عبدالرحمان الجزیری، السید محمد الغروی و الشیخ یاسر مازح، و «موسوعه الفهیه الکویتیه» تالیف جمعی از نویسندگان بهره گرفته شده است. این کتاب به عنوان منبع آموزشی درس «فقه تطبیقی»، در پردیس خواهران دانشگاه امام صادق علیه السلام تهیه شده است.

کتاب الفقه المقارن که به همت سرکار خانم‌ها زهرا لامع و زهرا راستی تالیف شده است، در ۲۱۴ صفحه و نسخه چاپی آن به بهای ۵۲ هزار تومان تنظیم و منتشر شده، و هم اینک علاقه‌مندان می‌توانند از طریق مجموعه فروشگاه‌های انتشارات دانشگاه امام صادق علیه السلام و شبکه نمایندگی‌ها، تهیه و مطالعه فرمایید. 

خواندن کتاب الفقه المقارن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دانشجویان فقه پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب الفقه المقارن

حمد و ثنا خداوند بزرگ و ذات احدیت را، که امتیاز و درجه عالمان و دانشمندان را در تقرب به جایگاه پُرعظمت خویش قرار داد؛ هم او که به استناد این آیه شریفه بر مؤمنان منت نهاد؛ آنگاه که از جنس خودشان در میان‌شان رسولی برانگیخت، تا آیات وحی را بر آنان بخواند و ایشان را بشارت و بیم دهد. به راستی علم و دانش و فضل و معرفت در نزد خدا چه جایگاه بلندی دارد، که ذات احدیت از دهش آن به آدمی به نعمت و منت یاد کرده است.

«خداوند را شاکریم در عصری که هنوز در برخی کشورهای جهان، زنان را واجد شرایط شرکت در محافل سیاسی، اجتماعی و علمی نمیدانند، خواهران گرامی ما در عرصه علم و تحقیق و پژوهش پیش می‌تازند و به جهت اراده استوار خویش، اندیشهها را به تکاپو و قلم‌ها را به حرکت وا می‌دارند» (رئیس محترم دانشگاه امام صادق (ع) مرحوم حضرت آیت الله مهدوی کنی ره).

این توفیق الهی است که یک مرکز داعیهدار علم و دانش بتواند در دستیابی به اهداف بلند خود، برنامههای خویش را بر مدار معرفت و دانایی قرار دهد؛ زیرا علم و معرفت از چنان قدر و منزلت و عظمتی برخوردار است، که باید گام نهادن در مسیر آن را از الطاف الهی دانست. پردیس خواهران دانشگاه امام صادق (ع) طی سالیان گذشته این افتخار را داشته است، که در این راستا گامهایی هر چند مختصر و کوتاه برداشته و افق بلندی را نیز در چشم‌انداز علمی خود پیش رو دارد، و البته برخی فعالیتها به صورت راهبردی و درازمدت، و برخی نیز میان‌مدت و کوتاه‌مدت بوده است. از جمله فعالیت‌های این مرکز در بخش‌های علمی و آموزشی و پژوهشی، به انجام رسانیدن برخی طرحها، پژوهشها و انتشار آن در قالب کتاب است، که اهداف متعالی دانشگاه در دستیابی به رویکردهای تعیین شده را به پیش خواهد برد. در این راستا الگوی اسلامی- ایرانی رشد و تعالی و پیشرفت در مسیر اهداف متعالی و بلند نظام جمهوری اسلامی، از رویکردهای نوینی است، که در دستیابی به فعالیتهای برنامهای مورد توجه است.

معاونت پژوهشی از زمان تشکیل تاکنون به این مهم توجه داشته و برنامهها و فعالیت‌هایی را به انجام رسانیده است. این معاونت تلاش دارد، با عمق بخشیدن به این فعالیتها و تهیه و تنظیم برنامه‌های راهبردی، در راستای محقق نمودن پژوهش‌های علمی، راهبردی و کاربردی دانشگاه گام‌هایی بردارد؛ و مطابق با ساختار علمی دانشگاه؛ به عنوان سازمانی دانش‌بنیان، برنامهمحور، توسعهگرا و تحولمدار برای پاسخگویی به نیازهای رو به رشد جامعه فراگیران خود، با نیازسنجی و پاسخگویی به مطالبات، پژوههای علمی به ویژه در شاخههای مطالعات زنان با گرایشهای نسل جوان را به سرانجام رساند.

خوشبختانه استقبال اساتید، دانشجویان و برخی محیطهای علمی از این فعالیت‌ها، در بهره‌برداری و استفاده ایشان از کتب چاپ¬شده نمود یافته است. از کلیه کسانی که در این مسیر دست یاری به ما داده‌اند، تشکر و تقدیر نموده و از همه محققان و فرهیختگان گرامی جهت همکاری در امور علمی ـ پژوهشی دعوت می‌نماییم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۱۴ صفحه

حجم

۴٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۱۴ صفحه

قیمت:
۱۸,۲۰۰
تومان