دانلود و خرید کتاب سنگفرش هر خیابان از طلاست کیم وو چونگ ترجمه طاهره کریمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سنگفرش هر خیابان از طلاست اثر کیم وو چونگ

کتاب سنگفرش هر خیابان از طلاست

معرفی کتاب سنگفرش هر خیابان از طلاست

کتاب سنگفرش هر خیابان از طلاست اثر کیم وو چونگ، مدیر و مؤسس کمپانی دوو است. این کتاب مجموعه‌ای از یادداشت‌های کیم وو چونگ خطاب به کشورش است که بعد از گردآوری به شکل یک کتاب درآمده است. این کتاب در کره تبدیل به پرفروش‌ترین کتاب شد و به دلیل پیام‌های جهانی‌اش یکی از موفق‌ترین کتاب‌های جهان نیز، لقب گرفته است.

درباره کتاب سنگفرش هر خیابان از طلاست

بعد از جنگ کرۀ جنوبی و ژاپن (۱۹۵۳-۱۹۵۰) که منجر به استقلال کشور کره شد، بیشتر مردم این کشور در فقر به سر می‌بردند و این پدیده به دلیل اقتصاد آسیب‌دیده‌ای بود که از محصولات جنگ بود. اما این پایان کار برای مردم کره جنوبی نبود و آن‌ها به کمک تاجران خوش‌فکر و موفقی مانند کیم وو چونگ، از بنیان‌گذاران شرکت دوو، کشور خود را بازسازی کردند و توانستند دوباره در تجارت بین‌الملل به اعتبار خود سروسامان دهند و اقتصاد کشور خود را متحول کنند.

زمانی که شرکت دوو در اوج خود قرار داشت کیم کتاب را به‌منظور انگیزه دادن به تمام جوانان جهان برای رسیدن به اهداف و آرزوهایشان نوشت. ازآنجایی‌که کتاب طی سال‌های مختلف توسط آقای کیم نوشته شده و مجموعه مقالاتی است که در سال‌های مختلف او یادداشت کرده کتاب به دو قسمت تقسیم شده است، قسمتی از آن شامل مقالات انگیزشی و قسمت دیگر آن شامل توصیه‌های مدیریتی برای مدیران جوان است. کتاب دارای ۴ فصل رؤیاپردازی، مدیریت، رشد و رهبری است که از ۵۲ بخش تشکیل شده است. در انتها نیز کلامی خطاب به جوانان جهان آورده شده است.

خواندن کتاب سنگفرش هر خیابان از طلاست را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

اگر به مطالعۀ زندگی افراد موفق و چگونگی موفق‌شدن شرکت‌های بزرگ علاقه دارید، این کتاب برای شما انتخابی مناسب است.

درباره کیم ووچونگ

کیم ووچونگ در سال ۱۹۳۶ رئیس پیشین هیئت مدیره و مؤسس گروه دوو درشهر تااگو کره به دنیا آمد، کیم در دوران کودکی، زمانی که یک پسربچه بود، به فروش روزنامه می‌پرداخت. یاری رساندن به خانواده‌اش در پی ربوده شدن پدرش در آن زمان برای مدت کوتاهی تقریباً تنها برعهده او بود. پدر کیم، معلم رئیس‌جمهور اسبق کره، پارک چونگ هی بود. پارک، کیم را از نظر اعتبار و رقابت تجاری، بسیار کمک کرد. او پس از اتمام تحصیلات ابتدایی و متوسطه (در دبیرستان کیونگی) در سال ۱۹۶۰ موفق به اخذ دانشنامه اقتصاد از دانشگاه یانس کره جنوبی گردید. پس از یک سال خدمت در شورای توسعه اقتصادی کره جنوبی که یک ارگان دولتی است، کار تجاری خود را در شرکت صنایع هان سانگ آغاز نمود و تا قبل از سال ۱۹۶۷ که خود شرکت صنایع دوو را تأسیس کرد؛ در این شرکت تا مقام مدیریت ارتقا پیدا کرد. کیم، سپس این کار را رها کرد و صنایع دوو را با ۵ نفر به عنوان شریک راه‌اندازی کرد. کیم شرکت‌های ورشکسته بسیاری خرید؛ چنان‌که بخش بزرگی از دوو از شرکت‌های ورشکسته و دارای بدهی ساخته شده‌است که توسط دوو خریداری شده‌اند. کیم ووچونگ درسال ۲۰۱۹ درگذشت.

بخش‌هایی از کتاب سنگفرش هر خیابان از طلاست

کیم می‌گوید که تمام درگیری‌های سیاسی و کارگری در کره کاملاً مورد بررسی قرار گرفته و شکایت‌های هرکس شنیده شده و نهایتاً به توافق رسیده و آشتی صورت می‌گیرد. همان‌طور که کیم بیان کرده: «باید معیارهای سطح زندگی کره بالا رود؛ زیرا هزینه‌های کارگری ما هنوز به میزان هزینه‌های ژاپن و ایالات متحده نرسیده است. چیزی که باید به آن توجه شود، قابلیت تولید است.» کیم به‌خاطر تأمین دستمزدهای بالاتر، قصد خودکار کردن کارخانه‌ها را دارد و به همین خاطر هم موتورهای دیزل را با روبوت‌هایی می‌سازد که مهندسین خود او، آن‌ها را طراحی کرده‌اند. او اظهار می‌دارد: «من به آینده خوش‌بین هستم.» در سال ۱۹۹۱، کارخانۀ کشتی‌سازی به سوددهی رسید.

در اصل باید گفت کیم بیش از این‌که به فکر خود باشد نگران کاهش قدرت رقابت آمریکاست. او نگران بوده و می‌گوید که کسانی وارد رشته‌های حقوق و بانکداری و سرمایه‌گذاری می‌شوند که در بین آمریکایی‌ها از همه خوش‌فکرتر و بهتر هستند؛ درصورتی‌که از تولید و بازاریابی غافل شده‌ایم. گزارش‌های مطبوعاتی آمریکایی در مورد اثرات سوء الکل و مواد مخدر روی کارگران کارخانه‌های آمریکایی، او را بسیار نگران کرده است، اما چیزی که او را خوشحال می‌کند، تجدید حیات در اصول اخلاق کار و روحیۀ جدید پیشرفت در آمریکاست.

درست است که کیم ایالات متحده را مورد تحسین قرار می‌دهد؛ اما ظاهراً در انتقادهایش از آمریکا، سبک لی ایاکوکا را دنبال می‌کند. او می‌گوید: «شرکت‌های آمریکایی دیگر به‌مانند گذشته نیستند. در آن زمان، آمریکایی‌ها به‌شدت کار می‌کردند تا فاتح مرزهای جدید باشند، اما پس از این‌که اقتصادشان به حد بلوغ رسید، به‌جای کسب و تجارت، به خوش‌گذرانی، ورزش و خانه‌های قشنگ علاقه‌مند شدند. چه گونه می‌شود بدون از خودگذشتگی رقابت کرد؟»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۶۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

حجم

۱۶۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان