دانلود و خرید کتاب تقویت هشیاری عاطفی در محیط کار جوآن براینر ترجمه حمیدرضا بلوچ
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تقویت هشیاری عاطفی در محیط کار اثر جوآن براینر

کتاب تقویت هشیاری عاطفی در محیط کار

نویسنده:جوآن براینر
امتیاز:
۳.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تقویت هشیاری عاطفی در محیط کار

کتاب تقویت هوشیاری عاطفی در محیط کار اثر جوآن براینر و ترجمه حمیدرضا بلوچ است. این کتاب به شما کمک می‌کند تا بهترین عملکرد را در محل کار خود داشته باشید و در صورت بروز مشکل میان همکاران، به راحتی آن را حل و فصل کنید

درباره کتاب تقویت هوشیاری عاطفی در محیط کار

هوش عاطفی هیجانی شامل مهارت‌های مختلفی در زمینهٔ خودآگاهی، کنترل احساسات و عواطف، و بسیاری مهارت‌های اجتماعی دیگر است که عاملی مهم و اساسی برای کسب موفقیت در همه جنبه‌های زندگی به شمار می‌رود. بدون شک کسی که دارای خودآگاهی بالایی باشد به نقاط ضعف و قدرت خود به‌خوبی واقف است و از همین رو می‌تواند تصمیمات حساب شده و هوشمندانه‌ای در زندگی اتخاذ کند که احتمال موفقیت او بیشتر باشد. ولی کسی که از توانایی‌های خود خبر نداشته باشد احتمال زیادی دارد که نادانسته به سمت مشاغلی برود که برای آنها ساخته نشده است و بعد از چند سال صرف انرژی و هزینه بالاخره از آن منصرف شده و به کار دیگری روی بیاورد.

هوش عاطفی علاوه بر اینکه می‌تواند راهنمای خوبی برای انتخاب شغل ما باشد، همچنین گنجینه‌ای از مهارت‌هاست که می‌تواند ابزاری مهم در محیط کار باشد تا به کمک آن بتوانیم روابط خود را با کارفرما و مدیر مؤسسه یا شرکتی که در آن مشغول به کار هستیم به نحو کارآمد تنظیم کنیم و نیز با همکاران خود روابطی سازنده و مفید برقرار کنیم.

در این کتاب سعی‌مان بر این بوده است تأثیر هوش عاطفی را در زمینهٔ مدیریت نیز مورد تجزیه‌وتحلیل قرار دهیم و ببینیم یک مدیر چگونه می‌تواند به کمک این مهارت، روابط مثبت و سازندهای با کارمندان خود برقرار کند. از همین رهگذر با مهارت‌های مختلفی آشنا می‌شویم که به کمک آنها می‌توانیم با انواع و اقسام مشکلاتی که در محیط کار به وجود می‌آید روبه‌رو شده و به نحو منطقی و معقولانه‌ای آنها را حل‌وفصل کنیم. لازم به ذکر است که هم هی مطالب مندرج در این کتاب از پایگاه‌های اینترنی معتبر روان‌شناسی و مدیریت ترجمه شده است. از برخی پایگاه‌ها نیز تست‌هایی برای ارزیابی مهارت‌هایی خاص مثل ارتباط‌گیری با دیگران، مدیریت خشم و غیره گرفته شده است که می‌توانید به کمک حل آن‌ها و تفسیری که در پایان آنها آمده است به وضعیت خود در زمینهٔ آن مهارت پی ببرید. قدر مسلم این است که در ترجمه و تنظیم این کتاب ممکن است در جاهایی مرتکب لغزش‌هایی شده باشیم که مطمئناً اگر محبت کرده و ما را در تصحیح آنها یاری فرمایید ما را بسیار خوشحال و سپاسگزار خواهید کرد.

کتاب تقویت هوشیاری عاطفی در محیط کار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن کتاب تقویت هوشیاری عاطفی در محیط کار را به افرادی که موفقیت در کارشان برایشان اهمیت دارد، پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب تقویت هوشیاری عاطفی در محیط کار

 امیدوار باشید و به دنبال چیزهای خوب و مفید باشید مدیران با انگیزه‌ی معمولاً آدم‌های خوشبینی هستند و بدون توجه به آن‌که با چه مشکلاتی رو به‌رو می‌شوند دیدگاهی مثبت و خوشبینانه دارند. البته کسب صفت خوشبینی نیاز به تمرین و ممارست دارد، اما ارزشش را دارد که برایش رنج و زحمت بکشید.

هر بار که با چالشی رو به رو می‌شوید، یا حتی در زمینه‌ای شکست می‌خورید، سعی کنید حداقل یک چیز مثبت در رابطه با این ماجرا پیدا کنید. یک چیز کوچک، مثلاً یک برخورد و آشنایی جدید، یا چیزی با اثرات ماندگار، مثل یک درس مهم که یاد گرفته‌اید. اگر در جست‌وجوی آن باشید، تقریباً همیشه چیز مثبتی پیدا خواهید کرد.

[مطلب تکمیلی: مطلب «چگونه به خود انگیزه بدهیم؟» را مطالعه کنید.]

۴. همدلی

برای مدیران و رؤسای شرکت‌ها و مؤسسات، همدلی یکی از ویژگی‌های حیاتی و مهم برای مدیریت کردن موفقیت‌آمیز گروه یا سازمان به شمار می‌رود. مدیرانی که از حس همدلی خوبی برخوردارند به راحتی می‌توانند خود را در موقعیت دیگری بگذارند و از دریچه‌ی چشم او به هر قضیه‌ای بنگرند. آن‌ها به افراد گروه خود کمک می‌کنند، با کسانی که ناعادلانه رفتار می‌کنند به مبارزه برمی‌خیزند، به عملکرد افراد بازخورد سازنده می‌دهند و به حرف افرادی که نیاز دارند گوش فرا می‌دهند.

در نقش مدیر اگر احترام و وفاداری اعضای گروه خود را می‌خواهید، بنابراین از طریق همدلی کردن با آن‌ها، حس دلسوزی خود را به آن‌ها نشان دهید.

اما چگونه می‌توان حس همدلی را در خود تقویت نمود؟

- خودتان را جای دیگری قرار دهید دفاع و جانبداری از دیدگاه خود کار ساده‌ای است. به هر حال، این نظر و عقیده‌ای است که مال خودتان است، بنابراین باید از آن حمایت کرد! اما کمی تأمل کنید و موقعیت را از دیدگاه شخص دیگری بررسی كنید. روش مفیدی برای انجام دادن این کار می‌خواهید؟

- به زبان بدن دیگران توجه کنید شاید وقتی که به حرف دیگری گوش می‌کنید، دست به سینه می‌نشینید، پاهایتان را به عقب و جلو حرکت می‌دهید، یا لب‌هایتان را گاز می‌گیرید؛ این زبان بدن به دیگران می‌گوید که شما واقعاً در مورد موقعیت چه احساسی دارید و پیامی که دارید می‌فرستید مثبت نیست!

یادگیری زبان بدن، یک امتیاز و موهبت در شغل مدیریت است. چون به کمک آن می‌توانید بفهمید طرف مقابلتان واقعاً چه احساسی دارد و در نتیجه فرصت آن را پیدا می‌کنید که پاسخ مناسبی به او ارائه دهید.

- به احساسات واکنش نشان دهید شما از دستیار خود می‌خواهید که دوباره تا دیروقت کار کند. و اگرچه او موافقت می‌کند، ولی حس نومیدی و ناراحتی را در لحن صدای او درک می‌کنید. بنابراین، به این حس او واکنش نشان دهید. بدین ترتیب که به او بگویید از این‌که اضافه‌کاری می‌کند از او سپاسگزار هستید،‌و این‌که می‌دانید کار کردن تا دیروقت چقدر سخت و عذاب‌آور است. و اگر برایتان ممکن است چاره‌ای بیندیشید تا این اضافه‌کاری‌های روزهای تعطیل کمتر عذاب‌آور شود (برای مثال، روز شنبه را به او مرخصی بدهید).

[مطلب تکمیلی: برای نحوه‌ی همدلی کردن با دیگران،‌مطلب «همدلی» را در انتهای كتاب مطالعه کنید.]

۵. مهارت‌های اجتماعی

مدیرانی که از مهارت‌های اجتماعی مربوط به هوش عاطفی برخوردار هستند به خوبی قادرند با دیگران ارتباط برقرار کنند. آن‌ها به همان اندازه که مشتاق خبرهای خوب هستند، تحمل شنیدن اخبار بد را نیز دارند، و در حمایت از اعضای تیم خود بسیار خُبره و ماهر هستند و به خوبی می‌توانند خود را برای پروژه یا مأموریت جدید به شور و شوق بیاورند.

مدیرانی که در زمینه‌ی مهارت‌های اجتماعی برجسته هستند همچنین در مدیریت تغییر و حل‌و فصل اختلافات کارآمد و ماهر هستند و با سیاست عمل می‌کنند. آن‌ها به ندرت ممکن است کاری را به حال خود رها کنند، همچنین به راحتی تسلیم نمی‌شوند و عقب‌نشینی نمی‌کنند، و هر کس دیگری را به کار و تلاش بیشتر تشویق می‌کنند. آن‌ها با رفتار خود برای دیگران الگو می‌شوند.

اما چگونه می‌توان مهارت‌های اجتماعی را در خود تقویت کرد؟

- یاد بگیرید که اختلافات را حل و فصل کنید مدیران باید بتوانند اختلافات بین اعضای گروهشان، مشتری‌ها، یا فروشنده‌ها را از بین ببرند. بنابراین، اگر می‌خواهید در حرفه‌ی خود موفق باشید باید مهارت مربوط به «حل و فصل اختلافات» را یاد بگیرید. [برای توضیحات بیشتر مطلب مربوط به «حل‌وفصل اختلافات» را مطالعه کنید.]

- مهارت‌های ارتباط‌گیری و گفت‌وگو با دیگران را در خود تقویت کنید «در زمینه‌ی ارتباط‌گیری با دیگران چطور مهارت دارید؟» قدرت ارتباط‌گیری شما با دیگران چقدر است؟ آزمون می‌تواند به شما کمک کند تا پاسخ این سؤال را پیدا کنید. این آزمون همچنین بازخورد سودمندی به شما ارائه می‌دهد که به کمک آن می‌فهمید چگونه می‌توانید این مهارت را در خود تقویت کنید.

- یاد بگیرید که دیگران را تمجید و ستایش کنید به عنوان مدیر،‌شما باید قادر باشید در زمان مقتضی، هر عضوی از گروه خود را که لیاقت و کاردانی‌اش را نشان داده مورد تقدیر و ستایش قرار دهید. یادگیری تحسین و ستایش دیگران هنر ظریفی است، ولی به زحمتش می‌ارزد که این هنر را فرا بگیرید.





نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۶۰ صفحه

حجم

۶٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۶۰ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان