دانلود و خرید کتاب عشق ورزیدن به چیزهای نه چندان کامل هیمن سونیم ترجمه نازنین بهشتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب عشق ورزیدن به چیزهای نه چندان کامل اثر هیمن سونیم

کتاب عشق ورزیدن به چیزهای نه چندان کامل

معرفی کتاب عشق ورزیدن به چیزهای نه چندان کامل

کتاب عشق ورزیدن به چیزهای نه‌چندان کامل نوشتۀ هیمن سونیم است. در این کتاب کلمات به‌گونه‌ای انتخاب شده‌اند که شما را غرق تفکر می‌کنند؛ پس مانند یک رمان با آن برخورد نکنید؛ روی هر جمله تعمق کنید و برایش زمان بگذارید. باشد که این کتاب برای تک‌تک خوانندگانش ذهنی آرام و تغییراتی در جهت مثبت به ارمغان بیاورد.

درباره کتاب عشق ورزیدن به چیزهای نه چندان کامل

هر فصل این کتاب با توضیحاتی درباره عنوان آن فصل شروع شده، سپس جمله‌هایی کوتاه به پیوست آن آورده شده است؛ جمله‌هایی که هرچند تعداد کلمات زیادی ندارند، اما بار معنایی فراوان دارند، از آن دست جمله‌هایی که انسان را میخکوب می‌کند و به فکر فرومی‌برد. پس از خواندن هر جمله، با خودت فکر می‌کنی «چقدر جالب! چرا من این‌طوری به این موضوع نگاه نکرده بودم؟» از آن دست جمله‌هایی که ارزش دارد چند ساعت یا حتی یک روز برایش وقت بگذاریم، به آن فکر کنیم، تجربه‌های مشابه خود را با آن مقایسه کنیم و در نهایت، تصمیمی برای تغییر یا تثبیت در نگرش و رفتارمان بگیرند. این جمله‌ها برای نویسنده پر بود از درس‌هایی مهم و تصمیماتی برای تغییر. گرچه ممکن است در مواردی هم با نویسنده کاملاً موافق نباشیم، اما شنیدن کلامی مخالف، نه‌تنها انسان را با نگرش متفاوت دیگر افراد آشنا می‌سازد، بلکه او را به اندیشه‌ها و عملکردهایش آگاه‌تر می‌کند و گاهی در تأیید آنچه می‌اندیشد به او کمک می‌کند. اینها همه‌وهمه انگیزه‌هایی بود برای اشتراک‌گذاری این کلمات و جملات با شما.

خواندن کتاب عشق ورزیدن به چیزهای نه چندان کامل را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

کتاب با این سؤال شروع می‌شود: «چگونه خود را در این دنیای پر از کشمکش شتابان به‌سوی کمال، بپذیریم؟» اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که همواره به دنبال بهترین بودن هستید، اگر به‌ندرت از خودتان حس رضایت دارید، اگر نیاز به کمی آرامش و استراحت ذهنی دارید، این کتاب برای شما نوشته شده است.

بخش‌هایی از کتاب عشق ورزیدن به چیزهای نه چندان کامل

خود من هم در کودکی بسیار بردبار و درون‌گرا بودم و در نتیجه، معمولاً به‌خاطر «خوب» بودن تحسین می‌شدم؛ پسر خوبی که هیچ مشکلی برای پدر و مادرش ایجاد نمی‌کرد و دانش‌آموز خوبی که به حرف معلمانش گوش می‌داد. همه آنچه آموخته بودم این بود که این «خوب» بودن خوب است، اما در زمان فارغ‌التحصیلی از مدرسه احساس کردم شاید این همیشه «خوب» بودن مشکلاتی را هم به دنبال داشته باشد. در کارهای گروهی با افرادی که از من باهوش‌تر بودند یا شخصیت‌های بذاته قوی‌تر از من داشتند، دریافتم که تمام وظایفی که دیگران از پذیرفتن آنها شانه خالی می‌کردند، به من سپرده می‌شود. عادت کرده بودم به خودم بگویم خوب است که «خوب» باشی، اما با گذر زمان همین مسئله باعث ایجاد استرس در من می‌شد. در نهایت، وقتی دل به دریا زدم و تمام حرف‌هایم را صادقانه با دوست قدیمی‌ام که اتفاقاً به همین مسئله مبتلا بود در میان گذاشتم، او این نصیحت را به من کرد: «اول با خودت خوب باش، بعد با دیگران.» با این جمله گویا جرقه‌ای در من زده شد. دقیقاً تا همان لحظه، من تنها نگران آن چیزی بودم که دیگران درباره من فکر می‌کردند. حتی یک‌بار هم به فکر مراقبت از خودم و نیز دوست داشتن خودم نبودم. معمولاً زمانی که می‌گوییم کسی «خوب» است، منظورمان این است که آن فرد خواسته‌های دیگران را برآورده می‌کند و به نظر خودش اهمیتی نمی‌دهد. به بیان دیگر، آن دسته از افرادی که خواسته‌های خود را به‌خاطر خواسته‌های دیگران سرکوب می‌کنند، همان‌هایی هستند که ما آنها را آدم‌های «خوب» می‌شناسیم. اگر فردی همیشه به حرف من گوش دهد و تمام نظرات مرا به کار گیرد، طبیعتاً آن شخص دلخواه من است و من او را فردی خوب می‌شناسم. گاهی نیز کلمه «خوب» به فردی اطلاق می‌شود که بسیار به دیگران فکر می‌کند تا شاید از این راه بتواند خواسته‌های خودش را نیز ابراز کند.

نظرات کاربران

Velvet
۱۴۰۱/۰۸/۲۴

واقعا این کتاب رو دوست داشتم. گاهی وقتا ما لازم نداریم از طریق کتاب خوندن لزوما یه مهارت یاد بگیریم یا بخوایم بصورت خیلی تخصصی بهش نگاه کنیم. بعضی وقتا، با وجود اینکه خودمون خیلی چیزها رو میدونیم، لازم داریم

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۱)
روابطت را با آن کسانی نزدیک و عمیق کن که در رفت‌وآمد با آنها، خودت را بیشتر و بیشتر دوست داشته باشی
کاربر ۵۶۶۶۱۰۷
اگر در حال گوش‌دادن به کسی هستی که داستانی را از دیگری برایت روایت می‌کند، آنچه بیشتر نمایان می‌شود، حقایقی دربارهٔ راوی داستان است، تا کسی که داستان درمورد اوست. از تمام ویژگی‌هایی که شخصیت انسانی را می‌سازد، او دقیقاً دربارهٔ همان ویژگی‌ای سخن می‌گوید که توجهش را جلب کرده است.
کاربر ۵۶۶۶۱۰۷
ابرها اندوهشان را با گریستن رها می‌کنند، تا جایی که دیگر توانی برای گریه‌کردن نداشته باشند. وقتی هیچ اشکی برایشان باقی نمانده باشد، احساس می‌کنند وزنه‌ای از رویشان برداشته شده است؛ وزنه‌ای به‌سنگینی تمام اشک‌هایشان. ما نیز می‌توانیم اندوهمان را در آسمان درونمان رها کنیم. در هنگام غم و اندوه، هیچ اشکالی ندارد گریه کنی، درست مثل ابرها.
Velvet
وجود نقص در تو قابل‌پذیرش است. اصلاً زندگی ما چطور می‌تواند به سفیدی و تمیزی برگهٔ کاغذ باشد؟ به صورت طبیعی، ما برای بدنمان، ذهنمان و روابطمان باید در زندگی هزینه‌هایی پرداخت کنیم. به‌جای آنکه دنبال زندگی‌ای بروی که از ترس اشتباه‌کردن هیچ کاری نکنی، زندگی‌ای را انتخاب کن که با شکست‌ها و دردها پیشرفت کنی. با صدای بلند داد بزن و به ضمیر مبارزه‌طلبت بگو: «من تو را خیلی دوست دارم.»
kosar
دلیل اینکه ما می‌انگاریم برتر از دیگران هستیم، این است که حقارت در درون ما کمین کرده است. در حقیقت، احساس برتری‌جویی از همان حس حقارت درونی نشئت می‌گیرد.
کاربر ۵۶۶۶۱۰۷
اگر اتفاقی به کسی نزدیک شوی تا آنجا که زمان زیادی را با هم بگذرانید، اتفاقی نیز از یکدیگر زده خواهید شد. شاید در ابتدا احساس کنید که فرد مقابل شما را در حصار خود زندانی کرده است، یا اینکه دیگر قدر شما را نمی‌داند. ایجاد حس اعتماد و علاقه نیاز به زمان دارد. قبل از قرار ملاقات دوباره‌تان، تا زمانی که دلتان برای یکدیگر تنگ شود صبر کنید.
Velvet
از اینکه کسی تمام خواسته‌هایت را برآورده نکرده است، شکایت نکن. مشکل اصلی همین انتظار توست؛ همین که انتظار داری دیگران خود را با تو وفق دهند. دنبال کسی هستی که همیشه خود را با تو سازگار کند؟ نه، چنین فرشته‌ای در دنیا وجود ندارد.
Velvet
آیا دربارهٔ اضافه‌وزن همسر یا فرزندت نگرانی؟ بهترین راه برای اینکه کسی را که دوستش داری به حفظ سلامتی‌اش وادار کنی، این است که با رژیم غذایی و ورزش منظم، مراقب سلامت خودت باشی. اگر خودت را همچون الگویی به آنها نشان دهی، پیوستن آنها به تو محتمل‌تر خواهد بود.
¥عاشق مطالعه¥
به‌عبارت دیگر، ما سعی می‌کنیم ببخشیم؛ نه به‌خاطر آن فرد پرخاشگر، بلکه به این خاطر که خود را از گذشته رها سازیم.
¥عاشق مطالعه¥
وقتی به کسی آن‌قدر نزدیک هستی که احساس می‌کنی هیچ‌چیزی نیست که نتوانی با او درمیان بگذاری، بِدان که در این صورت می‌توانید به‌راحتی به یکدیگر آسیب برسانید.
¥عاشق مطالعه¥

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

قیمت:
۴۵,۵۰۰
۳۱,۸۵۰
۳۰%
تومان