دانلود و خرید کتاب چرا بیت کوین بخریم؟ متیو آر. کریتر ترجمه امیرحسین فاضلی‌مقدم
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چرا بیت کوین بخریم؟ اثر متیو آر. کریتر

کتاب چرا بیت کوین بخریم؟

معرفی کتاب چرا بیت کوین بخریم؟

متیو آر.کریتر در کتاب چرا بیت‌ کوین بخریم؟ شما را در رابطه با ورود به دنیای رمز و رازها راهنمایی می‌کند.

 درباره کتاب چرا بیت‌کوین بخریم؟

بیت‌کوین شکل جدیدی از پول دیجیتال است که سال ۲۰۰۹ توسط ساتوشی ناکاموتو اختراع شد. مردم بیت‌کوین را یک حباب، یک طرح کلاهبردارانه و یا ترفند پانزی۱ لقب می‌دادند. اکنون باوجود تمام حرف‌وحدیث‌ها بیت‌کوین هنوز زنده است. شگفت‌آورتر اینکه، بیت‌کوین بار دیگر رکوردشکنی کرده است.

کدام حباب بوده که ریزش کند و چند سال بعد دوباره برخیزد؟ درمورد حباب اقتصادی گل لاله یا حباب دریای جنوبی که این‌طور نبود.

اما برای آمازون این اتفاق افتاد. شرکت (یا همان سایت) آمازون اوایل هزارهٔ سوم سقوط ۹۰ درصدی را تجربه کرد ولی اوایل دههٔ دوم قرن حاضر، بالاترین ارزش سهام خود را به ثبت رساند. ثابت شد که آمازون حباب نیست، پابرجا و ماندنی است.

یا حتی اگر اواخر دههٔ ۹۰ میلادی آمازون حباب بود، حباب خاصی به حساب می‌آمد. آمازون نمونه‌ای بود از تلاش در یک واقعیت جدید - این واقعیت که یک سایت کتاب‌فروشی حکم‌فرمایی بر دنیای تجارت را هدف خود قرار داده است.

بیت‌کوین هم حبابی مشابه است. بازاری که در تلاش است تا ارزش منصفانه‌ای را از شکل جدید پول ترسیم کند. ازاین‌رو، برای درک بیت‌کوین باید ابتدا آگاه شویم که پول دقیقاً چیست و کارکردش چطور است. 

نویسنده در این کتاب اطلاعات کاملی درباره بیت‌کوین به شما می‌دهد. این که اهداف قیمتی بیت‌کوین چیست؟ باورهای غلط راجع به بیت‌کوین کدامند؟، شیوه خرید و ذخیره کردن بیت‌کوین چگونه است. اصول مرتبط با بیت‌کوین کدامند و....

 خواندن کتاب چرا بیت کوین بخریم؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 کسانی که می‌خواهند وارد این عرصه شوند و یا اطلاعاتی در زمینه بیت‌کوین به دست آورند، مخاطبان این کتاب‌اند.

 بخشی از کتاب چرا بیت کوین بخریم؟

اگر کلید خصوصی رمزارز خود را در دست نداشته باشید، درواقع آن رمزارز متعلق به شما نیست.

اگر شخص دیگری کلیدهای خصوصی شما را (مثل پی‌پال، رابین‌هود یا هر صرافی دیگری) در دست دارد، در اصل کنترل ارزهایتان در دست خودتان نیست. واقعاً نباید آن دارایی را به نام خودتان بدانید. چراکه ممکن است گم، هک، توقیف و یا مصادره شود. اگر از طریق پی‌پال بیت‌کوین بخرید و همان‌جا نگاه دارید و بعد پی‌پال تصمیم بگیرد حساب شما را مسدود سازد، هیچ کاری نمی‌توانید بکنید. یک جملهٔ معروف در میان حرفه‌ای‌ها وجود دارد:

اگر کلید خصوصی‌تان را در دست ندارید، هیچ رمزارزی هم ندارید.

اگر مشاهدهٔ دارایی‌تان مثلاً بیت‌کوین، مستلزم ورود به یک حساب کاربری است، این بدان معناست که احتمالاً شخص دیگری به‌جای شما کلیدهای خصوصی‌تان را در دست دارد. آن فرد دیگر «متولی شخص ثالث» خطاب می‌شود.

از سویی دیگر، اگر رمزارزهای خود را روی یک کیف پول سخت‌افزاری نگاه دارید، به این معناست که کلیدهای خصوصی خود را در دست دارید.

بگذارید بیشتر توضیح دهم. در بیت‌کوین، آدرس‌های عمومی و کلیدهای خصوصی داریم. آدرس عمومی مثل ایمیل است که از طریق آن می‌توانید بیت‌کوین دریافت کنید. دادن آدرس عمومی بیت‌کوینتان به فرد دیگری، کار خطرناکی نیست و با آن آدرس می‌توانند برای شما بیت‌کوین ارسال کنند. از روی آدرس عمومی می‌توان مشاهده کرد که چه میزان بیت‌کوین در آن آدرس نگهداری می‌شود اما سرقت بیت‌کوین از آن آدرس ممکن نیست مگر آنکه کلید خصوصی متعلق به آن آدرس را داشته باشید. آدرس عمومی بیت‌کوین چیزی شبیه به این است.

کیف پول سخت‌افزاری می‌تواند هر زمان که نیاز داشته باشید آدرس‌های عمومی جدیدی را تولید کند. بهتر این است که از آدرس‌های عمومی استفادهٔ چندباره نداشته باشید، چراکه توسط تحلیل‌های بلاک‌چین قابل‌ردیابی هستند.

بنابراین شکل کارکرد یک آدرس عمومی این‌گونه بود. کلید خصوصی بیت‌کوین مثل رمز عبور ایمیل یا اکانت شماست. هرگز رمز عبورتان را با کسی به اشتراک نمی‌گذارید و به همین ترتیب نباید کلید خصوصی رمزارزتان را هم با کسی به اشتراک بگذارید. نه عکسی از آن بگیرید و نه آن را جایی در فضای اینترنت آپلود کنید.

کلید خصوصی بیت‌کوین شما گشایندهٔ قفل بیت‌کوینی است که در آدرس عمومی‌تان نگهداری می‌شود و به شما امکان جابه‌جایی آن را می‌دهد. بیت‌کوین شما روی حافظهٔ کامپیوترتان، روی گوشی موبایلتان یا روی کیف پولتان ذخیره نمی‌شود. درواقع روی بلاک‌چین خود بیت‌کوین ذخیره شده و کپی‌هایی از آن را می‌توان روی گره‌های کامل هرجای این کرهٔ خاکی یافت. میزان بیت‌کوین متعلق به شما در یک آدرس عمومی خاص (یا چندین آدرس) در بلاک‌چین ذخیره می‌شود و تنها از طریق کلید خصوصی امکان دسترسی / جابه‌جایی/ خرج کردن آن وجود دارد. کلید خصوصی بیت‌کوین چیزی شبیه به این است.

نظرات کاربران

نارگیل
۱۴۰۱/۰۷/۱۱

تند و صریح و ماکسیمالیستی صحبت کرده. برای من جذاب بود.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۸)
ممکن است بگویید که وال‌استریت و برخی از ابر شرکت‌ها خیلی هم تفاوتی با بازیگران جنایی ندارند، که البته سخن گزافی هم نیست.
مبین
اگر قصد نگهداری بیت‌کوین را برای ده سال یا حتی برای همیشه دارید، هیچ دلیلی ندارد هر چند ساعت یک‌بار قیمت آن را چک کنید. اگر مدام قیمت را چک کنید، ممکن است طمع کنید و بیت‌کوینتان را بفروشید. یا برعکس بترسید و فروشنده شوید. بهتر است از نوسانات و تغییرات ناگهانی بیت‌کوین چشم بردارید، مگر اینکه موج‌سواری دوست داشته باشید! پیشنهادم این است که به زندگی‌تان بپردازید و اوقاتتان را در کنار خانواده و عزیزانتان سپری کنید.
نارگیل
افرادی که می‌خواهند بیت‌کوین بی‌ثبات نباشد، اما درعین‌حال پتانسیل افزایش ۱۰۰ برابری را هم داشته باشد، در دنیایی آرمانی سیر می‌کنند. نوسان زیاد هزینه‌ای است که باید در قبال سرمایه‌گذاری با بازده فوق‌العاده بالا پرداخت شود.
نارگیل
تمام رمزارزهای دیگر را نادیده بگیرید. بیت‌کوین بعدی، خود بیت‌کوین است. اکثریت دیگر رمزارزها پروژه‌های جعلی هستند که تنها برای ثروتمند ساختن طراحانشان تعبیه شده‌اند. اگر رمزنگار یا توسعه‌دهندهٔ حرفه‌ای نرم‌افزار نیستید که توانایی خواندن کد منبع رمزارزها را داشته باشد، سایر گزینه‌ها جز بیت‌کوین را نادیده بگیرید.
نارگیل
تغییر نرم‌افزار بیت‌کوین به جهت افزایش عرضهٔ ۲۱ میلیون سکه شدنی است، اما راضی کردن سایرین (از گره‌های کامل گرفته تا ماینرها و دارندگان بیت‌کوین) برای اجرای این نسخهٔ جدید کاری بس دشوار است چراکه مغایر با منافع مالی آنهاست. تمام گره‌های کامل در شبکهٔ بیت‌کوین برابر هستند. هیچ گره‌ای نسبت به دیگر گره، از امتیاز یا حق خاصی برخوردار نیست.
نارگیل
افرادی که می‌خواهند بیت‌کوین بی‌ثبات نباشد، اما درعین‌حال پتانسیل افزایش ۱۰۰ برابری را هم داشته باشد، در دنیایی آرمانی سیر می‌کنند. نوسان زیاد هزینه‌ای است که باید در قبال سرمایه‌گذاری با بازده فوق‌العاده بالا پرداخت شود.
نارگیل
فیسبوک جای مای‌اسپیس را گرفت زیرا ایجاد حساب در هیچ‌یک از دو شبکه هزینه‌ای نداشت. اما غیرممکن است که بتوانید سرمایه‌تان را به‌طور هم‌زمان روی بیت‌کوین و یک رمزارز دیگر بگذارید، مگر آنکه بیت‌کوین‌های خود را به فروش برسانید و با آن رمزارز جدیدی خریداری کنید.
نارگیل
اگر تلاش کنید تا افراد را از اجرای نرم‌افزار باز دارید، فرد می‌تواند کامپیوتر جدیدی را به کار گیرد، نرم‌افزار بیت‌کوین را دانلود کند و دوباره به اجرا درآورد. متوقف ساختن بیت‌کوین سخت‌تر از منع کردن چیزهایی مثل ماری‌جوانا و الکل است که دولت آمریکا در تلاش برای متوقف ساختن آنها هم ناکام بوده است.
نارگیل

حجم

۵۷٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

حجم

۵۷٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

قیمت:
۱۹,۵۰۰
۱۳,۶۵۰
۳۰%
تومان