دانلود و خرید کتاب در جست و جوی شادی راس هریس ترجمه مریم فاتحی‌زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب در جست و جوی شادی اثر راس هریس

کتاب در جست و جوی شادی

معرفی کتاب در جست و جوی شادی

کتاب در جست و جوی شادی نوشتۀ دکتر راس هریس است. این کتاب را انتشارات دانژه در سال ۱۳۹۳ منتشر شده است.

درباره کتاب در جست و جوی شادی

مفهوم کنایه‌ای عجیبی در واژه شادمانی وجود دارد. این کلمه از کلمه‌ای به معنای «به‌صورت اتفاقی» یا «یک اتفاق و پیشامد» ریشه گرفته است و در معنای مثبت به‌تازگی، شگفتی و قدردانی از اتفاقات تصادفی اشاره می‌کند. مفهوم کنایه‌ای در این است که انسان‌ها نه‌تنها در جستجوی شادی هستند، بلکه برای حفظ آن نیز تلاش می‌کنند و از هرگونه احساس ناکامی اجتناب می‌کنند. متأسفانه این تلاش‌های کنترل‌آمیز می‌تواند گران‌بار، محصورکننده، خشک و تغییرناپذیر باشد. شاد بودن تنها به معنای داشتن احساسات خوب نیست. اگر این‌گونه می‌بود، مصرف‌کنندگان مواد مخدر، شادترین انسان‌های روی زمین بودند. در حقیقت، داشتن احساس خوب می‌تواند عواقب ناخوشایندی به همراه داشته باشد. تصادفی نیست که مصرف‌کنندگان مواد مخدر شیوه‌های استفاده کردن از مواد را Fix (در زبان انگلیسی یکی از معانی این کلمه، مواد مخدر و افیون می‌باشد) می‌نامند، زیرا آن‌ها بر اثر تغییرات شیمیایی که در بدنشان صورت می‌گیرد تلاش می‌کنند تا چیزی را در جایش محکم و ثابت نگه دارند. شادی نیز اگر به‌آرامی و ملایمت حفظ نشود، همانند پروانه‌ای که به یک صندلی میخکوب شده باشد از میان خواهد رفت. این حالت تنها در میان مصرف‌کنندگان مواد مخدر وجود ندارد. همه ما تمایل داریم برای ایجاد احساس شادی درگیر رفتارهایی کاملاً متناقض شویم و در نتیجه به‌ناچار متحمل عواقب ناخوشایند آن‌ها خواهیم شد. این کتاب بر اساس رویکرد پذیرش و تعهد درمانی (ACT) تألیف شده است. رویکرد ACT مورد حمایت تجربی و پژوهشی قرار گرفته است و راهکارهای جدید و غیرقابل‌انتظاری را برای موضوعاتی همچون شادی و رضایت از زندگی ارائه می‌کند. این رویکرد به‌جای اینکه تکنیک‌های جدیدی را برای دستیابی به شادی به شما بیاموزد، روش‌هایی را برای کاهش مواردی همچون کشمکش و منازعه، اجتناب و ازدست‌دادن لحظه کنونی به شما خواهد آموخت. راس هریس این رویکرد را بسیار بادقت و خلاقانه و به روشی قابل دستیابی ارائه کرده است. او به‌صورت ساختاریافته در طی ۳۳ فصل، چگونگی واردشدن به دام شادی و رهایی یافتن از آن به‌وسیله ذهن‌آگاهی، پذیرش، گسلش شناختی و ارزش‌ها را به ما نشان می‌دهد.

خواندن کتاب در جست و جوی شادی را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

کتاب در جست و جوی شادی برای همه افراد علاقه‌مندان به زندگی شاد می‌تواند مفید و کاربردی باشد.

درباره دکتر راس هریس

دکتر راس هریس پزشک، روان‌درمانگر و متخصص شناخته‌شده در زمینه درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد (ACT) است. راس هریس در ملبورن استرالیا زندگی می‌کند و برای آموزش متخصصان بهداشت روان در رویکرد ACT به کشورهای مختلف دنیا سفر می‌کند.

او نویسنده کتاب پرفروش تله شادمانی است که تاکنون به بیش از ۲۲ زبان ترجمه شده است. کتاب‌های دیگر وی شامل عمل عاشقانه، سیلی واقعیت، شکاف اعتمادبه‌نفس و رهایی از اضافه‌وزن است که توسط مترجمین توانای نشر سایه‌سخن در ایران ترجمه و منتشر شده‌اند.

بخش‌هایی از کتاب در جست و جوی شادی

تمام داستان‌های افسانه‌ای چگونه پایان می‌پذیرند؟ «... و بعد از آن، آن‌ها با خوبی و خوشی کنار هم زندگی کردند». پایان‌های خوش تنها مختص داستان‌های افسانه‌ای نمی‌باشد بلکه در مورد فیلم‌های سینمایی نیز این‌چنین است. اغلب اوقات فیلم‌ها نیز در پایان، احساسات خوشی را بر می‌انگیزانند. خوبی بر بدی تفوق می‌یابد، عشق همه چیز را تسخیر می‌کند و قهرمان می‌تواند دشمن شرورش را شکست دهد. این درون‌مایه در بیشتر رمان‌های مشهور و برنامه‌های تلویزیونی نیز وجود دارد. ما به پایان‌های خوش علاقه‌مند هستیم زیرا اجتماع به ما آموخته است که زندگی باید سرشار از لذت، خوشی، صلح و رضایت باشد و انسان‌ها در کنار یکدیگر با خشنودی زندگی کنند. اما آیا این نگرش، واقع‌بینانه است؟ آیا با تجارب زندگی شما هماهنگ است؟ در واقع این یکی از همان چهار افسانه‌ای است که زمینه لازم را برای برپاکردن دام شادی فراهم می‌کنند. بیایید به هر یک از این افسانه‌ها نگاهی بیندازیم افسانه شماره ۱: شادی یک حالت طبیعی برای همه انسان‌ها است. اغلب فرهنگ‌ها بر این باورند که انسان‌ها طبیعتاً باید خوشحال باشند ولی آمار و ارقام این باور را تأیید نمی‌کنند. به یاد داشته باشید که در جهان از هر ده بزرگسال یک نفر خودکشی می‌کند و از هر پنج نفر، یک نفر دچار افسردگی است. علاوه بر این آمارها نشان می‌دهند که احتمال بروز اختلالات روانی در مراحل مختلف زندگی افراد حدود ۳۰ درصد است.

وقتی که شما مسائل و مشکلاتی همچون تنهایی، طلاق، استرس کار، بحران میان‌سالی، مشکلات جنسی، مسائل ارتباطی، خشونت خانگی، انزوای اجتماعی، تبهکاری، پیش‌داوری، عزت‌نفس پایین، خشم مزمن و فقدان معنا و هدف در زندگی را در ذهن خود مجسم کنید، به این نتیجه خواهید رسید که شادی واقعی در زندگی به چه میزان کمیاب است. متأسفانه بسیاری از انسان‌ها بر این باورند که به‌غیراز آن‌ها، افراد دیگر همگی خوشحال هستند و این باور اشتباه، موجب ایجاد نارضایتی بیشتر در آن‌ها می‌شود.

نظرات کاربران

علی
۱۴۰۰/۱۰/۲۶

• این کتاب ترجمه دیگری است از کتاب تله شادی. • این کتاب مبتنی بر روانشناسی ACT است و به ما آموزش میدهد چگونه با احساسات و افکار منفی روبرو بشویم. • در ACT به جای تلاش برای تغییر یا از بین

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
سریع ترین روش برای ایجاد احساس افسردگی در یک دختر نوجوان چیست؟ اینکه به او یک مجلهٔ مُد نشان دهیم. وقتی او خود را با مُدل هایی مقایسه کند که فنون آرایش و عمل های زیبایی بسیاری بر روی آن ها انجام شده است و همچنین عکس هایشان با ترفندهای عکاسی اصلاح شده است، آنگاه بدون شک احساس می کند که جذابیت بسیار کمتری نسبت به آن ها دارد. ما نیز از این قاعده مستثنی نیستیم.
Funny Coubs
اما تکامل ذهن ما به این خاطر نبوده است که ما احساس خوبی داشته باشیم، جوک و لطیفه های خنده‌آور تعریف کنیم و یا غزل بنویسیم و بگوییم «دوستت دارم». ذهن ما تکامل یافته است تا به ما کمک کند در این دنیای مملو از خطر زنده بمانیم
Funny Coubs
سریع ترین روش برای ایجاد احساس افسردگی در یک دختر نوجوان چیست؟ اینکه به او یک مجلهٔ مُد نشان دهیم. وقتی او خود را با مُدل هایی مقایسه کند که فنون آرایش و عمل های زیبایی بسیاری بر روی آن ها انجام شده است و همچنین عکس هایشان با ترفندهای عکاسی اصلاح شده است، آنگاه بدون شک احساس می کند که جذابیت بسیار کمتری نسبت به آن ها دارد.
sh.tavakoli

حجم

۴۱۳٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۶۸ صفحه

حجم

۴۱۳٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۳۶۸ صفحه

قیمت:
۷۳,۵۰۰
تومان