دانلود و خرید کتاب جعبه ابزار استراتژی مجتبی لشکربلوکی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جعبه ابزار استراتژی اثر مجتبی لشکربلوکی

کتاب جعبه ابزار استراتژی

معرفی کتاب جعبه ابزار استراتژی

کتاب الکترونیکی «جعبه ابزار استراتژی» نوشتهٔ مجتبی لشکربلوکی در انتشارات آریانا قلم این جعبه ابزار مجموعه‌ای از ابزارها و چارچوب‌ها را برای کمک به شما در تحلیل استراتژی کسب و کار، و تصمیم گیری برای مجموعه ای از اقدام های استراتژیک ارائه می کند. کتاب «جعبه ابزار استراتژی» تلاشی برای ارائه توضیحات مختصر و سودمند در مورد ابزارهایی است که در ارزیابی و تحلیل وضعیت رقابتی به کار می رود. این کتاب اقدام محور است، به این معنی که در طراحی آن تلاش شده است چارچوب های استراتژیک در اختیار خواننده قرار بگیرد و خواننده بتواند به سادگی از آنها استفاده کند. بنابراین، در این کتاب، مفاهیم اساسی مورد نیاز استراتژی به صورت کاملا مختصر ارائه و توضیح های مشروح و اصلی به کتاب ها و مقاله های این حوزه سپرده شده است.

درباره کتاب جعبه ابزار استراتژی

ابزارهای استراتژی روش‌­ها یا چهارچوب­‌هایی هستند که می­‌توان از آنها در مراحل مختلف تحلیل، تدوین و ارزیابی استراتژی استفاده کرد. کتاب «جعبه ابزار استراتژی» مجموعه‌­ای کامل و به روز از این ابزارها را در خود جمع کرده است. نویسندگان این کتاب تلاش کرده‌­اند با نگاهی کل­‌نگر بر فهم و استفاده از ابزارهای استراتژی تأکید کنند. چنین نگاهی، به‌خصوص با توصیه به یک‌پارچگی استفاده از این ابزارها در فرآیند تحلیل و تدوین استراتژی، اهمیتی دو چندان می­‌یابد. «جعبه ابزار استراتژی» نوعی کتاب راهنمای عملی برای استراتژیست­ ها به شمار می­‌رود. هر طراح یا تحلیل‌گر استراتژی، هنگام مواجهه با وضعیت­‌های متفاوت شرکت­‌ها و صنایع مختلف، باید مروری اجمالی بر ابزارهای تحلیلی و رویکردهای متنوع بیاندازد و سپس، با استفاده از شهود و علم خود، ابزارهایی را که مقتضای وضعیت هستند انتخاب کند و آنها را در تحلیل و تدوین استراتژی به‌کار گیرد. کتاب پیش ­رو در کنار کتاب‌­های قطور و مرجع استراتژی چنین جایگاهی دارد و وجود آن باعث آسان‌تر و سریع‌تر شدن فرآیند فهم و چینش موقعیت‌­های استراتژیک می­‌شود.

نویسنده در خصوص شیوهٔ نگارش کتابش می‌گوید:

ترجیح دادم که تعداد محدودتری ابزار معرفی کنم و روی بهترین‌ها، کاربردی‌ترین‌ها و مهم‌ترین‌ها متمرکز شوم. اصلاً، اصل اول تفکر استراتژیک همین تمرکز است. سعی کردم خواننده را با تعداد زیادی ابزار -که خیلی‌هایشان مشابه هم هستند- گیج نکنم. نکات فصل اول کتاب را جدی بگیرید و دست‌کم دو بار بخوانید. در بسیاری از ابزارها، بعد از توضیح ابزار، تجویزهای راهبردی و نکات کلیدی برای کاربران این ابزارها آورده‌ام. این نکات را به‌دقت بخوانید. برخی از این نکات را به تجربه‌های تلخ به دست آورده‌ام، باشد که تجربه‌های شما بهتر و کامیاب‌تر از من باشد.

کتاب جعبه ابزار استراتژی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب جعبه ابزار استراتژی منبعی منحصر به فرد برای دانشجویان، مدیران اجرایی و مدیران ارشد در تحلیل و تصمیم گیری استراتژیک است. همچنین این کتاب می‌تواند برای مدیران، مشاوران، کارشناسان و پژوهشگران حوزه استراتژی مفید و جذاب باشد.

بخشی از کتاب جعبه ابزار استراتژی

جعبه ابزار استراتژی

استراتژی نفوذ در بازار در ماتریس آنسوف نفوذ بازار به عنوان یک استراتژی در زمانی که شرکت دارای یک محصول موجود و نیاز به یک استراتژی رشد برای یک بازار موجود است استفاده می گردد. بهترین مثال این سناریو صنعت مخابرات است. اکثر محصولات مخابراتی موجود در بازار موجود هستند و بازار مشابهی برای تهیه آن هست. بنابراين، در چنین مواردی رقابت بیشتر است و شما ممکن است مجبور باشید از رفتن به بازار جدید خودداری کنید یا سهم بازار شرکت تان را افزایش دهید.

هنگام اتخاذ استراتژی نفوذ در بازار باید چندین مورد را در نظر گرفت. با استفاده از استراتژی نفوذ در بازار شما تضمین می کنید که تنها منابع موجود شرکت استفاده می شود و هزینه های اضافی در راه اندازی یک واحد جدید برای آنها ایجاد نمی شود. در عین حال، گروه فعلی کارکنان شما بهترین افرادی هستند که فرصت رشد در بازار موجود را مشاهده می کنند. اگر شما در یک بازار موجود با یک محصول موجود رشد کنید، باید ترکیبی از تبلیغات بازاریابی و فروش را اجرا کنید.

از سوی دیگر، نفوذ در بازار ممکن است راهبردی باشد که شما دنبال آن هستید. اگر بازار بیش از حد اشباع شود چه؟ مبارزه برای سهم بازار بیشتر در یک بازار اشباع هزینه های بالاتری را در برمی گیرد و سودآوری را کاهش می دهد. بنابراين، تحلیل بازار باید نقطه ای باشد و استراتژی نفوذ بازار باید تنها در صورتی مجاز باشد که سهم بازار در بازار موجود افزایش یابد.

استراتژی توسعه بازار استراتژی توسعه بازار دومین استراتژی رشد است. این استراتژی هنگامی استفاده می شود که شرکت می خواهد بازار جدیدی را با محصولات موجود ایجاد کند.

نظرات کاربران

شب‌ناز شمس
۱۴۰۰/۱۲/۱۸

لطفا در بی‌نهایت قرارش بدین، ممنونم

kosarane
۱۴۰۱/۱۱/۲۴

لطفا در بی نهایت قرار بدید

کاربر ۳۸۴۱۴۱۲
۱۴۰۲/۱۱/۲۶

واقعا عالی.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۷۴ صفحه

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۷۴ صفحه

قیمت:
۷۷,۰۰۰
تومان