دانلود و خرید کتاب اهداف و نتایج کلیدی (OKR) پل آر نیون ترجمه علی حاجی محمدعلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اهداف و نتایج کلیدی (OKR) اثر پل آر نیون

کتاب اهداف و نتایج کلیدی (OKR)

معرفی کتاب اهداف و نتایج کلیدی (OKR)

کتاب اهداف و نتایج کلیدی (OKR)؛ افزایش تمرکز، همسویی و مشارکت با OKRها نوشتهٔ پل آر نیون و بن لامونت و ترجمهٔ علی حاجی محمدعلی و حسین علیزاده است و انتشارات متخصصان آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب اهداف و نتایج کلیدی (OKR)

همه‌ شرکت‌هایی که قصد اجرای تکنیک «اهداف و نتایج کلیدی» با مخفف OKRs را دارند خیلی زود به محض شروع درمی‌یابند که این شیوه چیزی فراتر از «پروژه‌ا‌ی به‌منظور سنجش» است. هدف نهایی از این تکنیک این است که از طریق شناسایی اهداف و نتایج کلیدی عملکرد شرکت‌ها بهبود داده شود، چون اهداف و نتایج کلیدی دائما به‌روز می‌شوند تا با چابکی دنیای کسب‌وکار سریع‌التغییر همگام شوند. بااین‌حال، اگر بخواهید تکنیک اهداف و نتایج کلیدی را با موفقیت اجرا کنید، لازم است فرایندها و وظایف بیشماری را پیوسته به انجام برسانید. جلب حمایت مدیران و ایجاد شور و اشتیاق در آنها، تعیین محل استقرار برنامه‌ اهداف و نتایج کلیدی، شناخت تمامی ابعاد برنامه‌ اهداف و نتایج کلیدی موثر، پیونددهی برنامه اهداف و نتایج کلیدی با تمام بخش‌های شرکت، گزارش نتایج، ثبت آموخته‌های کلیدی و نهادینه‌سازی روش‌کار در فرهنگ سازمان صرفا برخی از الزامات اجرای موثر تکنیک اهداف و نتایج کلیدی‌اند.

هنوز مانده است تا حوزه‌ نوظهور اهداف و نتایج کلیدی رویکردی اثبات‌شده و شیوه‌‌ای استاندارد شود. درحالی‌که اجرای این تکنیک روز به روز بیشتر می‌شود و مشاوران و ارائه‌دهندگان نرم‌افزار، قدم‌های موفقی در رفع خلأهای دانش برمی‌دارند، هنوز دستورکاری قطعی وجود ندارد که سازمان‌های علاقه‌مند به اجرای این تکنیک بتوانند به آن متوسل شوند و مجبور نباشند با موانع بالقوه‌‌‌ای که سد راه هرگونه تلاش برای تغییر می‌شوند دست‌وپنجه نرم کنند. این کتاب راه‌حل ما برای مقابله با این چالش است و هدف از نگارشش رفع خلاء موجود بین دانش و عمل است. سازمان‌هایی که خواهان برخورداری از امتیازات تکنیک اهداف و نتایج کلیدی‌اند اول باید از چالش‌های تقبل این مسئولیت بزرگ مطلع باشند و کاملاً برای غلبه بر آنها مجهز شوند. براساس تجارب جهانی‌مان در ارائه‌ٔ مشاوره به شرکت‌های علاقه‌مند به اجرای تکنیک اهداف و نتایج کلیدی و همچنین برمبنای تحقیقات گسترده‌ای که در این زمینه انجام داده‌ایم، کتاب حاضر راهنمای جامعی است و کمکتان می‌کند شناخت کاملی از تکنیک اهداف و نتایج کلیدی کسب کنید. مطمئنیم ابزارها و تکنیک‌های شرح ‌داده ‌شده در این کتاب موفقیت شرکت‌هایی که در حال حاضر خواهان پیاده‌سازی تکنیک اهداف و نتایج کلیدی‌اند را تسهیل می‌کند و مدیران بیشتری را مجاب می‌کند برنامه‌های اهداف و نتایج کلیدی را در سازمان‌هایشان پیاده کنند. پیش از اینکه ساختار کتاب حاضر را شرح بدهیم، پیشینه و تجربه‌مان را در رابطه با برنامه‌ی اهداف و نتایج کلیدی با شما در میان می‌گذاریم.

خواندن کتاب اهداف و نتایج کلیدی (OKR) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به فعالان حوزهٔ کسب‌وکار و مدیریت پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اهداف و نتایج کلیدی (OKR)

«چطور تصمیم به اجرای برنامه‌ اهداف و نتایج کلیدی گرفتیم؟

بن

«وقتی با اعضای خانواده‌تان پیاده‌روی می‌کنید، همین که فقط قدم بزنید و از منظره لذت ببرید کافیست. اما وقتی سر کار هستید، باید کاملا واضح بدانید مقصدتان چیست وگرنه هم وقت خودتان و هم وقت همه‌ آنهایی را که با شما کار می‌کنند هدر خواهید داد». این کلمات زندگی بن را متحول کردند. منبع این خرد وی جف واکلر، رئیس امور مالی سابق اوراکل، بود. واکر این توصیه را با بن طی گفتگوی خصوصی‌شان در میان گذاشت و بعدا در نطق اصلی‌اش مقابل گروهی از متخصصان برنامه‌ریزی در پالو آلتو، در سال 2011، توضیحات بیشتری را در مورد این اصل ارائه کرد. او در طول سخنرانی‌اش تکنیک اهداف و نتایج کلیدی را شرح و توضیح داد که کسب‌وکارها باید آینده‌ مطلوبشان را در قالب اهداف ترسیم کنند، یعنی بیانیه‌های کیفی و آرمانی‌ای که به منظور هدایت سازمان در مسیر مطلوب طراحی شده‌اند. سپس، هر هدف به مجموعه‌ای از نتایج کلیدی سنجش‌پذیر تبدیل می‌شود. اگر هدف بپرسد «چه کاری می‌خواهیم بکنیم؟» نتایج کلیدی می‌پرسد «چطور بفهمیم به هدفمان رسیده‌ایم یا نه؟». بن فورا مجذوب قدرت بالقوه‌ تکنیک اهداف و نتایج کلیدی شد و احساس کرد این تکنیک لازمه‌ی کارش است، اما در آن مقطع نمی‌دانست چطور باید این تکنیک را اجرا کند. دیری نگذشت که نحوه‌ اجرایش را یاد گرفت.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۱۸ صفحه

حجم

۹٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۱۸ صفحه

قیمت:
۸۷,۵۰۰
تومان