دانلود و خرید کتاب نزار قبانی عاشق است نزار قبانی ترجمه حانیه صابری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نزار قبانی عاشق است اثر نزار قبانی

کتاب نزار قبانی عاشق است

نویسنده:نزار قبانی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۲از ۱۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب نزار قبانی عاشق است

کتاب نزار قبانی عاشق است نوشته نزار قبانی است و با ترجمه حانیه صابری و محسن پایمزد در انتشارات سه سه تار منتشر شده است.

درباره کتاب نزار قبانی عاشق است

آدمیزاد به عشق نیاز دارد. می‌پذیریم که آدم‌ها گاهی از عشق به بدترین نحو استفاده می‌کنند و شاعرها از همه بیشتر اما شعر راستین عاشقانه همواره زنده مانده است .شجاعت و عریانی نزار قبانی در عاشقانه نویسی به معنای جنسیت‌زدگی و زن‌بارگی نیست؛ ابراز انفجاری هیجانات، جوهر شعر به همین است. از این زاویه، قبانی را می‌توان شاعر هیجان نامید. کتاب حاضر از متن اصلی عربی(۱۰۰ رسالة حب) به فارسی برگردانده شده است.

خواندن کتاب نزار قبانی عاشق است را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به شعر نزار قبانی پیشنهاد می‌کنیم. 

درباره نزار قبانی

نزار قبانی در سال ۱۹۲۳ در دمشق به دنیا آمد. از ۱۶ سالگی به سرودن شعر روی آورد و در دانشگاه به تحصیل رشته‌ی حقوق پرداخت. به علت شغلش که کار در وزارت خارجه بود به کشورهای زیادی سفر کرد و همین سفرها تاثیرات بسیاری از زبان اشعار او گذاشتند. اشعار او عاشقانه هستند و به اکثر زبان‌ها زنده‌ی دنیا ترجمه شده‌اند. خوانندگان بسیاری شعرهای او را خوانده‌اند. خودکشی خواهرش در سن ۲۵ سالگی به دلیل مخالفتش با ازدواجی که برایش ترتیب داده بودند، مرگ پسرش به علت بیماری قلبی و کشته شدن همسرش در بمب‌گذاری سفارت عراق، از جمله رخدادهایی بودند که بر شعر او تاثیر گذاشت. نزار قبانی در سال ۱۹۹۸ در لندن، از دنیا رفت.

باران یعنی تو برمی‌گردی»، «بیروت، عشق و باران»، « عشق پشت چراغ قرمز نمی‌ماند»، «بلقیس و عاشقانه‌های دیگر»، «در بندر آبی چشمانت»، « تا سبز شوم از عشق»، «گنجشم‌ها ویزا نمی‌خواهند» و «عشق ما روی آب راه می‌رود» تعدای از مجموعه‌ها و کتاب‌های ترجمه شده نزار قبانی به فارسی‌اند.

معرفی نویسنده
عکس نزار قبانی
نزار قبانی
سوریه‌ای | تولد ۱۹۲۳ - درگذشت ۱۹۹۸

نزار قبانی در ۲۱ مارس سال ۱۹۲۳ در شهر دمشق، پایتخت سوریه، چشم به جهان گشود. نزار دومین فرزند از یک خانواده‌ی پرجمعیت، با پدری فلسطینی‌الاصل و مادری سوری بود. او که تحصیلات ابتدایی خود را در مدرسه‌ی ملی علمی دمشق گذرانده بود، پس از کسب گواهی‌نامه‌ی اول ادبی آن مدرسه در سن هجده ‌سالگی، تحصیلات خود را در رشته‌ی حقوق دانشگاه دمشق آغاز کرد و با این‌که علاقه چندانی به رشته‌ی حقوق نداشت، اما به‌ناچار آن را با اخذ درجه‌ی کارشناسی به پایان رساند. او پس از اتمام تحصیلات، به جای پرداختن به حرفه‌ی وکالت، برآن شد تا به هیأت دیپلماتیک سفارت سوریه در قاهره بپیوندد و در پی این تصمیم، چندین سال در سفارتخانه‌ها‌ی کشورش در ترکیه، انگلیس، لبنان و اسپانیا مشغول به کار شد. 

نظرات کاربران

حمید ضیا
۱۴۰۱/۰۴/۲۳

ترجمه‌ی بسیاری ضعیف و بدی است. از خرید این کتاب با این ترجمه پشیمانم. کاش می‌شد این کتاب را پس داد.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۴ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۴ صفحه

قیمت:
۱۸,۰۰۰
تومان