دانلود و خرید کتاب از کرامات شیخ ما سیدمهدی شجاعی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب از کرامات شیخ ما اثر سیدمهدی شجاعی

کتاب از کرامات شیخ ما

معرفی کتاب از کرامات شیخ ما

 داستان‌های «از کرامات شیخ ما» نوشته سید مهدی شجاعی در انتشارات کتاب نیستان به چاپ رسیده است. عامل اصلی همه مفاسد و مظالم را جهل و عوامی مردم، قلمداد می‌کند و این واقعیت را به مخاطب نشان می‌دهد که بازار عوام‌فریبان تا زمانی سکه است که عوامی وجود داشته باشند و از جهالت خود راضی باشند.

درباره کتاب از کرامات شیخ ما

آسیب‌شناسی واقع‌گرایانه و نقد دقیق و موشکافانه مسائل اجتماعی در قالب ادبیات داستانی با استفاده از نثر کهن پارسی و به طور خاص ادبیات عرفانی از جنس متصوّفه، به همراه چاشنی طنز این اثر داستانی را ممتاز و متمایز کرده است. این مجموعه سعی می‌کند بدون آنکه گروه خاصی را هدف نقد خود قرار دهد به نقد مشکلات اجتماعی سیاسی و اخلاقی بپردازد.

درباره سید مهدی شجاعی

سید مهدی شجاعی در سال ۱۳۳۹ در تهران به دنیا آمد و هفده سال بعد با دیپلم ریاضی، برای ادامه تحصیل در رشته تئاتر وارد دانشکده هنرهای دراماتیک شد. او در بدو ورود به دانشکده، گرایش کارگردانی تئاتر را برگزید و حدود سه سال نیز با همین گرایش پیش رفت و عموم واحدهای کارگردانی را پشت سر گذارد. در این زمان که به سن بیست‌سالگی رسیده بود، از میان مسیرهای مختلف پیش رو، نویسندگی را به‌عنوان حرفه برگزید. به همین جهت از رشته کارگردانی به نمایشنامه‌نویسی و ادبیات دراماتیک تغییر جهت داد و همچنین با اعلام انصراف از ادامه تحصیل هم‌زمان در رشته علوم سیاسی، علی‌رغم گذراندن عموم واحدهای مهم و اساسی، تمرکز خود را به طور ویژه در حوزه داستان‌نویسی قرارداد. سید مهدی شجاعی حدود هشت سال مسئولیت صفحه‌های فرهنگی و هنری روزنامهٔ جمهوری اسلامی و سردبیری ماهنامهٔ صحیفه را به عهده داشت. سال‌های متمادی مسئولیت سردبیری مجله رشد جوان را برعهده داشت و هم‌زمان در سمت مدیر انتشارات برگ به انتشار حدود ۳۰۰ کتاب از نویسندگان و هنرمندان و محققان کشور همت گماشت. مسئولیت داوری چند دوره از جشنواره فیلم فجر، جشنواره تئاتر فجر، جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان و جشنواره مطبوعات از فعالیت‌های هنری و فرهنگی او طی سال‌های ۶۵ تا ۷۵ به شمار می‌روند. اگرچه رشته تحصیلی‌اش ادبیات نمایشی بوده و چند نمایش‌نامه هم به دست چاپ سپرده، اما بیش‌تر بر روی داستان‌نویسی متمرکز شده و مجموعه‌هایی از داستان‌های کوتاه و بلند مانند «سانتاماریا»، «غیرقابل چاپ» «سری که درد… می‌کند» را منتشر کرده است. از دیگر آثار هنری سید مهدی شجاعی، قطعه‌های ادبی اوست که در قالب چند کتاب به بازار نشر روانه شده‌اند. او در سال ۱۳۷۶ اقدام به راه‌اندازی انتشارات کتاب نیستان کرد. انگیزه اصلی این حرکت معرفی و چاپ برگزیدگان ادبیات در حوزه‌های داستان، شعر و نمایشنامه بود. این پروژه در نهایت در سال ۱۳۸۰ با انتشار بیش از ۲۵۰ دفتر از هنرمندان معاصر خاتمه یافت. کتاب نیستان علاوه بر پروژه «گزیده ادبیات معاصر»، حدود ۴۰۰ عنوان در حوزه‌های ادبیات، ادبیات دینی، مذهب و کودک و نوجوان منتشر کرده است.

کتاب از کرامات شیخ ما را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به آثار طنز با درون‌مایه نقد اجتماعی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب از کرامات شیخ ما

در نسخه خطی منحصر به فرد حافظ، که به فضل الهی در کتابخانه شخصی حقیر موجود است، کلمه فرزانه درج گردیده. و این معلوم می‌کند که فحش رکیک دیوانه در قرون بعدی، توسط دشمنان حافظ، به دیوان شریف او تحمیل گردیده. و این ناسزا در طول سالیان، از چشم ممیزان در «وزاره الاعلام فی هدایه الانام» دور و مستور مانده است.

و ما مریدان، هر بار با شنیدن این برهان، صیحه می‌زدیم و جامه می‌دراندیم و سر به صحرا می‌نهادیم. و اگر دوباره به کرم شیخ، ترانسفری از غیب فراهم نمی‌شد و وسیله ایاب و ذهاب مهیا نمی‌گشت، معلوم نبود که ما مریدان واله و شیدا و سرگردان چه خاکی باید به سر می‌کردیم در آن صحرای خشک و سوزان.

و اگر نبود شربت اکسپکتورانتی که شیخ، پیش از صیحه زدن ما، تدارک دیده بود و جامه‌های نوینی که شیخ از دیار «ولوبالصین»، کانتینراً ابتیاع فرموده بود، حلق و جامه دریده مریدان به هیچ وصله‌ای فراهم نمی‌آمد و چه بسا که این صفت ـ اعنی دریدگی ـ به همه اعضاء و جوارحشان، تسری می‌یافت و احدی از مریدان، بی‌این نشان، باقی نمی‌ماند.

به گمانم شیخ در حال برداشتن دومین گام بود که من این فضیلت حضرتش فرایادم آمد و عنانم از دست بشد.

معرفی نویسنده
عکس سیدمهدی شجاعی
سیدمهدی شجاعی
ایرانی

سید مهدی شجاعی نویسنده، رمان‌نویس، روزنامه‌نگار و فیلمنامه‌نویس فعال و مشهور ایرانی است. او در دوران نویسندگی خود بیشتر به داستان‌نویسی پرداخت و داستان‌های کوتاه و بلند زیادی در حوزه‌ی ادبیات کودک و نوجوان و همچنین ادبیات مذهبی نوشت. شجاعی در دوران کار حرفه‌ای خود به عنوان فیلمنامه‌نویس نیز فعالیت داشته و تاکنون از فیلمنامه‌های او در تلویزیون و سینما، چندین فیلم ساخته شده است. سیدمهدی شجاعی به دلیل نوشتن کتاب‌های برجسته‌ در زمینه‌های معنوی و اجتماعی نیز شهرت دارد.

نظرات کاربران

مشکات ۱۳۱۴
۱۴۰۱/۱۱/۱۵

کنایات ظریف و سوزن های ظریف که به اندازه جوالدوز سوز دارد

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
وقتی که خداوند عالم چراغ خورشید را خاموش می‌کند یعنی که تعطیل! خلایق بروند بخوابند.
Yas Balal.جواد عطوی
فرمود که از علم ریاضی آن قدر بیاموزند که تا عدد ده بتوانند شمرد. و فرمود که از این بیشتر، تنها به کار مال‌اندوزان و محتکران و متکاثران می‌آید و نوکیسگان و مساکین و متکدیان.
Yas Balal.جواد عطوی

حجم

۴۲٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۸۱ صفحه

حجم

۴۲٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۸۱ صفحه

قیمت:
۱۸,۲۲۵
تومان