دانلود و خرید کتاب فریاد آزادی بیار روفایل ترجمه طیبه کاظمی رحیم‌آبادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فریاد آزادی اثر بیار روفایل

کتاب فریاد آزادی

نویسنده:بیار روفایل
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب فریاد آزادی

کتاب الکترونیکی «فریاد آزادی» نوشتهٔ بیار روفایل با ترجمهٔ طیبه کاظمی رحیم‌آبادی در انتشارات آزادمهر به چاپ رسیده است. این کتاب را می‌توانید از طاقچه دریافت کنید. این کتاب مجموعه‌ای از یادداشت‌هایی است که داستان استقلال لبنان را روایت می‌کند. نویسندهٔ کتاب دربارهٔ این یادداشت‌ها می‌گوید: در این کتاب همهٔ آنچه را خانم سمیرا نجار برایم نقل کرده است، با حفظ امانت و به درستی نوشته‌ام و بنا بر تمایل شخصی خودم فقط اسم برخی از شخصیت‌های واقعی را به دلیل محفوظ ماندن شأنشان تغییر داده‌ام، به‌ویژه کسانی که هنوز در قید حیات بوده و دارای مقام و منصبی عالی‌رتبه هستند.

درباره کتاب فریاد آزادی

تاریخ لبنان سراسر مملوء از قهرمانی، شجاعت و شهادت است. لبنانی‌ها تاریخ باشکوهشان را با خون‌هایشان نوشته‌اند. آن‌ها از آزادی وشرافت میهنشان دفاع کردند، جنگیدند و به شهادت رسیدند و این حماسه‌ها تا به امروز نیز ادامه یافته است. داستان فریاد آزادی، صفحه ای تابناک از تاریخ این کوه بلند است، سرزمین عزت نفس وقهرمانی وشرافت

این کتاب مجموعه یادداشت‌های یک زن لبنانی است که در زمان استقلال لبنان، همراه و هم‌قدم سیاست‌مداران، ثروتمندان، اقتصاددانان و روزنامه‌نگاران بی‌شماری بوده و بر بسیاری از رازهای پنهان و خوفناکشان آگاهی داشته تا جایی‌که حتی برخی از آن‌ها خودشان نیز اطلاعی از این اسرار نداشته‌اند.

درباره بیار روفایل

بیار روفایل نویسنده و روزنامه نگار لبنانی است که در لبنان متولد شد. وی پس از اتمام دبیرستان در رشتهٔ فلسفه ادامه تحصیل داد. پس از آن روفایل وارد عرصهٔ روزنامه‌نگاری شد و در روزنامه و مجلات لبنانی متعددی فعالیت نمود که برخی از آن‌ها عبارتند از: الجریدة– الاتحاد اللبنانی– الشرق– الدیار– الصباح و بسیاری دیگر.

بیار روفایل در خلال فعالیت‌های روزنامه‌نگاری خود نمایش‌نامه‌های متعددی را نیز به رشتهٔ تحریر درآورد که از جمله آن‌ها می توان به نمایشنامهٔ "الامیر بشیر الشهابی" ونمایشنامهٔ "رفقة او سر الراهبة" اشاره داشت. بیار برای رادیو لبنان نیز نمایشنامه‌هایی در خلال سال‌های ۱۹۴۵ تا ۱۹۴۶ تألیف و اجرا نمود. او در برخی از دبیرستان‌های دولتی و خصوصی لبنان به تدریس زبان و ادبیات عرب پرداخت. بیار بالغ بر پنجاه اثر ادبی و علمی دارد. وی در سال ۲۰۰۸ در سن ۸۸ سالگی درگذشت.

برخی از آثار بیار روفایل: اقوی من الموت –  هل تذکرین–  دموع لا تجف – ماذا فعلت بقلبی –  غادة دمشق –  دموع الأرز - سر الراهبة - خبز والدمع - ملائکة فی الجحیم- نار فی الجنوب -  صقر الصحراء و...

کتاب فریاد آزادی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به کسانی که می‌خوانند درباره تاریخچهٔ استقلال لبنان بیشتر بدانند، پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب فریاد آزادی

زمان: سال ۱۹۴۲ میلادی

شعله های جنگ خانمان‌سوز دنیا را در برگرفت.

متفقین دنیا را با شعارهایشان پرکردند.

ارتش آلمان بی فایده تلاش می‌کند تا بر دنیا چیره شود.

ما در لبنان زندگی خوب و آرامی داشتیم و چیزی به جز ترس از قحطی که تلخیش را در طول جنگ چهار ساله گذشته چشیده بودیم نداشتیم؛ جنگ جهانی دوم.

فرانسوی‌ها، نیروهای تحت‌الحمایه و طرفداران دوگل می‌خواستند با قدرتشان و با گرفتن شایستگی‌های رئیس‌جمهوری و نخست وزیر و کابینه‌اش و یا کنترل شدید و تحت نظر گرفتن حزب‌ها، سرمایه‌داران، روزنامه‌نگاران و اقتصاددانان، کل لبنان را تحت سلطهٔ خود درآورند.

پدرم سیاست‌مداری مشهور و نمایندهٔ مجلس بود و می‌ترسید لبنان مستعمرهٔ فرانسه شود. زمانهٔ بدی بود، جنگی که دنیا را در برگرفته بود کشورهای کوچک را با پیامدهای رعب‌انگیزش که هیچ‌کس جز خدا نتیجهٔ آن را نمی‌دانست تهدید می‌کرد.

در آن زمان من بیست ودوساله بودم که با پدر ومادر و برادرم در حومهٔ بیروت در کاخی با شکوه زندگی می‌کردیم و به اوضاع سیاسی وقت کوچکترین توجهی نداشتم. مثل تمامی دختران بیست ساله، دنیا را سراسر عشق و محبت می‌دیدم.

مدرسهٔ لاییک فرانسه در بیروت را ظرف یک سال ترک کرده و پله‌های زندگی را با خوشی و غرور سپری می‌کردم.

حقیقت آن بود که ما در لبنان بودیم و از جنگی که دنیا را در برگرفته بود چیزی احساس نمی‌کردیم، جز اینکه می‌دیدیم برخی از سربازان فرانسوی و انگلیسی در کشور ما زندگی می‌کنند و یا از مسیر آن می‌گذرند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۳۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۱۳۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

قیمت:
۱۳,۵۰۰
تومان