دانلود و خرید کتاب اختلالات جنسی زنان غزاله رفیع‌پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اختلالات جنسی زنان اثر غزاله رفیع‌پور

کتاب اختلالات جنسی زنان

معرفی کتاب اختلالات جنسی زنان

کتاب اختلالات جنسی زنان نوشته غزاله رفیع‌پور و حسین توزنده جانی است. این کتاب با رویکرد روان‌درمانی شناختی - رفتاری برای دانشجویان روان‌شناسی و علاقه‌مندان به این رشته نوشته شده است.

درباره کتاب اختلالات جنسی زنان

 اهمیت بهداشت روانی در این دوران به اندازه‌ای است که محققین معتقدند بسیاری از مسائل بزرگسالی از شرایط نامناسب دوران جنینی و کودکی منشاء می‌گیرد. بنابراین، توجه خاص به بهداشت جسمانی و هم‌چنین بهداشت روانی مادر در دورانی که درگیر با مسئله تولد فرزندانش می‌باشد، می‌تواند ابزاری نیرومند در جهت پیشگیری از مسایل دوران بزرگسالی باشد.

بارداری و زایمان یک پدیده فیزیولوژیک و طبیعی است و زنی که در مرحله بارداری و زایمان قرار دارد، در معرض تغییرات جسمی- روانی قابل ملاحظه‌ای قرار دارد. در زنی که از نظر روان‌شناسی سالم است، بارداری و زایمان احساس شکوفایی و تجربه‌ای خلاق است که به وسیله آن موجود دیگری متولد می‌شود. در دوران زایمان و مدت زمانی پس از آن، تغییراتی در خلق و خوی و احساس و رفتار زن باردار ظاهر می‌شود که بر حسب ترتیب تولد و امکانات حمایتی، از شدت و ضعف برخوردارند. دوران بارداری و زایمان ‌متعاقب آن، علاوه‌ بر تغییرات فیزیولوژیکی، کیفیت زندگی روانشناختی و روابط زناشویی را هم تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

با توجه به اهمیت اختلالات جنسی و تاثیری که این مشکلات در ابتلاء به دیگر مسایل روانشناختی از جمله مشکلات زناشویی، افسردگی و اضطراب دارند، شناسایی و معرفی مداخله‌های درمانی مؤثر بر این عوامل از اهمیت بالایی برخوردار است. در سال‌های اخیر، الگوهای جدید درمان‌های شناختی- رفتاری تحول بزرگی در درمان مشکلات روانی مرتبط با اختلالات جنسی ایجاد کرده‌اند. درمان شناختی- رفتاری شامل روش‌های گوناگونی است که وجه مشترک همه آن‌ها تأکید بر نقش فرایندهای شناختی و رفتاری در شکل گیری و تداوم اختلال‌های روان‌شناختی است. این کتاب سعی دارد جدیدترین رویکردهای درمان اختلالات جنسی را آموزش دهد.

خواندن کتاب اختلالات جنسی زنان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام روان‌درمانگران و دانشجویان روان‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب اختلالات جنسی زنان

درمان شناختی قویاً دارای جهت‌گیری تجربی است. فرض بر آن است که ادراک فرد موضوعی است برای ایجاد خطاها، سوگیریی‌ها، و تحریف‌ها، که این خود می‌تواند منجر به سوء تعبیرها، سوء تفاهم‌ها و پاسخ‌های ناکارآمد شود. هم‌چنین، فرض می‌شود که با آگاهی نسبت به زمینه‌های بالقوه برای خطاها، سوگیری‌ها و تحریف‌ها در افکار درمانگر احتیاج است. باید تلاش شود سوگیری‌ها و تحریف‌ها در مشاهدات درمانگر به حداقل برسد و اعتبار استنتاجات وی مورد آزمون قرار گیرد، به جای این که مشاهدات بالینی و تحلیل منطقی به عنوان "حقیقت"در نظر گرفته شود.

با در نظر گرفتن مطالب فوق، به نظر می‌رسد که درمان شناختی-رفتاری بر اختلالات جنسی زنان نخست‌زا مؤثر می‌باشد. اما نکته دیگری که از اهمیت بسزایی برخوردار است این موضوع است که مشخص شود آیا زنانی که انواع متفاوتی از زایمان را تجربه کرده‌اند، به یک میزان از روش درمان شناختی- رفتاری بهره می‌برند یا خیر؟ لذا، هدف کتاب حاضر بررسی اثربخشی درمان شناختی- رفتاری بر اختلالات جنسی زنان نخست زا با توجه به نوع زایمان می‌باشد.

اهمیت کتاب حاضر به این لحاظ است که وضعیت روانشناختی زنان مبتلا به اختلالات جنسی را مورد توجه قرار می‌دهد. همان طور که قبلاً بیان شد، زنان مبتلا به اختلالات جنسی نه تنها در زندگی فردی خود با مشکلاتی مواجه هستند، بلکه هم‌چنین همسران آن‌ها نیز مشکلاتی را در رابطه با آن‌ها تجربه می‌کنند، که ممکن است منجر به طرد آن‌ها و قطع ارتباطات عاطفی از جمله رابطه زناشویی گردد. هر زن و مردی در طول زندگی مشترک خود درجاتی از مشکلات و ناسازگاری‌ها را در زندگی زناشویی تجربه می‌کند که این اختلاف‌ها گاه حل می‌شوند وگاه نیز شدت اختلافات و عدم آگاهی زن و مرد از راه‌های مقابله با مشکلات، چنان به نارضایتی زناشویی دامن می‌زند که زوج‌ها راهی جز طلاق فرا روی خود نمی‌بینند. بنابراین، مهم است که پژوهشگران حوزه خانواده به معرفی روش‌هایی بپردازند که روابط بین همسران را بهبود بخشد و زمینه‌ساز کاهش نرخ رو به رشد طلاق در جامعه ایرانی شود. 

اسکان عشایر در ایران
هوشنگ بهادری قشقایی
دروس فی العقائد و المعارف
محمدتقی سبحانی
رژیم مصرف رسانه‌ای
معصومه نصیری
اقتصاد مقاومتی یا منشور عدالت
اسماعیل منصوری لاریجانی
مطهری و عدالت
احمد واعظی
تحلیلی بر مفهوم پایداری اجتماعی در فضاهای فرهنگی ایران معاصر
جمال‌الدین سهیلی
پرسش های چهارگزینه ای انگلیسی ۱ (پایه دهم)
رضا کیاسالار
آگهی روز پنجشنبه ساعت ۱۷:۵۶ دقیقه
معجزه شرقی
خیال سبز
الهام ملکی
یک فیلم، یک جهان؛ سابقه خشونت
بارت بیتی
واژه نامه علم داده ها
امیره نیکخواه
رابطه مادر و پسر
ملیسا هریسون
بیوشیمی جامع
محبوبه طالبی مهردار
امپراتوری ارزهای دیجیتال
رابرت کیوساکی
ستون های زمین (جلد دوم)
کن فالت
آنقدر خوب که نتوانند نادیده ات بگیرند (خلاصه کتاب)
کال نیوپورت
پیکان سرنوشت ما
مهدی خیامی
رادیو راه (فصل اول، قسمت اول) عشق
مجتبی شکوری
رادیو راه (فصل اول، قسمت دوم) جادوی راه
مجتبی شکوری
قورباغه ات را قورت بده!
برایان تریسی
چگونه کمال‌گرا نباشیم؟
استفان گایز
باشگاه مغز (۱)
حامد اختیاری
انسان در جست‌وجوی معنا
ویکتور فرانکل
بخواهید تا به شما داده شود (خلاصه کتاب)
استر هیکس
وقتی نیچه گریست
اروین د. یالوم
خودشناسی
آلن دوباتن
رادیو راه (فصل اول، قسمت سوم) مسئله‌ مرگ و زندگی
مجتبی شکوری
انسان در جستجوی معنا
ویکتور فرانکل
چهار اثر از فلورانس اسکاول شین
فلورانس اسکاول شین
بی حد و مرز
جیم کوییک
گفت‌و‌گوی اختصاصی با مجتبی شکوری
مجتبی شکوری
زندگی خود را دوباره بیافرینید
ساره حسینی عطار
رادیو راه (فصل اول، قسمت هفتم) انسان کافی
مجتبی شکوری
رادیو راه (فصل اول، قسمت پنجم) نشانی نبوغ
مجتبی شکوری
عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست
مگان دیواین
رادیو راه (فصل اول، قسمت چهارم) یک تاریخ امیدبخش
مجتبی شکوری
هنر ظریف بیخیالی
مارک منسون

نظرات کاربران

DR.MOHAMMADREZA HOSSEINPOUR
۱۴۰۰/۱۰/۰۱

این محصول کتاب نیست بلکه یک پایان نامه هست که صورت کتاب پیدا کرده. هیچ کاربردی نداره. کاش در توضیحات کتاب اعلام میشد تا کسی خرید اشتباهی نکنه

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۳۶٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۳۴ صفحه

حجم

۱۳۶٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۳۴ صفحه

قیمت:
۱۹,۹۰۰
تومان