دانلود و خرید کتاب معبدی درکویر گفتاری پیرامون «کویر» اثر دکتر علی شریعتی (جلد ۲) نرگس علی مردانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب معبدی درکویر گفتاری پیرامون «کویر» اثر دکتر علی شریعتی (جلد ۲) اثر نرگس  علی مردانی

کتاب معبدی درکویر گفتاری پیرامون «کویر» اثر دکتر علی شریعتی (جلد ۲)

انتشارات:نشر وزرا
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب معبدی درکویر گفتاری پیرامون «کویر» اثر دکتر علی شریعتی (جلد ۲)

«معبدی در کویر» گفتاری پیرامون «کویر» اثر دکتر علی شریعتی(۱۳۵۶-۱۳۱۲)، فعال سیاسی و اندیشمند دینی است. این کتاب به تدوین و تحلیل نرگس علی‌مردانی( -۱۳۵۷) است و شامل شش فصل پایانی کتاب کویر می‌شود.

در بخشی از کتاب به نام «نوروز» می‌خوانیم:

«نوروز که قرن‌های دراز است بر همه جشن‌های جهان فخر می‌فروشد، از آن رو «هست» که یک قرارداد مصنوعی اجتماعی و یا یک جشن تحمیلی سیاسی نیست، جشن جهان است و روز شادمانی زمین، آسمان و آفتاب، و جوش شکفتن‌ها و شور زادن‌ها و سرشار از هیجان هر «آغاز».

جشن‌های دیگران، غالباً انسان‌ها را از کارگاه‌ها، مزرعه ها، دشت و صحرا، کوچه و بازار، باغ‌ها و کشتزارها، در میان اطاق‌ها و زیر سقف‌ها و پشت درهای بسته جمع می‌کند:

کافه‌ها، کاباره‌ها، زیرزمینی‌ها، سالن‌ها، خانه ها... در فضائی گرم از نفت، روشن از چراغ، لرزان از دود، زیبا از رنگ و آراسته از گل‌های کاغذی، مقوائی، مومی، بوی کندر و عطر و... اما نوروز دست مردم را می‌گیرد و از زیر سقف‌ها، درهای بسته، فضاهای خفه، لای دیوارهای بلند و نزدیک شهرها و خانه‌ها، بدامن آزاد و بیکرانه طبیعت می‌کشاند:

گرم از بهار، روشن از آفتاب، لرزان از هیجان آفرینش و آفریدن، زیبا از هنرمندی باد و باران، آراسته با شکوفه، جوانه، سبزه و معطر از: «بوی باران، بوی پونه، بوی خاک، شاخه‌های شسته، باران خورده، پاک» ...

نوروز تجدید خاطره بزرگی است: خاطره خویشاوندی انسان با طبیعت. هر سال، این فرزند فراموشکار که، سرگرم کارهای مصنوعی و ساخته‌های پیچیده خود، مادر خویش را از یاد می‌برد، با یادآوری‌های وسوسه آمیز نوروز، به دامن وی باز می‌گردد و با او، این بازگشت و تجدید دیدار را جشن می‌گیرد.

فرزند، در دامن مادر، خود را باز می‌یابد و مادر، در کنار فرزند، چهره‌اش از شادی می‌شکفد، اشک شوق می‌بارد، فریادهای شادی می‌کشد؛ جوان می‌شود، حیات دوباره می‌گیرد. با دیدار یوسفش بینا و بیدار می‌شود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
گدایان پلید و چهار پولی «خرده بورژوازی» را در شهرها می‌بینم که دین‌شان پاچال دکان‌شان است و خدای شان «دخل» ‌شان و صد و بیست و چهار هزار پیغمبرشان اسکناس و ائمه‌شان پول خورده‌ و ترازوی عدل و حسابشان چرتکه!... حالم به هم می‌خورد.»
کاربر ۳۹۶۸۷۵۵

حجم

۱۵۹٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۷ صفحه

حجم

۱۵۹٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۷ صفحه

قیمت:
۲۲,۰۰۰
۱۱,۰۰۰
۵۰%
تومان