دانلود و خرید کتاب زندگی و سلوک آیت‌الله حاج شیخ حسنعلی اصفهانی (نخودکی) نرگس علی مردانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زندگی و سلوک آیت‌الله حاج شیخ حسنعلی اصفهانی (نخودکی) اثر نرگس  علی مردانی

کتاب زندگی و سلوک آیت‌الله حاج شیخ حسنعلی اصفهانی (نخودکی)

انتشارات:نشر وزرا
امتیاز:
۴.۴از ۲۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب زندگی و سلوک آیت‌الله حاج شیخ حسنعلی اصفهانی (نخودکی)

«زندگی و سلوک آیت‌الله حاج شیخ حسنعلی اصفهانی (نخودکی)» به زندگی، اخلاق و حکایت‌های پیرامون این عارف و روحانی شیعه به قلم نرگس علی‌مردانی( -۱۳۵۷) می‌پردازد.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

«آقا شیخ مختار روحانی نقل کرد: یک روز زنی سیده و فقیر از من تقاضای چادر و مقنعه‌ای کرد. گفتم: اکنون چیزی ندارم که با آن، حاجت تو را روا کنم. اتّفاقاً همان روز خدمت حاج شیخ حسنعلی طاب ثراه رسیدم و عرض حاجت کردم. چون می‌خواستم از محضرش بیروم آیم، وجهی به من مرحمت کردند و گفتند: این پول را برای آن بانوی سیده، چادر و مقنعه بخر و علاوه یک تومان دیگر و یک قبض حوالۀ یک من برنج هم دادند که به آن زن برسانم.

در شگفت بودم که حاج شیخ از کجا مطلّع شدند که چنین بانویی از من درخواست چادر و مقنعه کرده است؟ خلاصه، از خدمت او برخاستم، امّا به فکرم گذشت که فعلاً یک تومان پول و آن قبض برنج را به آن زن نمی‌دهم و پس از مدتی به او تحویل خواهم داد، امّا ناگهان صدای حاج شیخ بلند شد که فرمود: هر چه گفتم انجام بده و دخالتی در کار مکن.»

نظرات کاربران

Hadith
۱۳۹۸/۰۳/۰۳

عالی بود. خیلی به این بزرگواران معتقدم و دستورالعملهاشون قطعا مفیده. خدا توفیق بده انجام بدیم. از نویسنده محترم و طاقچه سپاسگزارم. ماه رمضان امسال با کتابهای ایشون عالیه.

Rahim Karim
۱۳۹۵/۰۶/۳۱

این عارف بزرگوار در تاریخ ایران بی نظیر بودند و ارادتمند اهل بیت رسول الله ( ص ) بودند و معجزاتشان بی حد و اندازه بود و طی العرض هم بودند و و و ..... روحشان انشاءالله شاد و در

- بیشتر
کاربر ۱۵۵۰۶۹۸
۱۳۹۹/۰۳/۱۱

خدایا به حق خوبانت...

هامان
۱۳۹۹/۱۱/۱۵

خدا رحمتشون کنه🌹 و به نویسنده خیر زیاد بده

کاربر ۱۱۸۸۶۸۲
۱۴۰۲/۰۹/۱۲

عالی واموزنده

kordelia
۱۴۰۱/۱۱/۱۷

چه می‌توان گفت از انسانهای پاک و مخلصی که چیز زیادی از احوالاتشان نمی‌دانیم و همین کم غنیمتی‌ست برای هر آنکه طالب باشد.

معصومه نیرومند
۱۴۰۳/۰۲/۰۳

واقعا شیرین بود و مطالعه اش رو به همه کسانی که دنبال الگو برای کاراشون می‌گردن توصیه میکنم

fatemeh
۱۴۰۱/۱۰/۱۲

عالی

کاربر ۴۹۷۹۳۶۲
۱۴۰۱/۰۹/۰۴

نویسنده زحمت کشیده و از زندگی و کرامات آیت اله نخودکی حکایاتی تعریف کرده ولی در اکثر موارد دستوراتی که ایشان برای رفع حاجات مردم داده شده در این کتاب نیامده است .

EBRAHIM
۱۴۰۰/۱۱/۱۹

خیلی خیلی کتاب خوبی بود هر چقدر بخوانی فکر می کنم بازم کمه!نکات و دستور های خیلی جالبی داشت.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶۶)
«پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمود: هر کس که خواهد خانه‌اش به نعمت آباد باشد، به ذکر شش گانه زیر پردازد: اول آنکه در آغاز هر کار بگوید: «بسم الله الرحمن الرحیم.» دوم آنکه چون نعمتی از راه حلال نصیبش گردد، بگوید: «الحمد لله رب العالمین» . سوم آنکه چون خطا و لغزشی کند، گوید: «استغفر الله ربی و اتوب الیه» . چهارم آنکه چون غم و اندوه بر او هجوم آورد، گوید: «لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم» . پنجم آنکه چون تدبیر کاری کند، گوید: «ما شاء الله کان» . ششم آنکه چون از ستمگری هراس کند، گوید: «حسبنا الله و نعم الوکیل» .
sadeghi
یا الله «همه یا الله می‌گویند و هر کس مطلبی را مد نظر گرفته است. یکی دنیا می‌خواهد و یا الله می‌گوید دیگری عقبی می‌خواهد و یا الله می‌گوید، و آن هم که مولا می‌خواهد یا الله می‌گوید. مرا دلی است که از یار، یار می‌طلبد.»
sadeghi
سوم: آنکه سادات را بسیار گرامی و محترم شماری و هر چه داری در راه ایشان صرف و خرج کنی و از فقر و درویشی در این کار پروا منمایی. اگر تهیدست گشتی، دیگر تو را وظیفه‌ای نیست. چهارم: از تهجد و نماز شب غفلت مکن و تقوی و پرهیز پیشه خود ساز.
sadeghi
«عاقل کسی است که در برابر قبول حق و حقیقت، رام و به گفتار حق، متصف باشد و به عکس، در مقابل باطل، سرکش باشد و نسبت به گفتار باطل دشمنی ورزد. از دنیای خود، چشم بپوشد، ولی از دین خود دست برندارد. راستی گفتار و نیکی کردار، دو نشانۀ انسان خردمند است.
sadeghi
اکنون پسرم، ترا به این چیزها وصیت و سفارش می‌کنم: اول: آنکه نمازهای یومیه خویش را در اول وقت آنها به جای آوری. دوم: آنکه در انجام حوائج مردم هر قدر که می‌توانی بکوشی و هرگز میندیش که فلان کار بزرگ از من ساخته نیست، زیرا اگر بنده خدا در راه حق، گامی بردارد، خداوند نیز او را یاری خواهد فرمود.»
sadeghi
علماء بزرگ اسلام، طریق تکمیل انسان را در این دو جمله خلاصه کرده‌اند: التعظیم لامر الله و الشفقه علی خلق الله. یعنی: بزرگ داشتن اوامر الهی از قبیل نماز و روزه، و محبت نسبت به مخلوق خداوند، از آن نوع محبت که بزرگتران، نسبت به کوچکتران خود، مرعی می‌دارند[ مراعات می‌کنند ]
sadeghi
«سلامت لسان، از سلامت قلب انسان است.»
Hadith
نیرومندی هوای نفس، از شهوات انسان حاصل می‌گردد و بالاترین نشانه‌های هوای نفس، حرام خواری و غفلت از واجبات و فرائض و تحقیر سنن الهی و آلودگی به اعمال لهو و بی حاصل است.»
sadeghi
«از صفات بندگان خداوند رحمان، یکی آن است که سخن شان با دشمنان نیز سالم و نا آلوده است چه رسد به گفتارشان با دوستان.»
Hadith
آنکه آدمی یقین داشته باشد که از سوی مخلوق سود و زیانی به او نمی‌رسد و از غیر خدا مأیوس باشد. در چنین حال است که بندۀ خدا، جز به خاطر خداوند خود کاری نخواهد کرد و به هیچکس جز او چشم امید نخواهد داشت و از هیچ چیز جز خداوند متعال خائف و ترسان نخواهد بود و طمع از غیر منقطع خواهد ساخت. آری این است معنی و حقیقت توکل به خدا.
Hadith

حجم

۶۴٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۶۴٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان