دانلود و خرید کتاب دنیای سوفی یوستین گردر ترجمه ندا ناجی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب دنیای سوفی

کتاب دنیای سوفی نوشتهٔ یوستین گردر با ترجمه ندا ناجی در انتشارات جیجون، کارگاه فیلم و گرافیگ سپاس به چاپ رسیده است. کتاب دنیای سوفی ، بسیاری را به فلسفه علاقه‌مند کرده است. این داستان از ابتدای پیدایش فلسفه سخن می‌گوید و شما را با سیر پیشرفت فلسفی، فیلسوفان مختلف و نظریات آنان آشنا می‌کند. دنیای سوفی تا به حال به بیش از پنجاه و نه زبان در دنیا ترجمه شده است و چهل میلیون نسخه از آن به فروش رفته است. هرچند بسیاری از مردم این داستان را برای مخاطبان نوجوان مناسب می‌دانند، اما این کتاب موفق شده است تا توجه بزرگسالان را هم به خود جلب کند.

درباره کتاب دنیای سوفی

سوفی شخصیت اصلی کتاب دنیای سوفی و دختری سرشار از انرژی و خلاق است او ۱۵ ساله است و در ذهنش سوالات فلسفی زیادی دارد. سوالاتی که جوابی برایشان پیدا نمی‌کند. سوفی نماد بسیاری از جوانان دنیا است که ذهنی آشفته و پر از سوال درباره چیستی و کیستی خود دارند.سوفی آموندسن 15 ساله بیرون شهر زندگی می‌کرد. یک روز که داشت به خانه برمی‌گشت مثل همیشه به صندوق پست نگاهی انداخت. برعکس همیشه امروز یک نامه هم به اسم او در صندوق بود. سوفی پاکت این نامه‌ی بی‌نام و نشان را باز کرد روی کاغذ درون پاکت نوشته بود: تو کیستی؟بعد از این نامه سوفی با خودش کلنجار می‌رفت و در مورد این که واقعا کیست از خودش سوال می‌پرسید و بعد از اندیشیدن به موجودیت خویش، این فکر به مغزش راه یافت که وجودش دائمی نیست و درباره‌ی حیات پس از مرگ فکر کرد. سوفی چندی پیش مادربزرگش را از دست داده بود و همانطور که در باغ خانه قدم میزد پیش خودش اندیشید که اگر ما ندانیم یک روزی می‌میریم، طعم زنده بودن را نمی‌توانیم بچشیم. چطور است باز هم به صندوق پست سری بزند.با این فکر به سمت صندوق سبز دوید و نامه ی مرموز دیگری را دید. پاکت را باز کرد و یادداشت درون آن را خواند. نوشته بود جهان چگونه به وجود آمد؟ سوفی اندیشید که نمی داند اما با خود گفت این سوال خوبی است و درست نیست آدم در جهان به سر برد و جویا نشود ابتدا چگونه به وجود آمد. سوفی گیج شده بود و تصمیم گرفت به مخفیگاه خود برود

درباره یوستین گردر

یوستین گردر ۸ آگوست ۱۹۵۲ در اسلو نروژ متولد شد. او در رشته فلسفه، الهیات، و ادبیات از دانشگاه اسلو فارغ‌التحصیل شد. ده سال در دبیرستان تاریخ عقاید درس داد و حالا به عنوان نویسنده زندگی می‌کند . او همچنین در سال ۲۰۰۵ موفق شد تا یک مدرک افتخاری در کالج ترینیتی، دوبلین کسب کند.

او همواره در پی یافتن متنی بود که بتواند تاریخ فلسفه را به زبان ساده توضیح دهد. از آنجایی که چنین چیزی پیدا نکرد دست به نوشتن کتاب دنیای سوفی زد. این کتاب در سال ۱۹۹۱ منتشر شد او را به شهرت رساند. این اثر تا به حال به بیش از پنجاه و نه زبان مختلف ترجمه شده است و مترجمان ایرانی نیز هر کدام نسخه‌ای از این کار را در کارنامه خود دارند. در بسیاری از دانشگاه‌ها به عنوان یک منبع معتبر علمی شناخته می‌شود.

در سال ۱۹۹۹ اریک گوستاوسون فیلمی از روی این کتاب ساخت.

یوستین گردر آثار دیگری نیز نوشته است که عموما درونمایه فلسفی دارند. او هنرمندی توانا است که می‌تواند با جزئیات داستانی خلاقانه را بپردازد و دنیای جذاب و متفاوت خلق کند. از میان آن‌ها می‌توان به کتاب‌های راز فال ورق، دختر پرتقالی، آریل، مرد داستان فروش، که با نام دختر مدیر سیرک هم ترجمه شده است، دنیای نورا، کتابخانه اسرارآمیز بی‌بی بوکن اشاره کرد.

یوستین گردر به اتفاق همسرش، سارا دانویگ، در سال ۱۹۹۷ جایزه سوفی را بنیان نهاد. این جایزه که نامش را از رمان دنیای سوفی گرفته، جایزه بین‌المللی برای پاسداشت حامیان طبیعت و توسعه است و مبلغ آن هفتاد و هفت هزار پوند است.

خواندن کتاب دنیای سوفی را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم

 برای تمام کسانی است که به دنبال آشنایی مقدماتی با فلسفه هستند. اگر دوست دارید فلسفه را به صورت ساده بیاموزید، این کتاب به شما کمک می‌کند. اگر دوست دارید که فلسفه را از ابتدا آغاز کنید و با تاریخ فلسفه و حکمت غرب به صورت کلی آشنا شوید، کتاب دنیای سوفی بهترین انتخاب برای شما است. از ویژگی‌های مهم دنیای سوفی جذب کردن هر دو گروه علاقه‌مندان به فلسفه و کسانی است که درباره این علم چیزی نمی‌دانند و یا اندکی می‌دانند. و همین طور هر دو گروه نوجوانان و بزرگسالان.

بخشی از کتاب دنیای سوفی

سوفی عزیز، وقتی این نامه را می خوانی بعید نیست هرمس را دیده باشی. اگر ندیده‌ای، اضافه کنم که هرمس سگ است.

ولی نگران نباش. هرمس بسیار خوش اخلاق است و به مراتب باهوش‌تر از خیلی آدمها. در هر صورت او هیچ وقت سعی نمی کند خود را زیرک‌تر از آنچه هست جلوه دهد. شاید متوجه شدهای که نامش هم بی‌معنا نیست. در اساطیر یونان هرمس (پیک خدایان) است، و نیز خدای دریانوردان، اما فعلاً وارد این بحث نمی شویم. مهم‌تر آن است که هرمس نام خود را به واژه «هرمتیک» داد، (که به معنی مخفی یا دست نایافتنی) است و با نقش هرمس جور در می آید که ما دوتا را از یکدیگر پنهان می‌دارد. این از معرفی پیک! که اسم او طبعاً بامسماست و رفتار او بر روی هم بسیار پسندیده. برگردیم به فلسفه. بخش نخست درسمان را در گفتارهای پیش تمام کردیم. منظورم فیلسوفان طبیعی است و جدایی قطعی آنها از تصویر جهان اساطیری. حال می رویم سراغ سه فیلسوف کلاسیک بزرگ، سقراط و افلاطون و ارسطو. این سه تن، هر یک به شیوه خود، بر تمامی تمدن اروپا اثر نهاد.

فیلسوفان طبیعی را پیش سقراطی نیز مینامند، چون پیش از سقراط به سر می‌بردند. (البته دموکریتوس مدتی بعد از سقراط درگذشت، ولی افکار او همه متعلق به فلسفه طبیعی پیش از سقراط بود. سقراط، هم از نظر مکان و هم از نظر زمان، نماینده عصری جدید بود. وی اولین فیلسوف بزرگ زاده آتن بود، و خود و دو جانشینش در آتن کار و زندگی کردند. خاطرت هست که آناکساگوراس نیز چندی در آتن زیست ولی او را بیرون راندند چون گفت خورشید سنگی گداخته است.

سرنوشت سقراط از این هم بدتر بود!) آتن از زمان سقراط مرکز فرهنگ یونان شد. تغییر ماهیت برنامه کار فلسفه، گذر از فلسفه طبیعی به افکار سقراطی، نیز شایان توجه است.

اما پیش از آن که با سقراط آشنا شویم، اجازه بده مختصری به سوفسطاییان بپردازیم، که در زمان سقراط صحنه را در آتن در دست داشتند. پرده بالا می رود! تاریخ اندیشه ها، سوفی، همچون نمایشی است در پرده‌های زیاد.

نظرات کاربران

alina
۱۴۰۰/۱۲/۱۴

داستان کتاب این طور هست که سوفی،دختری پانزده ساله توسط یک مدرس فلسفه به اسم آلبرتو با سوالات بنیادی در مورد جهان، خودش و... آشنا می شه و شروع می کنن از ابتدای تاریخ فلسفه،از قبل از سقراط تا مدرنیته

- بیشتر
setayesh7
۱۴۰۱/۰۹/۲۹

این کتاب اصلا نسخه ی اصلیش نیست😑فقط خلاصه ای از کتاب بود الکی پول دادم این کتاب رو از جایی دیگه بخرید نه اینجا

سیما
۱۴۰۲/۰۳/۰۸

خیلی اتفاقی کتاب رو شروع کردم و منی که تا موقع خوندن این کتاب اصلا نمیدونستم فلسفه چی هست رو چنان عاشق فلسفه و این کتاب کرد که حاضر نشدم سرسری بخونم رو رد بشم.هر فصل کتاب مدت زمان زیادی

- بیشتر
کاربر ۴۵۱۶۰۱۰
۱۴۰۱/۱۲/۱۷

دوستان دقت کنید که این کتاب تخلیصی از کتاب اصلی دنیای سوفی هست، در اول کتاب هم ذکر شده. به دنبال متن کامل نباشید

کاربر ۲۲۵۴۸۲۶
۱۴۰۰/۱۱/۰۶

این کتاب خیلی شخصیت های زیاد و مختلفی داره چون درباره تاریخ تکامل فلسفه و دین و اتم ها و چیز های دیگه صحبت می‌کنه و چون ترجمه شده بعضی از کلماتش رو شاید نفهمید. کتابش خیلی جالبه و یه

- بیشتر
MrAmir
۱۴۰۰/۰۹/۲۰

خیلی مزخرف گیج کننده حوصله سر بر بدرد نخور منم مجبور بودم برای امتحان دفاعیم بخونمش وگرنه مفت نمیرزه همش درباره فلسفه و فلسفه دانان هست که مشتی دیوانه بودند فقط علم مزخرف منطق و فلسفه رو تعریف میکنه که

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۸)
نازی‌ها میلیون‌ها انسان را کشتند، اما این یک خطای عقلانی نبود که باعث شد آنها این کار را انجام دهند، برعکس، بسیاری از آنان بی‌اندازه تیزهوش و خونسرد و حسابگر بودند. پس از جنگ بسیاری از نازی‌ها در دادگاه محکوم شدند اما نه به دلیل بی‌عقلی، به این دلیل که آدم‌کشی کار هولناکی است. خون انسان را هم احساسات به جوش می‌آورد نه عقل.
karbar
با بزرگ‌تر شدن افراد، آنها احساس تعجب ذاتی خود را از دست می‌دهند، به جهان عادت می‌کنند
karbar
آنها معتقد بودند که خوشبختی حقیقی در مواهب ظاهری همچون تجملات مادی و قدرت سیاسی یا تندرستی نیست، بلکه در این است که انسان خود را از قید و بند این‌چیزها رها کند.
karbar
شاید بهتر باشد جهان را به خرگوشی که از کلاه شعبده‌باز بیرون می‌آید تشبیه کنیم و ما شپشک‌های ریز ته موهای خرگوش هستیم. فیلسوف‌ها سعی دارند از موهای ریز خرگوش بالا بروند و در چشم شعبده‌باز بنگرند.
karbar
اگر ما ندانیم یک‌روزی می‌میریم، طعم زنده بودن را نمی‌توانیم بچشیم
fateme zare
ما خمیره‌ی سازنده‌ی رویاهاییم و حیات ناچیزمان با خوابی پایان می‌یابد.
karbar
هرگز فراموش نکند که او یک موجود خارق‌العاده است، وجود خود یک معجزه است.
karbar
خرگوش سفیدی از کلاه شعبده‌باز بیرون می‌آید و ما زمانی که به دنیا می‌آییم در نوک موی خرگوش هستیم و پا که به سن می‌گذاریم به اعماق موی خرگوش رانده می‌شویم و فقط فیلسوف‌ها هستند که خطر می‌کنند و سعی دارند به نوک مو نزدیک شوند.
fateme zare

حجم

۷۶٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۷۶٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۴۱,۰۰۰
تومان