دانلود و خرید کتاب طلاق عاطفی والدین و پرخاشگری نوجوانان فاطمه خسروی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب طلاق عاطفی والدین و پرخاشگری نوجوانان اثر فاطمه خسروی

کتاب طلاق عاطفی والدین و پرخاشگری نوجوانان

معرفی کتاب طلاق عاطفی والدین و پرخاشگری نوجوانان

کتاب طلاق عاطفی والدین و پرخاشگری نوجوانان نوشته فاطمه خسروی است. این کتاب به یکی از شایع‌ترین مشکلات زوجین در دنیای مدرن می‌پردازد و ارتباط آن را با پرخاشگری در نوجوانان بررسی می‌کند.

درباره کتاب طلاق عاطفی والدین و پرخاشگری نوجوانان

خانواده در تمام فرهنگ‌ها، به ویژه فرهنگ ایرانی‌ها، مرکز شکل‌گیری هویت فرد است. به طوری‌ که هیچ فردی جدا از خانواده‌اش قابل تعریف نیست و خانواده رکن اصلی سازنده‌ی فرد و شخصیت اوست. کانون مقدس خانواده، همانطور که در دین اسلام نیز به آن اشاره شده، به عنوان بهترین مکان برای تربیت جسم و روان است. از شایع‌ترین مشکلات نوجوانان که از دلایل مهم ارجاع آن‌ها برای مشاوره و روان‌درمانی نیز هست، مسئله پرخاشگری است. در ایران نیز مسائل مرتبط با خشم از قبیل رفتارهای مقابله‌ای، خصومت و پرخاشگری یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین عوامل مراجعه نوجوانان برای مشاوره و روان درمانی است. خشم یک پاسخ هیجانی شدید به محرومیت و تحریک شدگی است که با افزایش برانگیختگی خودکار و تغییر فعالیت سیستم عصبی مرکزی مشخص می‌شود. 

طلاق عاطفی متاسفانه یکی از شایع‌ترین مشکلات زوجین در دنیای امروز است که بر زندگی فرزندانشان تاثیر می‌گذارد. گاهی سردی رابطه‌ زوجین با یکدیگر موجب بی‌‌توجهی آن‌ها به فرزندان می‌شود و همین امر سبب شده زمانی که فرزند خواسته‌‌ای دارد، پدر و مادر به آن بی‌‌توجه بوده و او نیز با فریاد و رفتارهای پر تنش سعی بر جلب توجه والدین خود کند. هم‌چنین، یکی از نیازهای فرزندان در تمام سنین، محبت و عشق‌ورزی والدین است، بنابراین زمانی که این نیاز در خانواده بی‌جواب بماند، فرزند به مکان‌ها و افراد دیگر روی خواهد آورد و به سرگرمی‌های خارج از خانواده سوق پیدا می‌کند، اگر او محبتی که به آن نیاز دارد را در درون خانه خود پیدا نکند به هرکسی که این مهربانی و عشق را به او نشان دهد جذب خواهد شد.

در حقیقت مشکل از جایی شروع می‌شود که او در میان افرادی در جستجوی محبت باشد که غیرقابل اعتماد بوده و مناسب نباشند و در این صورت امکان بروز آسیب‌های اجتماعی برای آن‌ها بیشتر می‌شود. این کتاب سعی دارد برای روان‌درمانگران یک راهنما باشد تا بتوانند به والدین و نوجوانان کمک کنند.

خواندن کتاب طلاق عاطفی والدین و پرخاشگری نوجوانان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام دانشجویان روان‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب طلاق عاطفی والدین و پرخاشگری نوجوانان 

بلوغ جنسی، تغییر از موقعیت فیزیولوژیک کودک به موقعیت فیزیولوژیک بزرگسال است. به عبارت دیگر، بلوغ جنسی، تغییرات فیزیولوژیک و جسمانی است که کودک را چه از حیث شکل ظاهر و چه از حیث کنش‌های فیزیولوژیک به سطح بزرگسال می‌رساند.

از نقطه نظر روانی، رشد شخصیت نو بالغ در سه زمینه اصلی تحقق می‌پذیرد، بیداری علائق و احساسات جنسی، رشد سریع قوای عقلانی و ازدیاد دانش و پیدایش شکل‌های جدید فعالیت و در پی آن خصوصیات و خصیصه‌های جدید مورد لزوم برای پیدا کردن تندیس بزرگسال.

به طور خلاصه، نتیجه‌ای که از بررسی بلوغ جنسی و جسمانی و بازتاب آن در شخصیت نوجوان استنباط شود این است که به‌ طور قطع، این تغییرات به همان دلیل که فیزیولوژیک و جسمانی‌اند، از مسائل کلی بلوغ می‌باشند و به اصلاح زمینة همگانی و عام آن را تشکیل می‌دهند؛ اما با این وجود خود به تنهایی نمی‌توانند کلیة تحولات این دوره را توجیه کنند؛ زیرا ارزش‌های فرهنگی، مسائل اجتماعی، حادثه‌های گوناگون زندگی، تجربیات هر فرد، به اضافة رشد عقلی او، زمینه‌های دیگری‌اند که بازتاب تغییرات بلوغ جنسی در زندگی روانی و شخصیت نوجوان را تحت تأثیر قرار می‌دهند: بدون شک تغییرات جسمانی، به بیدار شدن احساسات و نیازهای جنسی، در مجموع، حادثه‌ای در زندگی نوجوان به شمار می‌روند که تعادل او را مختل می‌سازند؛ و در کلیة وجودش بازتاب می‌یابد اما در این میان توجه به دو نکته ضروری است، اول اینکه بازتاب این حادثه از خلال عواملی است که ذکر شدند و دوم این که این حادثه به تنهایی نمی‌تواند گویای تمامی تحولاتی باشد که از لحاظ معنوی، روانی و اجتماعی در شخصیت نوجوان تحقق می‌یابند. تحولات معنوی با بلوغ جنسی آغاز می‌شوند، اما پس از آن نیز ادامه می‌یابند و به استقلال، خود نامی ورود نوجوانان به اجتماع منجر می‌شوند. از سوی دیگر، تحول معنوی در همة افراد به یک اندازه نیست. حتی می‌توان از این نیز فراتر رفت و چنین گفت که به نظر می‌رسد مشکلات بسیاری از نوجوانان ناشی از عدم هماهنگی میان جنبه‌های گوناگون رشد، به ویژه عاطفی و جنسی باشد. در اروپا همایشی تحت عنوان «کودک و تمدن تکنیکی» تشکیل شد که از کل مطالب آن چنین استنباط می‌شود که تمدن تکنیکی باعث «تسریع» رشد شده است؛ اما در این «تسریع‌» به همة جنبه‌های رشد تعمیم پیدا نمی‌کند و به خصوص رشد جنسی و فیزیکی کودکان است که در مقایسه با گذشته پیشرفته‌تر شده است، تحولات معنوی و عاطفی همگام با سرعت رشد جنسی نیست و حتی برعکس، رشد عاطفی برخی از نوجوانان دچار وقفه و اشکال شده، دیرپایی خلاق و صفات کودکانه نسبت به گذشته محسوس‌تر است. چنین ناهماهنگی میان سرعت رشد جنسی و جسمانی (که در شهرها نسبت به روستاها، بیشتر دیده می‌شود به نظر برخی از متخصصان با کندتر شدن عقلی همراه است و از نظر برخی دیگر چنین نیست) و کندی رشد عاطفی، عدم تعادل خطرناکی را به وجود آورده است که تعارض‌ها، کردارهای خلاف اجتماع و به طور کلی واکنش‌های نوجوانان بزهکار را می‌توان از پیامدهای آن دانست.

به طور کلی می‌توان گفت تغییرات فیزیولوژیک و جسمانی خبر از آغاز بلوغ می‌دهند ورود نوجوانان به اجتماع و پذیرش مسئولیت اجتماعی نیز نشان دهندة حد نهایی و پایان است. در میان این دو حد، یا دو قطب، یک دگرگونی ژرف در شخصیت به وجود می‌آید که هم در رابطة شخص با خودش و هم در رابطة او با دیگری بازتاب می‌یابد

اختلالات درونی سازی شده در کودکان و درمان شناختی رفتاری
سمانه ابراهیمی‌خسمخی
قطعه‌ای از آسمان؛ گلف
محمدعلی آقامیرزایی
روان شناسی احساس و ادراک
محمود پناهی شهری
راهنمای سلامت روان کودکان؛ تروما
بتسي دو تيري
زوج درمانی شناختی رفتاری
مایکل وارل
زوج درمانی کارآمد
دیوید سی تریدوی
تأثیر عملکرد شهرداری ها بر کیفیت زندگی
سیدخلیل سیدعلی پور
روش های اصلاح و تغییر رفتار کودکان (نسل سوم)
نگار کاغذگران
رفتارهای پرخطر؛ عوامل و پیامدها
امینه امیری
مشکلات ادراک بینایی در کودکان
لیزا آ کورتز
دکترین اقتصادی جمهوری اسلامی ایران
محمود نظرنیا
گربه سازگار درمان شناختی- رفتاری کوتاه‌ مدت اضطراب کودکان (کتاب تمرین)
فیلیپ کندال
درباره‌ی تاریخ‌نگاری انقلاب اسلامی
جعفر گلشن روغنی
هفت سفرنامه شمال
سید مهدی سید قطبی
کتاب کار تاب‌آوری؛ مهارت های ضروری برای بازیابی از استرس، ضربه های روحی و مصیبت
گلن آر شیرالدی
فرزندپروری مثبت (۱)
ایلین گاینی
کاوشگران کوچک؛ علوم
ناهید قمی
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۱۰ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۱۰ صفحه

قیمت:
۸,۰۰۰
تومان