دانلود و خرید کتاب چگونه از فاجعه آب و هوایی جلوگیری کنیم؟ بیل گیتس ترجمه شاهین دهقان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چگونه از فاجعه آب و هوایی جلوگیری کنیم؟ اثر بیل گیتس

کتاب چگونه از فاجعه آب و هوایی جلوگیری کنیم؟

نویسنده:بیل گیتس
انتشارات:نشر شگفت
امتیاز:
۳.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب چگونه از فاجعه آب و هوایی جلوگیری کنیم؟

چگونه از فاجعه آب و هوایی جلوگیری کنیم؟ که راه حل‌های موجود در این حوزه و نوآوری‌های مورد نیاز ما را مطرح کرده است، اثری از بیل گیتس با ترجمه شاهین دهقان است.

 درباره کتاب چگونه از فاجعه آب و هوایی جلوگیری کنیم؟

بیل گیتس که برای به صفر رساندن انتشار گازهای گلخانه‌ای تا سال ۲۰۵۰ با نقشه‌ای جامع و عملی پای کار آمده است، یک دهه زمان صرف بررسی علل و تأثیرات تغییرات آب و هوایی کرده و با استفاده از دانش متخصصان فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی، مهندسی، علوم سیاسی و اقتصاد راه جلوگیری از فاجعه را بدست آورده‌است.

او در این کتاب چرایی و چگونگی رسیدن به سطح انتشار صفر را با جزئیات کامل شرح می‌دهد و ما را با موانع موجود آشنا می‌کند. دستیابی به این هدف بزرگ تنها با اتکا به قابلیت‌های موجود امکان‌پذیر نیست و ما به نوآوری‌های گسترده در زمینه‌های علمی، فناوری، سیاسی و اجتماعی نیاز داریم.

 خواندپن کتاب چگونه از فاجعه آب و هوایی جلوگیری کنیم؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان و فعالان حوزه محیط زیست مخاطان این کتاب‌اند.

 بخشی از کتاب

سالانه چیزی در حدود ۵۱ میلیارد تن گاز گلخانه‌ای به جو افزوده می‌شود. ممکن است این رقم در سال‌های مختلف اندکی متفاوت باشد، اما به‌طورکلی روندی افزایشی داشته است. عدد صفر نقطه مطلوب است. برای توقف گرمایش و جلوگیری از اثرات بسیار مخرب تغییرات آب‌وهوایی لازم است تا انتشار گازهای گلخانه‌ای توسط انسان‌ها به جو متوقف شود. رسیدن به نقطه مطلوب کار چندان آسانی نیست. در گذشته هیچگاه در جهان کاری با چنین مقیاسی ً تمام شئون زندگی مدرن از جمله رخ نداده و لازم است تا کشورهای جهان رویه خود را تغییر دهند. تقریباً حمل‌ونقل، کشاورزی و صنایع به‌نوعی در انتشار گازهای گلخانه‌ای سهیم هستند و با گذر زمان افراد بیشتری به این نوع سبک زندگی روی می‌آورند. اقبال روزافزون به سبک زندگی مدرن نشان دهند‌ة بهترشدن وضعیت معیشتی بشر است، اما از طرفی اگر این روند بی‌هیچ تغییری ادامه یابد، انتشار گازهای گلخانه‌ای با افزایش روزافزون مواجه خواهد شد و تغییرات آب‌وهوایی و اثرات فاجعه‌بار آن زندگی بشر را تحت‌تأثیر قرار خواهند داد. اگر در مقیاس جهانی تغییری رخ ندهد، آیندۀ زندگی بشر تیره‌وتار خواهد بود. اما به اعتقاد من امکان ایجاد تغییر فراهم است. هم‌اکنون برخی از ابزارهای لازم برای ایجاد تغییر در اختیار بشر است و من خوش‌بین هستم که با اتکا به نوآوری‌ها می‌توان کاستی‌ها را جبران کرد. البته باید پیش از مرگ سهراب نوشدارو را به کار ببندیم تا بتوانیم از بروز فاجعه آب‌وهوایی جلوگیری کنیم.

نظرات کاربران

کاربر ۵۰۹۱۹۸۹
۱۴۰۱/۰۷/۱۰

بی ارزش

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

قیمت:
۱۹,۲۵۰
تومان