دانلود و خرید کتاب راز رنج ها محمدمهدی فجری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راز رنج ها اثر محمدمهدی فجری

کتاب راز رنج ها

دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب راز رنج ها

کتاب راز رنج‌ ها نوشتۀ محمدمهدی فجری است. این کتاب را انتشارات زائر آستانه مقدسه منتشر کرده است.

درباره کتاب راز رنج‌ ها

کتاب راز رنج ها در ۳ فصل نوشته شده است. هر فصل به بخش‌های کوچک‌تری تقسیم شده. در زندگی، گاه با مشکلاتی مواجه می‌شویم که روزها، ماه‌ها و چه‌بسا سال‌ها رنگ خوش زندگی‌مان را به تیرگی می‌کشاند. اما اینکه این مشکلات چگونه به وجود آمده‌اند و چرا من و شما در معرض آن‌ها قرار گرفته‌ایم؟ و اینکه چگونه می‌توانیم آن‌ها را از خود دور کنیم؟ و ... سؤالاتی است که ذهن ما را به خود مشغول ساخته است. کتاب راز رنج‌ها علاوه بر پاسخگویی به این سؤالات، از رنج‌ها و مشکلات زندگی من و شما گره‌گشایی می‌کند و راه چاره را نشان ما می‌دهد.

خواندن کتاب راز رنج ‌ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به مجموعه کتاب‌های اخلاق اسلامی می‌توانند از خوانندگان این کتاب باشند.

بخشی از کتاب راز رنج ها

«بلا، رنج و سختی یکی از قدیمی‌ترین مباحثی است که فکر بشر را به خود مشغول کرده و بدون استثنا همگان با آن درگیرند و هرکس به‌گونه‌ای آن را در زندگی فردی و اجتماعی خود تجربه کرده است تا جایی که برخی از افراد زیر فشار این مشکلات خرد می‌شوند و درجا می‌زنند و برخی دیگر زندگی خود را با آن هماهنگ کرده و اجازه نمی‌دهند این مشکلات در مسیر زندگی آنان خللی ایجاد کند.

از منظر دین مبین اسلام طبیعت زندگی دنیا چنین است که با درد و رنج آمیخته شده و اگر کسی غیر آن را طلب کند مثل این است که خواستار دگرگونی طبیعت جهان باشد. قرآن کریم می‌فرماید:

وَلَا أُقْسِمُ بِهَذَا الْبَلَدِ وَأَنْتَ حِلُّ بِهَذَا الْبَلَدِ وَوَالِدٍ وَمَا وَلَدَ لَقَدْ خَلَقْنَا الإِنْسَانَ فِی کبد و قسم به این شهر مقدس [مگه] شهری که تو در آن ساکنی، و قسم به پدر و فرزندش ابراهیم خلیل و فرزندش اسماعیل ذبیح که ما انسان را در رنج آفریدیم و زندگی او پر از رنج‌هاست.

راست‌گویند حکیمان جهان‌دیده که نیست لاله بی داغ و شکر بی مگس و گل بی‌خار.

امیرمؤمنان دنیا را سرایی معرفی می‌کند که در لابه‌لای بلاها و مشکلات پیچیده شده و به دار نیرنگ و بی‌وفایی معروف است، حالاتش یکنواخت نمی‌ماند و ساکنانش سالم و در امان نیستند، پیوسته اوضاع و حالاتش دگرگون می‌شود به‌گونه‌ای که زندگی در آن نکوهیده و نامطلوب و امنیت در آن نایاب و معدوم است. اهل دنیا همواره هدف تیرهای بلائی هستند که پی‌درپی به‌سوی آنان پرتاب می‌شود و با مرگ نابودشان می‌سازد.

قبل از بیان علل و عوامل بلاها مناسب است به چند نکته مهم اشاره کنیم:

۱. همان‌گونه که آسایش و خوشگذرانی افراد بی‌ایمان در این دنیا زودگذر است و رنج و عذاب طولانی در انتظار آنان است رنج‌ها و سختی‌های مؤمنان نیز در این دنیا زودگذر است چنان که امام صادق می‌فرماید إِنَّ أَهْلَ الحَقِّ لَمْ یَزَالُوا مُنْذُ کَانُوا فِی شِدَّةٍ أَمَا إِنَّ ذَلِكَ إِلَى مُدَّةٍ قَلِيلَةٍ وَعَافِيَةٍ طَوِيلَةٍ حق‌پرستان همیشه در سختی بوده‌اند؛ ولی بدانید که دورۀ این سختی‌ها کوتاه است و سرانجامش آسایشی بسیار است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

قیمت:
۸,۵۰۰
تومان