دانلود و خرید کتاب سروده‌های عارفانه و عاشقانه جبران خلیل جبران نرگس علی مردانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سروده‌های عارفانه و عاشقانه جبران خلیل جبران اثر نرگس  علی مردانی

کتاب سروده‌های عارفانه و عاشقانه جبران خلیل جبران

انتشارات:نشر وزرا
امتیاز:
۴.۲از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب سروده‌های عارفانه و عاشقانه جبران خلیل جبران

«سروده‌های عارفانه و عاشقانه جبران خلیل جبران» به انضمام نکته‌ها و پندها و نامه‌های این شاعر و نویسنده آمریکایی لبنانی‌تبار که توسط نرگس علی مردانی( -۱۳۵۷)، پژوهشگر ادبی، در این کتاب گردآوری شده است.

نوشته‌های جبران گرچه به زبان عربی و انگلیسی نوشته شده‌اند و در ترجمه پویایی و بلاغت خود را تا حدودی از دست داده‌اند اما هنوز مفهوم ناب آنها انسان را به وجد می‌آورد.

جبران تحت تاًثیر مادرش که فرزند کشیشی مسیحی مارونی بود گرایش شدید مذهبی یافت و از این رو عرفانش وعشقش رنگ و بوی مذهبی به خود گرفته است. او حتی وقتی عشق به دوستانش را به رشته تحریر در می‌آورد آن را شعبه‌ای از عشق واقعی به خداوند می‌انگارد که ارزشی افزون به آثارش می‌بخشد. از ویژگیهای مهم نثر و شعر جبران به جز مذهبی بودن، عمیق و در عین حال سادگی و بی پیرایگی آنهاست. از طرفی نثر و شعر او از عمق وجدان پاک بشری می‌جوشد و بر دل مخاطب می‌نشیند. آثار جبران برای کل بشریت نوشته شده و ملیت و مرز وکشور نمی‌شناسد.

عرفان و عشق جبران با بن مایه‌های مذهبی همراه است و از این روست که با سرشت مردمانی که دارای ریشه‌های مذهبی هستند همخوانی و هماهنگی دارد.

در بخش اول این کتاب مختصری از زندگینامه جبران و در بخش دوم آن سروده‌های عارفانه و عاشقانه او که از چند کتاب مختلف جمع آوری گردیده آورده شده است. بخش سوم به نکته‌ها و پندهای عرفانی و حکیمانه او اختصاص دارد. و در انتها مجموعه «نامه‌های عاشقانه یک پیامبر» که نامه‌های رد و بدل شده بین جبران وخانم ماری هسکل از نزدیکترین دوستان او که دارای مضامین عمیق عاشقانه و عارفانه است آورده شده است.

نظرات کاربران

~یا زهرا(س)~
۱۳۹۹/۰۲/۲۷

یکی از شاعرانی هستن که خیلی شعراشونو دوست دارم😊

fateme jalilian
۱۳۹۷/۰۱/۱۱

نمونه رو که خودم خیلی عالی بود از شعر هاش خیلی چیزها یاد گرفتم

کاربر 7766247
۱۴۰۲/۱۰/۰۴

برگردان این کتاب به فارسی ایراد داره و ترجمه اصلا خوبی نشده . از شعرهاش هیچی نمی فهمید

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۵۵٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۲۹۹ صفحه

حجم

۱۵۵٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۲۹۹ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان